Svatby naruby

Svatby naruby

Anotace: Příští týden jedu na svatbu... Možná to tak nevidíte ...

Taky jste se jako malí rádi probírali svatebním albem rodičů? "Jé, kdo je ten pán s těmi vlasy?" "A mami, ty jsi byla princezna, když jsi byla mladá?" Člověk (teda spíš človíček) si představoval, jaké to asi bylo, když měl tatínek a maminka svatbu. Tak našňoření. A ty šaty ... Jů, já bych chtěla ten závoj. To je krásná kytice ... Taťka s mamkou se brali, mimojiné proto abychom se mohli narodit my.

Za našich babiček byla svatba, aby se po ní zapracovalo na potomkovi. Teda taky ne vždy to platilo. Ale víceméně více. Za časů našich rodičů už přibývalo případů, kdy už potomek byl na cestě. Děti pak svatební fotky komentovaly slovy:"Já tam byla taky, podívej, maminka mě má v bříšku." A ukazuje prstíkem na nevěstu, která se všemi možnými způsoby snaží právě to rostoucí bříško zamaskovat. Většinou marně. Objektiv foťáku byl neúprosný. Když jsem se vdávala já, tak okolí dlouho po svatbě nechápalo, že mi to břicho prostě neroste. Většina mých vrstevnic se zkrátka vdávat "musela".

Jenomže vývoj nezastavíš. Některé dnešní děti jsou na tom trochu jinak. A zdá se mi, že jich přibývá. Už mnohokrát jsem dostala svatební oznámení začínající slovy:"Honzíček (Petruška) oznamuje, že jeho maminka a tatínek uzavřou sňatek ..." Dnešní nevěsty tak občas nemají problém se sháněním družiček. Do družičkovských šatů prostě obléknou své roztomilé dcerušky. A je to. A albumy s fotografiemi? To už dnes asi není in. Snad jen CD a DVD se záznamem svatby. Pro potomky, to pak už stejně nemusí mít takové kouzlo představ. Já tam přece byla. Jedla, pila, tancovala ... Tak co?

Tak se mi zdá, že ty svatby jsou občas nějak naruby. Jestli to tak bude pokračovat ... A jak už jsem tu jednou říkala: "Vývoj nezastavíš." Kdo ví, možná, že do budoucna bude vše úplně jinak. Svatbu budou vystrojovat děti pro své rodiče až po nějakých těch 30 letech společného soužití. Místo stříbrné, zlaté a kdovíjaké svatby. A výjimky budou jen potvrzovat pravidlo. Jo, jo, časy se mění.
Autor Štěpina G, 11.06.2008
Přečteno 498x
Tipy 29
Poslední tipující: Actafool, Caracol, Iva Borecká, jedam, Bíša, Grafomanická MIA, mamina, WhiteSkull, sluníčko sedmitečné, Aťan, ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Už několik lidí v mém okolí a v mém věku se nedávno (většinou po 15 - 20 letech soužití) bralo. Důvodem jsou např. přibývající nemoce a možné pobyty v nemocnici a další komplikace. V tomto případě, nejste-li manžel/ka, nemáte právo na nic, ani na informace apod.

30.07.2008 05:55:00 | Štěpina G

myslím, že když se dva lidi mají rádi, svatba nejní důležitá...přesto bychj taky jednou chtěla být ta obdivovaná princezna:-)

29.07.2008 23:35:00 | Caracol

Tak hlavně aby vdávání a ženění se zůstalo! Dnes hodně mladých žije na hromádce a je znát, že požehnaný křížek na čelo chybí.:o(

03.07.2008 14:35:00 | Iva Borecká

já se vdávala, protože jsem chtěla ..a musela :-))

12.06.2008 14:00:00 | mamina

...a není důležitý, že prostě jsou ?...je jedno kdy ...

12.06.2008 13:41:00 | WhiteSkull

Ha, ha, ha, cha ,cha, ch,-lék na špatnou náladu!!!

12.06.2008 13:25:00 | sluníčko sedmitečné

re gabkin:

Aha...to si nemoh´vědět,
že na obláčkách budeš sedět...
že cítit se budeš jako v nebi.

Protože kdybys ženy znal,
vůbec na nic bys nečekal.

Naprosto souhlasím, je to divná věc...nedávno jsem prohlížela staré fotky...moc myrtových věnečků asi už nebývá.

11.06.2008 17:57:00 | spare

I já to tak bohužel vidím ve svém okolí. Znám osobně dokonce i ten případ, kdy se dotyční brali po 30 letech společného soužití a na fotkách mají kromě dětí i vnoučata...jen nevěsta nebyla v těch krásně bílých princeznovských šatech...:-))

11.06.2008 15:34:00 | Lorraine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí