Z deníku deváťačky aneb výběr střední školy

Z deníku deváťačky aneb výběr střední školy

Anotace: Tak tohle bych chtěla věnovat všem lidem, kteří jsou na tom stejně jako já.

Už od osmé třídy neustále slyšíme o volbě povolání. Každý nám říká, že bychom se měli připravovat na přijímací zkoušky, že teď je důležitý rok a musíme mít co nejlepší vysvědčení.. jako by se svět točil jen kolem toho, kde strávíme další čtyři roky svého života, jestli na gymplu nebo na střední, ti méně zdatní nebo netoužící po vzdělání někde na učňáku.
Nevyhnete se tomu nikde. S každým s kým mluvíte určitě dojde i na zmíňku o škole. A jakmile dospělí slyší o devítce, nadšeně se ptají, kam teda dál. A vy bezmocně krčíte rameny a vymlouváte se, že máte na rozmyšlenou ještě půl roku. No a protože nechcete toho člověka úplně zklamat, plácnete něco v tom smyslu jako "nejradši bych na gympl" a pokud to jde, rychle se loučíte a odcházíte. Musíte se přeci učit.
Dokonce i v uvítacím proslovu ředitelka přála deváťákům správnou volbu školy a mnoho úspěchů. Když už první den ve škole slyšíte, že letos tedy jde do tuhého, jak je to se zbývajícími dny? Můžu vám říct, že mnohem horší. Před neohlášeným testem učitelé vítězně pronesou tu omýlanou větu: "A jak si myslíte, že to bude na střední?" V ten moment i student s menší inteligencí pochopí, že jde do tuhého a že teď žádné výmluvy nejsou na místě.
Otázce školy se nevyhnete ani s kamarády. Ba co víc, děcka o tom diskutují snad pořád. Ráda bych byla suveréní a v takových rozhovorech tvrdila, že jdu na gympl a že jsem si jistá přijetím. Jenže tak to není. Sžírají mě pochybnosti a hlavně si nevěřím. Jak poznám, že mám jít na gympl? A tak, místo suverénosti radši s kamarády rozebírám, kam berou kolik lidí, jestli počítají průměry a kde je to asi nejlepší. Padám tudíž ještě do větších pochybností a radši se takovým rozhovorům vyhýbám. Lidi, kteří toho vědí tolik, co já a jsou stejně nerozhodní mi rozhodně ve výběru nepomůžou.

Co se dá dělat, tenhle rok je opravdu rozhodující. Mám takový dojem, že mě bude stát hodně nervů a úsilí. Musím si ujasnit, co bych měla v budoucnu dělat a jaká škola mi to nejvíce usnadní a nasměruje mne správným směrem. Musím si také udělat pár psychologických testů na co se hodím a přihlásit se na doučování. Je toho hodně. Pevně doufám, že nakonec se rozhodnu správně a na vybranoou školu se dostanu. Ale co když ne?
Autor Gabika, 13.09.2007
Přečteno 365x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já vím, že je to těžký, když se to na tebe hrne ze všech stran, ale nestresuj se.Viz jeden můj dobrý kamarád (vzkazy).
Pokud nemáš jasno v tom, že chceš být třeba prodavačkou nebo stavařkou, tak si vyber gympl a máš ještě 4 roky čas. Ale asi bych ti doporučil gympl s humanitním zaměřením, páč třeba tvoje a moje oblíbená chemie je už na standardním gymplu docela těžká. Ačkoliv... lepší je mít širší obzory, já jsem zastáncem všeobecného vzdělání a pokud bys pak chtěla třeba na medicínu, tak z humanitního gymplu to půjde těžko...
Ono je to asi fakt těžký... ?! :-)
Já jsem měl v tomhle (asi naposledy v životě :-)) )naprosto jasno. :-)

14.09.2007 08:25:00 | La Suneteto

Mladým rozumím, jdi dál...

13.09.2007 22:31:00 | Bíša

Souhlasím se Siorakem!Hlavně žádné velké obavy,přistupuj k tomu s čistou hlavou a vědomím.Já můžu vyprávět...vůbec jsem nevěděl,kam jít a nakonec jsem se rozhodl jít na školu,která je v mém městě a kam šli moji kamarádi.Byla to dobrá volba a to z mnoha důvodů!Jsem tam šťastný...
Nejhorší je zvládnout přijímačky...ten stres,jaký jsem měl!Ale hned na začátku testů ze mně spadl a byl jsem v klidu a soustředil jsem se naplno!Hlavně žádné zbytečné stresování,všechno dobře zvládneš,máš na to!Když jsem to udělal i já,průměrný trojkař... ;-))
Hlavně si věř!!

13.09.2007 21:52:00 | Chancer

tak tohle dobre znam, pred dvema rokama jsem to mela stejny.. a jsem na gymplu a jsem spokojena.. clovek hlavne musi verit ze si vybral spravne a ze ty zkousky udela, uz to je prvni krok k uspechu:) Tak hodne stesti..:)

13.09.2007 21:16:00 | Terry

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí