kradééé-me všichni...

kradééé-me všichni...

Anotace: vážně mě to štve a vás by mělo taky...

Ve škole máme automat. Je to obyčejný automat na bagety, sladkosti, pití a tak podobně je to takový ten který má spoustu okének v každém z nich je kruhová plošina rozdělená do několika boxů. S postupem času se projevila lidská vynalézavost a několik lidí přišlo na to, že s plošinou jde pootočit a jdou vytáhnout i věci z vedlejšího boxu. To se samozřejmě rozneslo po škole a nyní je už jen málo těch, kdo odolají pokušení a vezmou si jen jednu věc. Když jsem jednomu klukovi řekl, „Ale notááák!“ bral to jako vtip a jen mi odpověděl: „To se musí.“ Už delší dobu mi celá ta věc hodně vadila a nikdy jsem to nechápal ale když mi někdo řekne to se musí… Tak to pardon, ale to je i na mě moc. Je to jen jeden ze spousty případů které se denně dějí. Pořád slyšíme jak někde někdo něco ukradl a všichni nadávají jaká je to hrůza. Ale na příkladu našeho automatu vidím, že v naší škole to není zdaleka menšina kdo krade. A není to jen ve naší škole je to všude kolem. Většina lidí si sem tam něco vezme, jsou to drobnosti, když se řekne krádež tak se tomu stejně jako ten kluk jen zasmějí, jako že TO PŘECE NENÍ KRÁDEŽ, VŽDYŤ JE TO JEN… Jenže i když to jen má cenu deseti korun, pak když si to JEN řekne deset milionů lidí chybí někde sto milionů. A to je jen zanedbatelné mínus ve finanční hodnotě, ale co morální hodnota věci. Když nějakou věc dělá prakticky každý, jen těžko se dá považovat za nemorální, jen těžko se dá odsuzovat. Jak chceme snížit zločinnost, když většina z nás už v mládí krade a spousta považuje za samozřejmé, že si něco vezmou když to jde a je to s nulovým nebo malým rizikem. Nejsmutnější na tom je, že jsou to zrovna tihle lidé, kteří nejvíc křičí když je někdo ošidí. všichni šidí jak se dá, to je u nás prostě normální, od politiků až po ty nejchudší. Přijde mi vtipné že ti nejchudší jsou považováni za nejrizikovější a všichni se bojíme že nás okradou, a přitom nikdo nevidí, jak nás velké společnosti a bohatí lidé okrádají mnohem víc a je to samozřejmé. Jak už jsem řekl, jak chceme odsuzovat jiné, když děláme to samé co oni. Jako kdybych sebe považoval za morálního protože jsem zabil jen tři lidi, zatímco ostatní je vybijí po stovkách. Smutné ale bohužel tak to v případě, kradení a podvádění je. Já osobně to nechápu, příčí se mi to a ani nevím proč, snad je to výchovou, snad je to povahou snad lidmi kteří mi vždy byli nejbližší, i když řada z nich nějaký ten drobný podvůdek či krádežičku také udělala. Všichni křičí, je to hrůza a přitom to dělají také, snad je na místě nechat planých řečí, a přijmout to jak to je, když to v malém považujete za samozřejmé, proč to nerozjet ve velkém? Příslušníci indické sekty thugů považovali krádež za uctívání bohyně Kálí tak proč z toho rovnou neudělat třeba národní zvyk a dělat to veřejně, stejně dnes krade každý a jen si stěžuje, že kradou druzí, takhle by jsme si aspoň nestěžovali…
Autor Hérakleitos, 11.03.2008
Přečteno 287x
Tipy 2
Poslední tipující: Aťan
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Přesně tak, je to o systému, pravidlech, vymahatelnosti práva atd. Mám pocit, že kdyby Švýcaři měli zlodějský systém nastavený tak, jako jsme si ho v 90. letech nastavili za Klause my, tak už si dávno Švýcaři rozkradli i Alpy. Mít se dobře za každou cenu je běžná lidská vlastnost, ...a národ, který s touto vlastností nepočítá a špatně nastaví mantinely, blbě skončí.

26.03.2012 13:10:06 | Aťan

Když jsem psal tuhle úvahu, někdy před čtyřmi lety, ani ve snu mě nenapadlo, kam až rozkrádání státu může zajít...

26.03.2012 14:12:52 | Hérakleitos

...mě taky ne. Jestli znáš Babiše, tak on přesně popsal, kdy se korumpovalo za statisíce, kdy za milóny, a od kdy už za miliardy. Jemu věřím, protože byl u těch machinací přítomen, ...ale začal mluvit.

Poslanci nám budou říkat, že máme šetřit? Že jsme si to prožrali? :-)))

26.03.2012 17:07:45 | Aťan

Ano to jsem viděl, když to říkal. Ne že bych si myslel, že je bezúhonný ale kdo z nejmajetnějších v tomhle státě je. Kdyby se každý zachoval jako on a uvědomil si, že jsou nějaké hranice, které nemůžeme překročit bylo by nám lépe.

27.03.2012 11:22:03 | Hérakleitos

Také si nemyslím, že by každý, kdo vezme někde v automatu bagetu, když mu to systém přístroje dovolí, byl zlodějem i v budoucnu,třeba je to opravdu v této situaci jen frajeřina, ale tuším, že vím, o co Ti jde. O ten nesouhlas s lidskou myšlenkou využívat všech nedokonalostí ve svůj prospěch, když to nic nestojí. Taky mě tenhle nešvar bolí, hlavně když se to pak dostane do těch větších rozměrů, kdy se třeba využívá různých děr v zákonech a tam už nejdem o částky tak malé jako je cena jedné bagety. A kupodivu těch děr někteří lidé využívají stále, s čistým svědomím a tvůrci na to s čistým svědomím koukají, vždyť "z cizího krev neteče". Tak proč tedy každý občan tohoto státu, i ten čerstvě narozený je zatížen desetitisícovým dluhem ze státního rozpočtu...možná to začíná právě u té bagety...

29.03.2008 12:32:00 | Lorraine

Taky si nemyslim že krádež bygety by byla něco jako cesta k větším zločinům. Nicméně s tím, že to jsou spolu nesouvisející věci rozhodně nesouhlasím. Chtěl jsem tím především poukázat na morální stránku věci a na to že těžko může někdo odsuzovat činnost kterou, někdo, byť v nesrovnatelně větší míře, dělá když jí dělám také...

25.03.2008 21:26:00 | Hérakleitos

nuu, myslím, že to takhle uplně není..řekla bych že většina těch co čórnou bagetu z automatu by si nikdy netroufla udělat něco většího jen kvůli tomu, že jim ta bageta prošla - navíc popisuješ situaci na nějaký střední škole...kde si každej potřebuje trochu zamachrovat a sám sobě dokázat že na to taky má...jsou lidi který k tomu nic nenutí - jako třeba ty - a asi jsou trochu dál..ale nemyslím že by z tohohle zárodku vznikaly ty velký problémy, jsou to dvě oddělený kategorie..

21.03.2008 17:23:00 | kokeš od pana krbce

mas pravdu mne sa to tiez velmi prieci a neznasam ked niekto povie ze sa to musi...ved nikto mu to nekaze nikde to nie je napisane nevidim dovod preco by sa to muselo...

12.03.2008 21:13:00 | Namine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí