Dobří autoři by z Literu neměli odcházet

Dobří autoři by z Literu neměli odcházet

Anotace: ...anebo by se měli vracet, protože náš server je, myslím si, nejlepší.

Občas procházím konkurenční české servery s podobným zaměřením, jako je náš Liter. Mají, podle mého subjektivního názoru, stejné problémy jako my. I u nich nejvíc a nejagresivněji křičí ti malí, co by rádi byli větší. Tomuhle se nevyhne žádný literárně-amatérský server, a už vůbec ne ten náš, největší.
V čem vidím výjimečnost našeho Literu? No PRÁVĚ v jeho velikosti a RŮZNOSTI – jak žánrovou, tak i povah nás autorů. To je naše přednost, a ne nedostatek! Je to naše největší deviza, kterou bychom neměli pokazit.
Moc se přimlouvám, pokud je to možné, nerozlišujme tu programově na V.I.P. autory a na podprůměrné škrabaly. Zastavme tady pokusy jakéhokoliv systematického kastování. Já sám si vyberu, kdo se mi líbí, nepotřebuju k tomu od nikoho ukazovátko. Ten, kdo ukazovátko od zkušenějšího autora nutně potřebuje, může si vybrat konkrétního učitele. Ale tohle příliš nedoporučuju – třeba narazí na podprůměrného škrabala.

(Můžete tuto úvahu brát jako příspěvek k dnešnímu svátku – 17. listopadu :-))
Autor Aťan, 17.11.2007
Přečteno 440x
Tipy 14
Poslední tipující: Casmaria, Verule, Romana Šamanka Ladyloba, Eclipse, Bíša, spare
ikonkaKomentáře (30)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Takový vlastenecký.
Dobrý poučný.
Naprosto souhlasím !!

28.11.2007 19:25:00 | anti-HERO

Áááá, kohopak to nevidím. :-)) Zase. Jistě jsi přišla s nějakou pochvalou. :-)) Tak to si přečtu. ----- Dočetl jsem se, že krátké básně píšou jen blbci. Tak Marsé, zase někdy na viděnou. Nebo už mne opět nikdy nechceš vidět?

19.11.2007 17:44:00 | Aťan

http://www.totem.cz/enda.php?a=190956&c=0&ao=

19.11.2007 17:19:00 | no

Opr. básně libily.

19.11.2007 11:22:00 | Aťan

Jirko, tohle je těžké objektivně hodnotit. Co se líbí tobě, nemusí se líbit jiným nebo mně. Často čtu básně o přátelství, lásce, smrti... atd., používají se vzletná slova vypočítaná na efekt, slovní spojení sice neobvyklá, ale bezobsažná. Ale takhle tvrdě bych to do komentáře nikomu nenapsal, protože umění neumím změřit ani zvážit. Je to jen o pocitech, které bych se neodvažoval vnucovat někomu jinému. Tvoje básně se mi některé líbili moc, měl by ses vrátit. Ale jestli to je někde o moc lepší, jak říkáš, co se dá dělat.

19.11.2007 10:07:00 | Aťan

Aťane, souhlasím s tebou v tom, že členská základna je největší na Literu. Avšak kvaliativně na hony vzdálená např. Totemu, Liteřře aj. Trochu upadá Písmák, ale tím, že tam to žije po stránce akcí, díky škvoreckého akad. atd., je i tak před Literem.
Říkej si co chceš, jistě tě podpoří spousta lidí, ale já tvůj názor, jenž je více než optimistický, nesdílím. Je to také určitě tím, že je tam více objektivní kritiky, a tudíž méně grafomanů. Tato úměra holt někde funguje a někde nefunguje. Toto je pravda, samá pravda, konec obelisku

19.11.2007 08:07:00 | JirkaS

Když to včas vyndáš ven jen virtuálně, tak to asi moc nepomůže, říkali chlapi z institutu. Ale ještě pro jistotu děláme další pokusy.

18.11.2007 20:03:00 | Aťan

prečo by nešlo virtuálne škrtiť, keď sa virtuálne dá niečo včas vybrať von ?

18.11.2007 19:37:00 | Romana Šamanka Ladyloba

:-))

18.11.2007 14:51:00 | Aťan

Katko, doufám že to bylo včas venku... :-) (Sakra, zase se mi tam plete hospoda. Příště to vystřídám knihovnou :-))

17.11.2007 22:51:00 | Aťan

Jak přišel dylít / z kůže jsem vylít. :-))

17.11.2007 20:13:00 | Aťan

Vidíte na mně, že i já jsem ohrožený druh, který je vystaven poryvům větru, ...samozřejmě si také zafoukám. :-) Jsem živý důkaz toho, o čem píšu - nesmíme být přecitlivělí a počítat s tím, že kdykoliv po nás někdo vystartuje. Někdy právem, někdy neprávem. Ale kvůli výměně názorů by se z Literu přeci nemělo odcházet.

17.11.2007 18:00:00 | Aťan

Teda, Vy jste se rozjeli?!
Nestačím se divit, o co o všechno tady běží...
Já osobně jsem ráda, že jsem přišla až teď.
Komentáře jsou super.
Sledovat to jiskření...a vzájemnou inspiraci.
Tragédií mám v životě dost.
A ,,větný rozbor" si můžu udělat sama podle příručky,
proto za Vámi nechodím.
Vidím, že tady jde o mnoho:-), tak taky jdu, ale vyvenčit psa, abych si od těch řečí vyčistila hlavu.

17.11.2007 17:22:00 | spare

Marsé, zaujalo mne téma: nepoužívat komenty jako chat. Zřejmě by to měl asi někdo hlídat. Můžu o tom napsat povídku? Nebudu nikoho jmenovat, slibuji. :-) Když to bude blbý, tak to smažu.

17.11.2007 17:21:00 | Aťan

marsé - mě se aťanovy básně líbí a líbit i budou. Avšak si stále myslím, že v povídkách "ze života" je jeho silnější stránka. :-) Nicméně se na jeho básně chodím dívat každý den, fugují skvěle na zvýšení nálady. A taky se u nich musí přemýšlet, aby se pochopila pointa. To spousty autorů neumí. :-)
Aťan - nevrátím, nevrátím :-) Ani na psance, ani na liter ( který už upadl víc, než jsem si myslel ). Tvořím si "do šuplíčku" na můj bloček. :-)

17.11.2007 16:13:00 | Eclipse

...ne patent nemám , jen jsem tu siorakovi vypsala, čemu se směju já... no a ten vtípek... pro programátora asi vtipný...mně to nějak nebere, ale nejsem programátor a neupírám nikomu právo na smích.
...když mám "svůj den" směju se také třeba každé kravině, ale nepořebuji se smát jen blbinám a každý den stále dokola :-)

17.11.2007 16:07:00 | no

Marsé nemáš snáď patent na "chytrou legraci" ?
Co říkáš třeba na takový vtípek:?

while (!asleep()) sheep++;
Komentář: Když programátor nemůže spát..

17.11.2007 15:27:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Siorak, ak to tu má byť ako v kaviarni Slávia, tak si beriem za vzor Saturnina a beriem si do rúk misu plnú šišiek (koblih). Kdo sa pridá ?

Neviem aké to tu bolo pred dvoma rokmi, ale určite všetci súhlasite, že život je zmena. A Liter, ako čítam, sa zmenil a teda žije. Žiaľ nevyvíja sa podľa vžitých predstáv niektorých služobne starších "literákov". Aj v prírode prežijú len tí, ktorí sa dokážu adaptovať.

Takže milé brontosaury a trilobity, žite s literom a nechajte nás nové druhy žiť, miesta je tu dosť ...
Ale keď Vás to ťahá do iných bažín, je to len Vaše rozhodnutie, len nám tu prosím zanechajte svoje fosílie na pamiatku, že ste tu boli ...

17.11.2007 15:24:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Jo, sioraku, směju se ráda, ale mám ráda chytrou legraci... ne bláboly z putyky. Já se nejvíc smála při Horníčkových Hovorech H, miluju Svěráka, Wericha,Šimka a Grossmana... ale i zapomenutého Luďka Nekudu...taky Plíhala, Nohavicu, Marka Ebena to je můj styl... jenže to musíš mít chuť naslouchat a hlavně přemýšlet... abys mohl vyprsknout a řehtat se na celé kolo. Čau :-)

17.11.2007 14:57:00 | no

Jedovatostí? Můžeš mi označit jedovatost v mém předešlém komentáři? Je to přesně tak jak říkám, nelze tu napsat svůj názor...naučil ses to brzo a to mě právě u tebe docela překvapilo. Ne, tentokrát si ji uchovávat nemusíš, už tu tvoji odpověď znám a opakovaný vtip , není vtipem... to ber na zřetel i u svých "básní" ...a to není jedovatost, jen poslední dobře míněná rada. Měj se :-)

17.11.2007 14:50:00 | no

Marsé, nakopíruju ti moji odpověď tobě z DF "drsňáci", a tuhle kopii si budu stále uchovávat, protože se mi zřejmě bude hodit každou chvíli:

Na tvoje invektivy i odchody-neodchody už jsem zvyklý. Už se se mnou prosím tě nikdy neluč, stejně na tebe ještě mnohokrát s nějakou jedovatostí narazím.

17.11.2007 14:38:00 | Aťan

S LadyLobou a Crystalem souhlasím do puntíku, až mám velkou radost, že takhle to tu cítí zřejmě dost lidí. Alespoň bych si to přál. Něco mezi "knižnicou a hospodou" - tohle je přesně ono, co mně na Literu nejvíc baví! Už se tu trochu vyznám a vím, ke komu si zajít. A někdy najdu pro sebe nový objev.

Jdu si nalít buďto Tullamorku nebo hruškovicu, zajím to kaviárem nebo chlebem se škvarkama... Příjemný víkend vám přeju.

17.11.2007 14:32:00 | Aťan

Liter má v záhlaví Amatérský literární server...není tam ani chat, ani blog ani srandy kopec... je tam amatérský, literární server...
Byla jsem tu dva roky a tudíž jsem prostředí poznala dost dobře. Rozdělení na skupinky vzájemně se bodující je všude. Je to dáno tím, že každý autor má okruh svých čtenářů, kteří si ho zařadí mezi oblíbené, protože jim styl jeho tvorby vyhovuje. (I tebe v nich stále mám)
Ale to, co se postupem času stalo z Literu je tristní.
Když jsem před časem upozorňovala na to, že komentáře mají sloužit ke kritice...ať už kladné, či záporné a ne k chatu, že na to jsou na internetu jiné stránky a nebo i zde jiná okna (viz nabídka vpravo nahoře), bylo mi vysvětleno, že jde o SETKÁVÁNÍ, SOUZNĚNÍ, HLAZENÍ a že tedy mám mlčet a nestarat se, případně nečíst... a tak se stalo, že jsem pár autorů přestala i komentovat právě pro zahlcení komentářů pod dílem. Několikrát jsem se pokusila napsat objektivní, konstruktivní kritiku a vždy jsem byla obviněna, že ubližuju, zraňuju. Upustila jsem tedy i od toho a začala své "editační" komenty raději zasílat těm, kdo o ně stáli, vzkazy, abych nedráždila všechny ty víly, trpaslíky a pohádkové bytosti, co se tu zabydlely.
A začala uvažovat o odchodu ze stránek, kde není možné "mít svůj názor" a eventuelně ho říci bez hrozby ukamenování, nahlas.
Zkoušela jsem odejít několikrát, ale Liter mi přirostl k srdci a tak už jsem později neříkala NIKDY.
To rozlišování VIP, cenzuru a já nevím co ještě, jsi si Aťane vymyslel. Nechtěl jsi rozumět ani Jirkovi, ani nikomu jinému a sám děláš to co od jiných odmítáš. Považuješ svůj názor za jediný správný.

Až tu admin zavede kolonku Vtípky , nebo Srandy kopec, budeš na něm jistě králem a já ti toto právo neberu, ale pokuď budeš své PERLY zařazovat do kategorie Básně, nemůžu , než souhlasit s JirkaSem , že ...cituji:,,...duchaprosté dokazování si vlastní existence, nic víc, nic míň. Myslím jako to naše komentávaní, ne tvoji dvacetišestinebokolikatipovou báseň"
9.11.2007 | JirkaS

...a protože já si svoji vlastní existenci dokazovat nemusím, odcházím stejně jako Jirka... jen tu pro případné čtenáře, kteří narazí na "marsé" nechávám jedinou stránku svých básní a profil...aby se mohli podívat co jsem vyznávala a o čem psala.

17.11.2007 14:22:00 | no

Eclipse, ty jsi mladej, a podle mne, nadprůměrně nadanej. Jenže jsi zřejmě taky citlivej, jako většina umělců, v tom je problém. Překousni emoce a koukej se vrátit. Pamatuju se, jak sis pochvaloval Psance. Vlastně potvrzuješ moje slova - všude je něco...

17.11.2007 14:16:00 | Aťan

Na Liter prispievam relatívne krátko. No i za tu dobu som si Vas tu obľúbila, hoci mnohých z Vás nepoznám osobne a mrzí ma každý, kto odchádza len preto, že má príliš veľa alebo primálo kritik, alebo má pocit, že dostal "neodbornú" kritiku. Skôr pochopím, že niekto prestane prispievať, lebo ho už prestane "kopať" múza, alebo sa jednoducho zmenil jeho/jej okruh záujmov. Ale ani v tom prípade nevidím rozumný dôvod svoje dielka zmazať.
Dobrovoľne sa priznávam, že niektoré diskusie alebo komentáre u niektorých autorov vnímam skôr tak trochu ako alternatívny chatovací "nástroj". Ale myslím, si že i to robí Liter tak atraktívným miestom .. môžem si tu prečítať raz niečo vážne inokedy niečo srandovné, prehodiť pár slov s obľúbencami ...alebo len tak čítať, vnímať a hľadať inšpiráciu alebo odpovede na vlastné otázky, čo práve bzučia v mojej hlave. Liter je pre mna relaxom i drogou, niečo medzi knižnicou a "hospodou".

17.11.2007 12:46:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Patřím do skupiny podprůměrných škrabalů, kteří dali všem literárním serverům sbohem :-)

17.11.2007 12:13:00 | Eclipse

Jen se podepisuji...

17.11.2007 10:33:00 | Bíša

:-) Sio, jestli to se svou skromností přeženeš, přijdu tě osobně zaškrtit. (Nebo pošlu manželku.)

17.11.2007 09:54:00 | Aťan

Milane, se vším souhlasím do puntíku. (Jen malou korekci, jestli se neurazíš - místo vám nevadila, bych dal NÁM nevadila. Neber to osobně, proboha!)

17.11.2007 09:24:00 | Aťan

Děkuji za tuhle úvahu.
Sama bych to tak neuměla, a je dobře, že problém někdo pojmenoval.
Doufám, že si to taky přečtou ti praví z obou táborů.
Sama vím asi o čtyřech lidech, co se trápí,
pro údajně nízkou kvalitu svých děl.
Tvoje anotace říká vlastně všechno.

17.11.2007 09:02:00 | spare

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí