O Slunci a jeho záření

O Slunci a jeho záření

Obrovský nekonečný zdroj energie, který provází každého z nás. Faunu probouzí k životu. Flóře napomáhá ke své životodárné fotosyntéze. Lidem ukazuje šedý svět, který je okolo nich a zahání temné mraky do kouta oblohy. Odhaluje svým světlem temnou budoucnost lidstva, která nás očekává a bohužel se nedá změnit. Okolo krásných divů přírody se světlo odráží i od železných ruin a jiných trosek domů, zbraní z válek, které lidstvo doprovázeli již od prvopočátku. Slunce několik milionů let před naším věkem pozorovalo nedotčenou Zemi, na které se rozvíjel rozmanitý život. Od nejmenší mušky až po dávný věk prehistorických ještěrů. Nic naši modrou krásnou planetu nenarušovalo jen do té doby než se zde objevil člověk a začal jí přetvářet, níčit. Světlo dopadá na nové pány planety a Slunce jen smutně přihlíží jak se modrá Země mění v šedou rozpadající se horninu. Sluneční svit dopadal a stále dopadá na všechny tvory na zemi, kterým se s kažnou setinou sekundy zkracuje jejich krátký život zmařený takzvaným pánem lidstva.
Slunce raději pomalu vyhasíná, než aby dál shlíželo na umírající zem. Světlo se s každým dnem oddaluje. S každou minutou se rozhošťuje po světe více temnoty, strachu a přicházejícího konce. Co se stane až ty krásné zelené lesy, bouřlivá, nespoutaná moře, miliony živočišných i rostliných druhů zmizí. Co bude následovat? Až na celé planetě nebude ani jiskřička světla, ani záblesk naděje. Čeho tím člověk docílí. Zníčit planetu, zaplavit jí stroji, změnit jí ve zpustošenou poušť, na které se nebude žádný z nás moci procházet. Pomalu se bude rozmisťovat po Zemi, kterou nakonec roztrhne na několik kusů, ostůvků. A to kvůli čemu, kvůli potomkovi primátů, kteří nevěděli, čeho se jejich potomek dopustí. Jak zníčí jejich životy a vyhladí vše z povrchu. Nakonec si položí otázku, co teď? Bude chtít vše obnovit, ale jeho chyby už nepůjdou vzít zpět. Zemře v ukrutných bolestech a křečích bez dostatku vzduchu a světla, které by ho uklidnilo. Temnota, kterou vytvořil, ho pohltí a už nikdy nevrátí zpět. A to všechno proč? Proč člověk surově zníčil celou kdysi krásnou planetu? Proč vyhladil všechen život?
…žádný smysl v tom nebyl, jen smutná chtivost vlády nad planetou, která ho nakonec přivedla blíže smrti, než bohatství…
Autor Psychopatická lentilka, 23.04.2008
Přečteno 325x
Tipy 2
Poslední tipující: Zasněný básník
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Už jsem si myslel, že to bude bez teček xD Moc hezká úvaha. Tip

28.05.2008 16:07:00 | Zasněný básník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí