How (not) to be dead

How (not) to be dead

Anotace: Nejsem si jistá, jestli je to úplně úvaha. Spíš takové krátké zamyšlení nad situací dnešního moderního člověka. Vzniklo jako alternativa k úkolu do angličtiny se zadáním „What we should and shouldn’t do“. Nemusíte to ale brát moc vážně...

Žiju už téměř osmnáct let a za tu dobu jsem stihla přijít na spoustu věcí. Jako třeba na to, že bych neměla šahat na hořící svíčku. Nebo strkat prsty mezi dveře... ale o to teď až tak úplně nejde. Chtěla bych se s vámi podělit o mé chabé životní zkušenosti a nějak shrnout, co by člověk měl a neměl dělat, aby byl úspěšný a oblíbený.
Takže za prvé: V žádném případě byste neměli říkat, co si opravdu myslíte. Což vede hned k druhému pravidlu, které zní: Zpaměti se naučte větu „Nenávidím pokrytectví“ a pronášejte ji v každém možném okamžiku. Zdá se vám to poněkud paradoxní? Hned vám to vysvětlím!
Nikdo, ale opravdu nikdo, ve skutečnosti nechce slyšet pravdu. To je v mnoha případech celkem logické. A pokud svou chválu podpoříte právě touto užitečnou větou o pokrytectví, nabude tato vaše chvála důvěryhodnosti, protože se bude zdát, že jste upřímní a otevření lidé.
Dalším pravidlem, které byste si měli velmi dobře osvojit, je nevytváření vlastních názorů. S čímž souvisí i to, že byste měli všechno a všem odkývat. Prostě dělejte, že souhlasíte. Krom toho, že s nepřemýšlením je život mnohem jednoduší, lidem se bude zdát, že jste velice chytří, když máte tolik zkušeností a informací, že si myslíte to, co oni. Je pravda, že si občas možná budete připadat trošku hloupě, ale snažte se tento pocit ovládnout. Ve zvláštních případech jedna a jedna mohou být opravdu tři.
Také je dobré hodně mluvit o globálních problémech. Ztrácíte se ve všech těch skleníkových efektech, dětské práci a válkách v Iráku? To ale vůbec nevadí. Důležité je to, o čem mluvíte, ne to, co říkáte!
Hodně užitečné je i ovládat to, čemu já říkám SNPO (systém neutrálních přitakacích odpovědí). Zahrnuje slova jako „hm“, „máš pravdu“, „samozřejmě“ nebo „naprosto s tebou souhlasím“. Občas se však může naskytnou všetečná otázka „Posloucháš mě vůbec?“ nebo „Víš vůbec, o čem tady těch deset minut mluvím?!“. Právě proto si tento způsob komunikace musíte pomalu a postupně dostat pod kůži, aby tyto vaše reakce vypadaly spontánně a vy naprosto zúčastněně.
V dnešní době je také moderní být intelektuálem. Naučte se proto několik zvučných jmen a pár citátů, které budete moct sypat z rukávu ve chvílích, kdy se to od vás bude očekávat. Vyhrát intelektuální ping pong není pro začátečníka nic lehkého, ale časem se z vás, po nějakém tréninku a pár prohraných „matchích“, jistě stane odborník.
No a nakonec rada pro ty mladší. Při každé možné příležitosti o sobě prohlašujte, že jste punk. Pokud nemáte potuchy, co to je, nedělejte si z toho hlavu. To většinou nikdo z těch, co to říkají a pravděpodobnost, že narazíte na opravdového punkáče je téměř nulová. V tomto případě totiž většinou platí, že čím méně toho víte, tím punkovější jste! Pro případ, že by se vás někdo zeptal, jestli znáte třeba Sex Pistols, hodně sebevědomě mu odpovězte: „Copak ty jo?“ a pohoršeně odejděte.
A to je ode mě asi tak vše. Pokud máte pocit, že vám tyto rady nestačí nebo máte nějakou vlastní, ráda svůj osobní seznam rozšířím... Nebráním se diskuzi, i když mám poslední dobou sklony se hádat.
Autor Aranael, 15.02.2008
Přečteno 377x
Tipy 6
Poslední tipující: J's .., Renatka, paranoidandroid
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:)) Dost se mi líbí takový Tvůj smysl pro humor..

15.09.2009 15:39:00 | J's ..

uz nevim jestli jsem ti psala komentar na blog... ale kazdopadne jsem se bavila :D

08.03.2008 09:27:00 | Renatka

"Čím méně toho víte, tím punkovější jste!"
Ha, v tom případě znám fůůůru pankáčů, ani vlastně nedokážu takhle z fleku jmenovat toho největšího. Je dobře, že je jich tolik, protože pak platí punk's dead, ehm pardon, punk's not dead :-D

jinak, už sem to možná někde říkala: vtipný, výstižný, ironický...nedivím se, že to tolik lidí nechápe:)

29.02.2008 14:24:00 | paranoidandroid

Děkuji za komentáře, obávám se ale, že můj přispěvek nebyl v jednom případě úplně správně pochopen. Samozřejmě, že by člověk měl být sám sebou ne nepřizbůsobovat se žádným "předpsaným" vzorcům. A právě prot, jsem tenhle článek napsala, protože mám pocit, že spousta lidí se právě těmto vzorcům snaží přizpůsobit a ztrácí svou vlastní identitu.

Jinak, s tím mlčením naprosto souhlasím!

17.02.2008 16:35:00 | Aranael

je to dobrý, ale v hodně věcech nesouhlasím! člověk má být sám sebou a ne se přizpusobovat okolí!

17.02.2008 14:52:00 | PoeziGirl

Docela se mě to líbilo. V mnoha věcech souhlasím. Zvláště mi to nadhazuje myšlenku, že my lidé v poslední době jenom tlacháme, aniž bychom vlastně cokoli řekli.

Mluvíme o globálním oteplování, ačkoli naše informace o tomto jevu jsou téměř nulové (pokud nejsme odborníci). Snažíme se hrát na punk nebo emo, ale jenom když jsme venku. Doma se normálně chováme, normálně žijeme a maminka nám uvaří a vypere. Ale venku mám na sobě dvacet řetězů a pyramidový pásek a v hubě cígo a jsem ten největší borec.

A nikdo nechce přiznat, že nemá pravdu. Každý má pravdu. Vždyť, jak se říká v jedné nejmenované soutěži: "Je to můj názor!"

Takže s tebou vcelku souhlasím a vlastně i navrhuji, abychom někdy spíše mlčeli, než nakecali spoustu blbostí, které nemají žádný význam.

16.02.2008 09:00:00 | Hippy

Promiň,dlouhé!

16.02.2008 00:34:00 | WAYWARD

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí