Konfrontace

Konfrontace

Anotace: ... jsem Štír a to už nezměním ....

Zvířetník XI - Štír
(Siorak, 7.8.2007, Básně)

Bedlivým pohledem zkoumá vás,
ví o vás všechno, vy o něm nic ..
Okouzlující a přitažlivý lhář,
ctižádostivý, chce dokázat víc.

Duše nezávislá, ovlivnit se nedá.
totální ego, co vždy pravdu má.
Za přátele věrně do boje se zvedá,
rád studuje, filosofuje a poznává.

Geniálně úspěšný, má rád záhady.
Lpí na všem, co považuje za své.
Mívá občas své nedůvěry nálady
přitom v něm klíčí podezření zlé.

Přečetla jsem si tuhle báseň a zatrnulo mi. Jsem to já? Nejsem to já? Jaká vlastně jsem? Znám se vůbec sama?
Zas a znova čtu jeden verš za druhým. Pořád a pořád. Bedlivým pohledem ..... Nakonec pokývám hlavou. Něco na tom bude.
Že se jak rentgenem snažím dostat do duší lidí, kteří mě zajímají, to je pravda. Ale je dobře, že do vás tak vidím, lidičky? Že se mi tu obnažujete? Možná si to jen namlouvám, protože do vás vidět prostě chci.
A jak já se hlídám a bráním před proniknutím jiných rentgenů? Nemám ten pocit. To bych spíš psala básničky místo těchto úvah. V básních si každý může vše vyložit po svém, i když básník tím chtěl říci něco docela jiného. Tam se člověk obnažuje a zároveň schovává do spleti slůvek a rýmů. Nevím. Fakt nevím, jak moc jsem průhledná.
Jak okouzlující a přitažlivá je máma od tří dětí, kterým vtlouká do hlav, že lhát se nemá? A pak, až dospějí, jim možná bude muset přiznat, že milosrdná lež je někdy nad krutou pravdu? Pak se přiznávám. I já jsem lhář. A možná i okouzlující. Ale obávám se, že ctižádost mi chybí. A nebo si ji jen nepřiznávám?
Duše nezávislá ....? Jak se to vezme. Někdy jsem až moc závislá. Hlavně na těch, co mám ráda - a právě od nich se nechám snadno ovlivnit. A připouštím i jejich pravdu. I když někdy dost nerada.
Co tam máme dál? Že by bojovník? Obávám se že ne. Ani frontová bojovnice. Před těžkým nepřítelem asi couvnu, ale cítím-li se hodně ohrožena, pak se sama nestačím divit. Jsem to já? Nejsem to já? V psychologii se používají tzv. zkušenostní cvičení. Při těch jsem si vyzkoušela ten pocit, kdy se ze spolupracovníka měním na bojovníka.
Učila a učím se ráda. To je fakt. Ve svém několikátém zaměstnání (každé z jiného soudku) se musím pořád něčemu učit.To je sice trochu nutnost, ale mě to snad i baví. Co teprve když se dostanu k něčemu takovému jako je psychologie, grafologie, numerologie a další logie. Pak nevím, co dřív. Nebo snad raději pochopit věštění z tarotových karet či výklad snů? Co z toho všeho se mám naučit dřív? Holka, radši se věnuj jazykům, než představám, že na zahradě ti přistane UFO, nebo, že v ložnici tě navštěvují duchové. To tajemno tak láká a zároveň se ho člověk bojí.
O své genialitě a úspěšnosti nechám hovořit až dějiny. Tedy jen ty rodinné.
A je to tady: Lpí na všem, co považuje za své. Prý jsem majetnická. Prý. Je pravda, že nerada půjčuji spacák a svého manžela. Ale kdo to dělá rád? Tak jak to je? Ale jo, asi ano. Střípek majetnictví ve mně asi bude.
A jsme u konce. Poslední verš. Přiznávám se, to jsem já. Tahle vlastnost Štírů dokáže někdy pěkně potrápit okolí.
Tak mi tedy promiňte, moji milí. Jsem Štír a už to nezměním, narodit se podruhé nejde. Mějte se mnou trpělivost. Já se ji s Vámi, drahé Ryby, Lvi, Raci a další, také snažím mít.
Autor Štěpina G, 21.08.2007
Přečteno 847x
Tipy 42
Poslední tipující: Any 4, Alien.v.v.s., hatlapatla, kuskus pruhovaná, Zasr. romantik, Divoženka1, tvoje líčko. ale můj ďolíček, Radek.oslov.Šafárik, Paulín, hašlerka, ...
ikonkaKomentáře (26)
ikonkaKomentujících (22)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Štíři se nezapřou, nikdy a pokud ano tak na beránky si jen hrají. S jedním žiji tak vím o čem mluvím, ale jako panna na to mám trošku jiný pohled. Podstata štíří je velmi napjatá a myslím že ani sami někdy neví co vlastně chtějí a přesto životem proplouvají celkem v pohodě však jen pro ně - jsou nebezpeční soupeři a jako spící sopka partneři. Moc krásně napsáno a dobře se to čte, jen bych rad věděl jak se to žije když to člověk o sobě ví?

09.05.2011 05:47:00 | kasparoza

Ne! Ne! Ne, nene! Nenene! Ne, ne!
Tohle Ne! Prostě NE!
Je to o mně známo a tak vás nepřekvapí, že ntehle článek NAPROSTO VYHAZUJU KAFEM NAHORU!
Tohle prostě NIKDY!
A teď trochu v klidu:
Je NAPROSTÁ KRAVINA soudit lidi podle datumu narození.
NIKDO NEMŮŽE za to, kdy se narodil a skoro KAŽDÝ ČLOVĚK je ORIGINÁL!
A proto je NIKDY NEMŮŽETE VŠECHNY HÁZET DO STEJNÝHO ŠUPLÍKU!
Nehodlám rozebírat, co jsem za znamení, ale horoskopy(ani ty z blesku pro ženy, ani ty od skutečný astronautů, prostě ŽÁDNÝ) nemůžou fungovat!
Ještě jsem neviděl nikoho, na koho by horoskop pořádně seděl. A jestli máte 20 informací o nějakym znamení a z toho na vás sedí 5, tak se v ŽÁDNYM PŘÍPADĚ NEJEDNÁ O PRAVDIVEJ HOROSKOP!
A jestliže na vás v horoskopu sedí všech 20 informací, je to proto, že na ostatní lidi v témže znamení to neplatí!
To znamená že horoskopy jsou NAPROSTÁ KRAVINA!
Toť vše,
Corsica

11.09.2010 20:07:00 | Corsica

...i já jsem štír...ale umím dělat beránka...

07.09.2010 15:26:00 | kuskus pruhovaná

štírka jsem i já zvláštní znamení
souhlasím s Gamiani :-)))

10.06.2010 06:12:00 | Divoženka1

Ta báseň je vskutku zapřemýšlení hodná... Podle mě...každý štír (i já jím jsem) je štírem, leč...záleží na tom, jaký kus cesty již ušel, zda na sobě pracuje. Vlastnosti se dají přetransformovat... :-) P.S. Štíří pouto ke všemu tajmnému je občas silnější než rozumové úvahy...

12.12.2009 18:58:00 | Gamiani

hezký, takovou úvahu nad zvěrokruhem jsem ještě nečetla.(co byste chtěli při mým věku... :o) ) ST.

17.11.2009 21:31:00 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

Podle mně jsou horoskopický znamení jenom snůška keců ale klidně si tomu věřte...

12.11.2009 18:55:00 | Corsica

krásný rozbor štíra,
celá já,
potvora kousavá.

a doma mě doplňují Rak a Lev.

ST!!!

20.08.2009 19:50:00 | hašlerka

Jsem sice vodnář a mám mainku štíra, ale mám s ní skvělé vztahy. Fandím štírům. Znám jich hodně a jsou fajn, tihle dušičkový lidi.

19.07.2009 17:01:00 | carna

Mám manželku štírku, někdy nechápu ,ale sexu rozumím.

26.01.2009 14:40:00 | BArBArKO

Já jsem vodnářka, takže taky mám veselo se sebou..ostatní si myslí, že jsem magor..no co, mám v sobě i rybu,tak si to můžu dovolit..:oD kdyby aspoň ty lidi si ten zvěrokruh naučili používat..bylo by hned na světě trochu jasněji, že...Přeju všem moc moc štěstíčka.

17.10.2008 16:20:00 | Agniezka

I já jsem štír... no co dodat. :) a jsem ráda, že to tak dopadlo. Aspoň se sama se sebou nenudím, i když si občas lezu na nervy. A svému okolí samozřejmě taky. :) A je to správný, že každý je jiný. Od toho těch dvanáct znamení je, no ne? :)))

16.09.2008 15:13:00 | Triffid Kolbe

... je údělem nás štírů být výjimeční ... za všech okolností vyčuhovat z davu ... totální magoři nebo géniové ... ostatně je v tom nějaký rozdíl? ...

05.09.2008 13:16:00 | JardaCH

to je naprosto perfektní.....nevěděla sem, jak přesně popsat jednoho štíra a tohle je přesně ono!!!!!!!! :D

03.09.2008 20:54:00 | PoeziGirl

já su hrdý štír... myslím že mi to znamení plně vyhovuje a jiná bych být ani nechtěla :o)

08.08.2008 17:00:00 | hanele m.

Tak si to užijte :-). My máme ještě kromě mě 2 malé štírky :-)).

23.06.2008 22:23:00 | Štěpina G

Ahoj:-), asi budeme mít Štírka, tak jsem se vrátila:-)))

23.06.2008 18:56:00 | Žqáry

...Jdu hlavou proti zdi..často a ráda..jsem beran.:o)

05.06.2008 16:19:00 | Iva Borecká

Jsi zajímavá autorka..jako ženu jsem Tě zvěčnila loni na sjezdovce s rodinou v KS, ale do kombinézy člověk nevidí! Vítej tu mezi námi, objevila jsem Tě pozdě, ale přece!

04.04.2008 23:18:00 | Liv

Bezvadná sebereflexe;-))
Já jsem býk... tak si představ s čím musí ta moje Panna /STIMPRE/ žít;-DDD ... to to gabkin ještě vyhrál...

07.12.2007 20:58:00 | Žqáry

A to má být trest nebo odměna. Vždyť maminka je hodná ....;o)

06.12.2007 14:39:00 | Štěpina G

Se zpožděním se zde dozvídám, že budu zase zabit.
Na Literu jsem byl zamordovám asi osmkrát.
Ať žije Gabkin, ideální manžel roku 2008!!!

05.12.2007 15:38:00 | Bíša

Zuzi, krásně napsané...jo ten siův zvířetník odpovídá mě jako kozoroha vystihl celkem přesně

05.12.2007 15:13:00 | Lucie Teru

Mno, troufám si tu tvrdit,
že i ascendent je důležitý!!
Sama doma totiž jednu štírku mám...

Navíc pět jedniček
jí posvětilo žití...
(budu moc ráda, když nezavřou mě,
než ji vychovám...)

;o)

04.12.2007 17:51:00 | Cecilka

To není špatný nápad, že bych na to pivo šla s tebou já místo gabkina. Ten bude koukat.

Jo a horoskopy mě baví, hlavně když mi slibují něco pěkného. Třeba jsem četla, že v roce 2008 se má stát z gabkina ideální manžel, tak proč se netěšit? Nebo se spíš bát?

04.12.2007 05:44:00 | Štěpina G

Moc hezke dilko.

05.10.2007 11:35:00 | carodejka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí