Takový roztomilý chlapeček, ano, přihořívá

Takový roztomilý chlapeček, ano, přihořívá

Narodil se chlapeček a byl velmi líbezný.Měl modrá očka po své mamince a byl opravdu velmi roztomilý.
A šel čas a z chlapečka se vyklubal mladý junák, který měl talent malování.Jeho obrázky byly pěkné, ale šel z nich chlad.
Chtěl být malířem, snad i slavným, no, ale nějak to nevyšlo.
A čas šel dál a teď už jako mladý muž, který měl za sebou prví světovou válku, stále nevěděl co z životem, nevěděl jakým směrem se má dát.

A pak to přišlo, do jeho duše se vkradl démon, démon zla.

On to však takhle nevnímal, vnímal jen to, že mu lidé začali se zájmem naslouchat.
A čas plynul a z obyčejného, nevýrazného mladého muže se stal velký řečník manipulátor,
kterému začalo naslouchat čím dál více lidí.
Při každém jeho projevu se sešlo stovky a pak i tisíce lidí a nemohli z něj zpustit zrak.
Démon ho měl v hrsti čím dál více a on se také i poctivě snažil, se vším všudy, se vším nasazením, aby svými nenávistnými výlevy získal pro svoje učení miliony lidí.

Nadlidi, ano, to bylo jeho krédo, a démon si mnul ruce.
Zprvu bezvýznamný človíček, no, a kam až to dotáhl s démonskou pomocí.
Po jeho snu vlastnit celý svět, však zůstala mnohá evropská města v troskách, desítky milionů mrtvých, statisíce zmrzačených,
a takový to byl roztomilý chlapeček.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 28.06.2020
Přečteno 376x
Tipy 9
Poslední tipující: mkinka, Rozmarýna, šerý, Květka Š., Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No ano, kdyby ho nechali malovat, možná by to bylo všechno jinak.
Lidé za ním šli jako ovečky, uměl to s nimi. A jak to celé dopadlo, víme všichni.

21.09.2020 21:47:21 | Jaruška

Zlo vystrkuje růžky za každé doby a já si myslím, že kdyby to nebyl zrovna Hitler, tak by to byl v té době nebo v době blízké někdo jiný.Naše generace může být velmi šťastná, že neprožila válečná a i poválečná období jako naše babičky a dědové.V podstatě si nemáme na co stěžovat.Dokud bude mír a budeme mít střechu nad hlavou a bude co jíst, tak je vše v pohodě.Co je koronavirus proti tomu, když vám někdo z nebe sype bomby na hlavu.Je mír a máme jídla nadbytek, není tedy opravdu na co si stěžovat.:-)

23.09.2020 17:41:23 | Jeněcovevzduchukrásného

Tak to máš naprostou pravdu.Jen mě mrzí, že lidé zapomínají, za co jejich dědové bojovali. Ale to by bylo na dlouhou diskuzi a stejně bych to nemohla změnit.
Proto Ti popřeji příjemný večer a děkuji za pěkné ,,povídání"...

23.09.2020 22:46:57 | Jaruška

Taky přeji vše nejlepší.:-)

24.09.2020 15:48:42 | Jeněcovevzduchukrásného

Kam až mohou vést neukojené ambice figurky, která se vymkne kontrole i těch, kterým se původně hodila do krámu... Líbí se mi, že podtrhuješ i tu neúnavnou osobní cílevědomost - to nebyla žádná směšná bláznivá figurka, jak se někdy vykresluje. Tihle ambiciózní sociopati umí neuvěřitelně "klamat tělem", aby dosáhli svého. Což je stále aktuální - masy jsou snadno manipulovatelné i dnes, zvlášť když se v nich vyvolá patřičný strach a nenávist ke společnému "nepříteli", což není nic až tak těžkého... Povedená a velmi aktuální úvaha, Honzo :-)

29.06.2020 11:48:25 | Amonasr

Pepo nebudu již moci psát na počítači, jelikož jedeme na chatu, to na vysvětlenou kdyby jste mě psali zpět.:-)

29.06.2020 13:55:52 | Jeněcovevzduchukrásného

Díky Pepo, no, nevím jak silně je to dnes aktuální, jelikož 20.5. jsem se rozhodl, že se nebudu dívat na žádné zprávy a to ať už v televizi, tak i na internetu:-).Tohle co jsem napsal mě nějak náhle vyletělo z mysli, no, asi to ze mě muselo ven.Rád bych, a je to na zdá se mi na dobré cestě, abych přemýšlel co nejpozitivněji, ať už se do budoucna bude dít cokoliv.Ono i tak se od lidí dost dovíš aniž by jsi chtěl.Díky za pěkný komentář.:-)

29.06.2020 13:28:15 | Jeněcovevzduchukrásného

Televizní zpravodajství už dávno není zpravodajstvím, ale pouhou propagandou - nesleduju ho už řadu let a mému psychickému zdraví to rozhodně neškodí, pokud mu to rovnou neprospívá :-)) Takže Ti naprosto rozumím ;-)

01.07.2020 11:30:54 | Amonasr

A byla to jeho chyba a vina, nebo všech těch lidí, co ho poslouchali? Zneužil jejich blbosti. Ale takových vůdců je mnoho, je potřeba je neposlouchat..."Hledáš přívržence? Hledej nuly..." říkal Nietsche. Jeho filozofii pak dokonale zneužili..

29.06.2020 11:41:00 | Lighter

Přátelé, domněnka, že nástupem Hitlera ve ´33 Němci zhloupli, neobstojí. Jako rodilej budějčák jsem na šumavských vandrech poznal pár lidí. Prostě v Německu na začátku třicátých let byl hlad, nespokojenost a hlavně! Nebyla smysluplná práce. A ON jim tu práci dal a rozpohyboval infrastrukturu a průmysl. Za tím byl kalkul a souhlas těch mocných, kterým pak přerostl přes hlavu. Kdyby si to někdo přeložil do dnešních koblih (ta nepráce přichází) tak...
Lidé v Sudetech byli 3/4 soc. dem. a zbytek nár.soc. + pár komunistů a nazi. Jako všude. Byla to velmi obdobná výbušná situace jako na rozdělené Istrii. Jenže tam bylo vše radikálnější. Půlka komunistů a půlka nazi. Na obou stranách tehdejších hranic Istrie (Itálie a R-U).
Proto jsem reagoval, ta současná situace je obdobná v tom, že lidé nemají dostatečné fin.rezervy z doby blahobytu. Střední třída je velmi úzká a ti co mají, těm je to fuck. Mají to venku. A tak jediné pozitivum je, že vnitroevropská válka nebude. No přeci si nebudu bombardovat vlastní fabriky v tramtárii, tutárii a mokkamakedonii. No né?

29.06.2020 16:46:18 | Lesan

Třeba je budou bombardovat schválně, mají je dobře pojištěné! :-)) Promiň jen špatný žert...A nemyslel jsem to tak, že němci zhloupli. Prostě se nechali krásnými sliby a vyhlídkami nalákat a mocní toho pak zneužili...A to se v jisté míře děje stále. A stále dokola...

30.06.2020 17:26:46 | Lighter

Ano, zneužil i jejich blbosti, ale především jim slíbil práci, chleba a to si myslím, že zabralo nejvíce.Masa lidí pak jen s lopatama pracovala na výstavbě dálnic, měla práci a tedy i ten tehdy vzácný chleba.Musíme si uvědomit, že po první světový byla v Německu velká bída.Díky za komentář.:-)

29.06.2020 13:52:14 | Jeněcovevzduchukrásného

Jasně, máš pravdu. Na něco dobrého je musel nalákat a pak toho dobra zneužít, to je princip zla. A ten velký problém je ho předem rozpoznat, téměř nemožné. V tom davy selhávají, v úsudku pod emočním tlakem velkého očekávání...

30.06.2020 17:22:47 | Lighter

Ano, je to tak, a zlo se nesmí navíc podceňovat.

11.07.2020 19:21:55 | Jeněcovevzduchukrásného

Kdyby to profesoři Akademie tušili, vzali by jej a přivázali paletu na ruku. Tiše by si skicoval jako průměrný autor a možná? Možná by byl klid. Možná by si tu frustraci z neprohrané vyhladovělé války ukojil.
Jenže zjistil, že žvaněním přitáhne pozornost, pak prachy a nakonec moc. No jo, něco mi to připomíná. Ale co??? Jo, už to mám! Ale to je za tři roky kriminálu. Čímž zdravím nový "Ústřední úřední písmenkový nadhradní BISsonní dohled". Jo dal jsem tam jedno "n" navíc, abyste si pošmákli...

29.06.2020 10:47:21 | Lesan

Díky za zajímavý komentář.:-)

29.06.2020 13:53:03 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí