Zpověď

Zpověď

Anotace: Zamyšlení se nad svým životem.

Nejprve úryvek z Výpravy RA-Thor Heyerdahl
...Zanikne civilizace, ve kterou jsme my a naši otcové věřili a kterou jsme stavěli horečně dnem i nocí, bude příštími generacemi zavržena? Egypťané, Sumerové, Inkové a Mayové stavěli pyramidy, balzamovali své mrtvé a věřili, že jejich způsob života je správný. Svou víru bránili praky, luky a šípy. My věříme v jiný způsob života. Stavíme balisticke střely a létáme na Měsíc. Bráníme své názory atomovými pumami a antibalistickými střelami. Naše děti začínají protestovat... Pomocí ¨různých prostředků se stahují do sebe a podnikají tak cesty delší než na Měsíc nebo Slunce...

Psss... Slyšíte to ticho? Tichounko?
Pro tuto chvíli jsem tu jen já, faječka má věrná, milovaná, hvězdná říše a má-Zpověď Bohu.
Bože. Je mi to líto. Je mi líto mrháním energie a času k tomu, abych našla sílu ráno vstát, usmát se a říct přívětivé slovo. Je mi líto energie, kterou vynakládám k tomu, abych si uspořádala každý den znovu a znovu zmatek v hlavě. Od ztráty důvěry, od strachu, od bolesti, od pochyb, nedůvěry a od stále stejných chyb.
Bože. Je mi to líto. Že nedávám svou energii tam, kde je jí třeba. K obejmutí těch dětí, které ho nikdy nepoznaly, k nevystavění studní tam, kde je jich třeba, k nenabídnutí pomoci svých rukou, tam kde je to třeba.
Bože, je mi to líto. Je mi líto prezidenta Spojených států amerických, naší vlády, je mi líto mě. Protože stačí tak málo. Zamést si před svým prahem a říct: "Já chci."
...Zanikne civilizace, ve kterou jsme my a naši otcové věřili a kterou jsme stavěli horečně dnem i nocí, protože nepřinesla na naši planetu dobro, pomoc a lásku?
Autor Iva Borecká, 05.05.2008
Přečteno 1224x
Tipy 65
Poslední tipující: P.Balam, Otázka, Jeněcovevzduchukrásného, Frr, eLs, hezule, fijalka, Judita, ewon, Milbau, ...
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (20)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

A mnozí z nás vidíme malichernosti všech období stejně. Malichernosti a špatná rozhodnutí.I mne je tohle všechno k lítosti. Mnoho zmatených lidí, stejně jako jsem i já.

09.11.2017 20:23:15 | Otázka

....:-(... tak málo napsáno a tak mnoho sděleno...

24.02.2014 16:50:13 | ayky

Ach přesně tak

23.10.2017 13:02:58 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

Lidé se mění... Balzamování a luky považují za symbol staré doby a při pomyšlení na ni vidí jen nemoci, negaramotnost, vůbec něco, s čím už nechtějí mít nic společného...Úvaha oslovuje, aby si uvědomili, že tomu nebylo tak. Jenomže oni touží po pokroku a nechápou, že létání na měsíc jím není. Není, protože rozložení lehátka tam, kde nám to nepatí, není tam náš život, naše společnost, nezachrání chudé děti na Zemi od smrti hladem. Ironie-budujeme to tam, kde nežijeme a není jisté, zda budeme a tam, kde denně usínáme a sledujeme televizi, je to stále hrozné. A stejně většinu z nás ty zprávy nechávají chladnými. Copak bychom dokázali žít v neuklizeném bytě? Určitě ne, není tak těžké vzít vysavač a poprosit děti o pomoc s mytím oken. Jakto, že tedy dokážeme žít v takovém světě? Proč nepožádáme děti o pomoc...?
Ivo, krásná úvaha, perla, jako ta Vaše ostatní dílka. I když Zemi nepomůžete, alespoň jste svou sílu dala v krásná slova, kterých si vážíme a přemýšlíme nad nimi. A možná spravedlivě zpytujeme naše svědomí. Děkuji:)

21.12.2008 23:31:00 | gftgffhbnjbhvgmjvfjngf

jak smutně pravdivé - také mnohdy nemám sílu ráno opustit říši snů - už jen proto, že je mi zatraceně blbě z toho, kam se všecko řítí...

17.10.2008 20:31:00 | teranosaur

Já věřím, že jednou ten úplný konec přijde. A naše současná civilizace? Klesá strmě dolů...
Když mladí lidé zůstanou stejná ve svých názorech a nezmění je život, možná se dočkáme lepšího světa. Kéž by to tak bylo! Jenže prostý jednotlivec nezmůže nic..silný jedinec hodně, ale stejně ne všechno :-)

31.08.2008 19:21:00 | Chancer

Děkuju moc vám všem. Mám vás ráda.

22.08.2008 22:26:00 | Iva Borecká

Intuitivně jsem vešla do Tvého dílka, neboť jsem teď příliš stejně naladěna... Co se smutkem v nás? Co s touhou po dobru? Proč ta zklamání, neustálá zklamání z okolí, ze sebe...

20.08.2008 22:54:00 | Levandule

...onoho dne, kdy se živí naučí žít, to jest vkládat svůj život do toho, co v nich nemůže zemřít, nebude již mrtvých...jako v díle našich otců...
snad jsem se do toho nezamotala příliš, aby mi bylo vůbec rozuměno...:-)))

15.07.2008 18:37:00 | Lota

Jedna žena jen stěží může zachránit celý svět...i když má někdy síly na deset chlapů a i když by moc chtěla...svět stejně sama nepředělá

06.07.2008 19:13:00 | jita.1965

Jedna žena jen stěží může zachránit celý svět...i když má někdy síly za deset chlapů a i když by moc chtěla...svět stejně sama nepředělá

06.07.2008 19:13:00 | jita.1965

Jedna žena jen stěží může zachránit celý svět...i když má někdy síly za deset chlapů a i když by moc chtěla...svět stejně sama nepředělá...

06.07.2008 19:13:00 | jita.1965

super...:-)

23.06.2008 21:04:00 | Mišiačik

Hluboká úvaha,nechci být neskromná,ale přemýšlím podobně,až mě to zaráží.

10.06.2008 14:55:00 | čertíček

Hluboká ůvaha,nechci být neskromná,ale přemýšlím podobně,až mě to zaráží.

10.06.2008 14:54:00 | čertíček

lidé věří mocní už ne vše už jednou bylo a je to napsané v knize knih

03.06.2008 13:11:00 | vodnař

Jo jo tak nějak to bude a až naše děti vyrostou a pochopí realitu dne,budou nejspíše hledat tu samou odpověď.

03.06.2008 08:47:00 | mobo

Obdivuhodná zpověď, jsem opravdu dojatý!!! Je skoro paradoxní dát tomu SuperTip...

29.05.2008 10:09:00 | 6thSun

Je to tak!

27.05.2008 23:44:00 | Bíša

Jak pravdivé...

27.05.2008 18:19:00 | Pišák

Vždy je pro i proti. Žili jsme, žijeme a budeme žít. Je jen na každém z nás, jak svůj život pojme. A protože jsme lidé různorodí,nikdy nebudeme mít stejný život, ale třeba jednou budeme mít aspoň společný cíl. Kdy? To je hudba budoucnosti...

27.05.2008 11:37:00 | Verule

Heyerdahla mam rad.Co/to som cital.
Ale mam rad aj von Danikena.
A cesty ,,Bozie,, su nevyspytatelne.
Jednoznacne tu niesme sami!

PS:Interpunkciu si nevsimaj,
Asi tam nieje...

15.05.2008 14:59:00 | džemo

odpoveď přece znáš,
život je změna ..
každý den něco končí
a něco jiné začína

Když se semínka vyroste rostlinka,
řekneš tomu, že zaniklo semínko ???

06.05.2008 07:55:00 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí