Bolest je života půl, ale láska je život celý

Bolest je života půl, ale láska je život celý

Anotace: Moje školní slohová práce:-) Snad někdo bude s mým názorem který tam je souhlasit:-)

Když při porodu přichází na svět nový život, nemá vlastně ještě ani trochu tušení, do čeho jde. Život v dnešní společnosti není vůbec jednoduchý. Spíše naopak. Na ulicích čeká velké množství nebezpečí, chorob a hlavě zlých lidí. Smrt přichází nečekaně. Čeká na každém roku ulice a zanechává v srdcích pozůstalých velkou bolest, která s nimi většinou kráčí ještě další kus životní cesty. Když tak nad tím přemýšlím, musím si položit otázku: Je vůbec dobrý nápad mít v dnešní době děti? Mám jednou přivést na tento svět plný zla, nespravedlnosti a nebezpečí dítě? Vždyť bude vystaveno kdaždodenním povinnostem a strachu! Bude kolem sebe mít spoustu nepřátel a bude muset snášet křivdy tohoto světa. Závist, pýchu, nespravedlnost a jiné vlastnosti, které v dnešní době naplňují velké množství lidí.
Ano budu mít děti! Jsem o tom přesvědčená! Věřím totiž tomu, že všechno jde překonat, všechno jde vysvětlit, všechno jde vyřešit. Stačí jenom chtít a mít rád.
Život je boj! A boj s sebou přináší velkou spoustu obětí, pláče a bolesti. Ano, život je boj! Každý z nás jistě někdy zažil den, kdy měl pocit, že dál už to prostě nejde, že tenhle boj nemůže vyhrát, a že ho vzdá. Nemyslím si ale, že tohle je to pravé řešení. I já jsem nejednou překonávala bolest a strach. Zvláště ve dnech, kdy mí kamarádi a příbuzní bojovali o život. A když jejich boj skončil prohrou, uvědomila jsem si, jak málo jsem si jich vážila.
Jednou jsem se snažila přijít na to, co vlastně vede lidi k tomu, že se navzájem nenávidí. A myslím si, že je to závist. Vždyť přece - vybavte si člověka, kterého nemáte vůbec rádi. A teď se zamyslete nad tím proč ho nemáte rádi. Je to proto, že on má něco co vám chybí a co by jste také chtěli. Nebo snad nemám pravdu? Když někdy přijde den plný zklamání a já mám ten blbý pocit, že dál už to nejde, povzbudí mě do dalšího boje citát. Citát, který je tiskacími písmeny napsán na mojí nástěnce. Citát, který pro mě není už vlastně jenom pouhým citátem. Je to mé životní motto, které mě vede dál. A ten citát zní - Život je tvrdý, ale já jsem tvrdší!
Teď už nepřemýšlím jako dříve. Nepřivedu své děti na svět plný zla, do nenávisti a nespravedlnosti. Ale do rodiny, která se o ně bude starat a bude je nadevšechno milovat.
Možná by se mnou spousta lidí nesouhlasila, ale myslím si, že všechny sebevraždy a pokusy o ně jsou jenom vyjádřením něčeho, co je v těchto lidech ukryto - nedostatek lásky. Je důležité, aby každý z nás měl kolem sebe lidi, kteří nás mají rádi. Kteří si nás váží a kteří jsou ochotni kdykoliv nám podat pomocnou ruku. Ale je taky důležité, abychom kolem sebe měli nepřátele. Protože jedině tak si uvědomíme cenu opravdových přátel.
Kdyby každý kdo se pokusí spáchat sebevraždu měl kolem sebe opravdové přátele, museli by si všimnout, že se s ním něco děje. Možná to tak není. Možná je to jenom můj názor, se kterým by nikdo nesouhlasil. Ale myslím si, že utéct před bojem není řešení. Ale zbabělost. Vždyť láska a přátelé překonají i ty nejtěžší překážky. Život je boj, a je tvrdý, ale já.... já jsem tvrdší!!!
Autor BarborkaM., 25.01.2008
Přečteno 547x
Tipy 1
Poslední tipující: Demony
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

pěkná úvaha...

25.01.2008 20:30:00 | Demony

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí