Eutanasie

Eutanasie

Anotace: ...diskutované téma, která snad nikdy nebude mít konce...

Stále více se v dnešní době řeší otázka eutanasie. Ano či ne!? Omílané názory, kdy je člověk natolik nemocný, aby mu byla eutanasie udělena. Je to otázka, která nebude vyřešena uspokojivě nikdy...
Já jsem názoru: eutanasie ANO. Člověk se narodil, aby život prožil co nejlépe, tak, aby si ho mohl užívat, ale pokud se mu stane nějaká vážná nehoda, nějakým způsobem onemocní tak, že není schopen se o sebe normálně postarat, nemá z ničeho radost, nemá pro co žít, nemůže ho přece nikdo nutit, aby do sebe cpal různé léky, byl připojený na přístrojích a trápil se po zbytek svého života...
Každý by měl mít právo rozhodnout o svém životě! Ať si každý vezme příklad sám ze sebe, kdyby měl např. po zbytek života proležet připoutaný na lůžku. Vždyť to mi přijde pomalu jako týrání. Pokud člověk je schopen o sobě rozhodnout a jeho rozhodnutí zní „chci dostat smrtící injekci“, měli by mu to poskytnout. Pokud je natolik nemocný, že už o sobě ani rozhodnout nemůže, kdy ani jeho příbuzní neznají jeho vůli?
V těchto případech by o tom měl rozhodnout lékař, sám posoudit, kdy už mu ani sebelepší péče nepomůže. Všichni víme, že dnešní věda a technika jsou tak daleko, že dokážou udržet pomalu mrtvého člověka několik let na přístrojích, ale sama si nedokáži představit, že budu ležet v nemocnici, okolo mě budou skákat každou chvíli doktoři, nosit mi léky a dívat se na mě jako na postřelenou srnu, která se už stejně nebude moci vrátit do normálního života a které zbývá možná pár měsíců do konce. Není lepší přerušit trápení jednou injekcí a léky, čas a péči, kterou investují do těchto lidí téměř „zbytečně“, použít pro lidi, kterým pomohou více a mohou jim i zachránit život...
Autor Jean89, 15.10.2007
Přečteno 1329x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Paulmatthiole-smrti je jedno jestli k ní přijdeš se vztyčenou hlavou,nebo po kolenách,to je důležité pro ego,ne pro "madam zvanou smrt" tu lidské postoje nezajímají.Je zvláštní že nás začne smrt vždycky zajímat až už nám teče do bot.Oddělili jsme život od smrti a výsledek je strach..Opravdu jsou odděleni,nebo je smrt součásti toho zvláštního pohybu energie zvané život? myslím že až toto bude lidi zajímat ze všeho nejvíc,tak zjistí co je smrt a tím pádem i život,potom problémy typu euthanasie zmizí,my se zatím víc zajímáme o důsledky než o pochopení,bohužel..

07.01.2008 09:09:00 | Weylin

Ano,za mě ano,ale každý člověk je jiný,nemůžu mluvit za druhé..

07.01.2008 08:39:00 | Weylin

podla mojho skromneho nazoru je treba toto tema rozdelit na dve otazky.
prva je ta ci by ludia mali mat pravo rozhodovat sa a druha ta ci by ste sa vy osobne pre nu rozhodli.
ja osobne by som sa na eutanaziu neodhodlal, pretoze podla mna by clovek mal bojovat (alebo trpiet) do konca.
ale myslim si ze nikto mi nedal pravo rozhodovat za inych takze pokial po tom niekto tuzi tak nech sa paci. v ceste stat nbudem.

17.10.2007 18:58:00 | Marekus

Jo v tom máš pravu... asi sem mluvila spíš za sebe.. jak bych to chtěla já, kdyby se mi něco stalo...

16.10.2007 21:38:00 | Jean89

To není tak jednoduché. Víš, jak se tento systém zneužívá? Ve státech,kde je autenazie zavedená, platí velmi přísná pravidla. A i tak se provádí tisíce tajných eutanázií. Navíc eutanázii provádí např. lidem, kterým schází jen lidský dotek a láskyplná péče. Existují staří lidé, kteří chtějí opustit tento svět, protože jim nikdo nezůstal. Celá rodina zemřela. Ale stačí jedna láskyplná zdravotní sestra a jejich život se úplně promění.

Život se nazývá život, protože trvá od počátku až do úplného konce. Život je dar, bylo by chybou předčasně ho ukončit, ať již jsou okolnosti jakékoliv.

Připadá ti to jako týrání? Zní to podobně,jako když se vezmou dva lidé a jeden z nich má autonehodu. Skončí na vozíku, nemůže třeba mluvit, je ochrnutý. Znamená to, že ho mám nechat tak? Je nepoužitelný, to znamená, ať dostane injekci. nebudu se o něj přece starat, vždyť by mi to bylo na obtíž.

Spousta nemocných lidí přivede jiné lidi blíže k lásce právě tím, že se o ně musí láskyplně starat. Nebýt nemocných, starých a nemohoucích lidí, nepoznali bychom pořádně hloubku lásky, milosrdenství a lidské dobroty.

Ne, eutanazie opravdu ne.

16.10.2007 18:46:00 | Hippy

Jsem pro dobrovolnou volbu...

15.10.2007 21:51:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí