Bolest a utrpení v životě člověka

Bolest a utrpení v životě člověka

Anotace: Tak nerad dělám úkoly do ČJ... ale tahle úvaha mě celkem dostala ;-)

Co vůbec bolest a utrpení v životě člověka obnáší a jak vzniká? Nejspíš postupem času, jak člověk stárne, otevírá se mu v životě spoustu nových příležitostí, ale jejich prožití často přináší i bolest a utrpení. Láska, přátelství, rodinné vztahy a zaměstnání to vše je základním podmětem pro případné zklamání, odrazení od určitého cíle, nebo pocitů k jiným lidem.
Myslíte, že je možné utrpení a bolest ze života odstranit? Nejednou v životě si každý z nás projde obdobím smutku, proměnlivé nálady, nesnáze a pocitu nenaplnění. Podle mého názoru má život smysl až tehdy, kdy si člověk stanoví svůj cíl, kterého chce následně dosáhnout. Jedinou možností, jak se utrpení a bolesti ze života zbavit, je žádné cíle nehledat. Po té se jistě zbavíme pocitu zklamání, ale nikdy bychom nedosáhli radosti, štěstí a uspokojení v takovém měřítku, jako se splněným snem.
Je prožití této zkušenosti až tak stresuplné? Už i já osobně za svých 18 let, co mám možnost být na tomto světě, zažil nemálo smutných chvil a beznadějí. Někdy bylo opravdu těžké vypořádat se s nimi, nejen proto, že jsem vyrůstal bez otce, ale možná proto, že jsem na ně nebyl připraven. Stres je nedílnou součástí života, ale svými vlastnostmi dokáže vyvolat opravdu nevšední pocity a nálady.
Nezvykáme si na utrpení jako na něco samozřejmého? Tato myšlenka je podle mě velmi individuální. Ne každý vede svůj život natolik společensky, aby vůbec nějaké utrpení prožil až tak intenzivně. Spokojí se s televizí, počítačem a velmi úzkým okruhem lidí, na kterých mu v podstatě nezáleží. Naopak ti, co mají přátel nespočet, co neodmítnou jakoukoliv společnost a navíc jí vyhledávají, jsou často „potrestáni“ snůškou intrik, falešných úsměvů a bolestí z nešťastné lásky.
Jak jsem již uvedl v těchto několika řádcích, bolest a utrpení je součástí na celý život, stejně jako láska a přátelství. Připomíná nám to, zamyslet se nad sebou a pokusit se předcházet těmto nepříjemnostem. Ale jak se říká „risk je zisk.“
Autor Axis, 21.01.2008
Přečteno 991x
Tipy 1
Poslední tipující: Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí