povolená rychlost 0

povolená rychlost 0

Anotace: člověk by měl někdy zpomalit...

Zkuste alespoň jednou vyjít z domu, aniž byste museli. Aniž byste měli nějaký důvod, prostě jen tak. Nestanovujte si cíl a vykročte. Pomalým a rozvážným krokem, dokud vám to okolní teplota dovolí.

Projdete ulicí, ve které bydlíte a ještě vám není zima. Zahnete, kráčíte po hlavní třídě, kde se jen sem a tam rozsvítí světlo bytu nebo proběhne zatoulaná kočka. Prohlédnete si šperky za výlohou zlatnictví, oblečení trhovců, vystavené zboží parfumerie a plyšová zvířátka hračkářství. Mezi tím, co kráčíte k dalším a dalším výlohám pozorujete zářící světýlka vánočních motivů zavěšená na pouličních lampách. V takovýchto chvílích se projevuje vaše flegmatická povaha.

Pořád stejně rychlým, tedy pomalým, krokem se dostanete až k náměstí, kde se tyčí nová, byť v těchto měsících nefunkční, fontánka. Zrekonstruované kino a nazdobený vánoční stromeček. Chlad vám ještě stála dovoluje pobýt venku. Sednete si tedy na lavičku a chvíli pozorujete hodiny na věži kostela. Uběhne minuta, dvě,..., pět.

Máte jen jeden svetr a kabát. Uvědomíte si, že je vám zima. Zvednete se a.... jdete si sednout na židličku před bytem...
Autor Little_princess, 05.12.2008
Přečteno 311x
Tipy 4
Poslední tipující: danaska, Duhová
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ta tvoje povídka má moc pěknou atmosféru. A velmi hezký styl, jsi prostě šikulka. A tak ti radím, piš, piš piš.

17.12.2008 15:49:00 | danaska

něco na tom bude... asi si anidokážu představit, že se jdu jen tak projít. Nemám čas.. Rychlý stereotypní život. To není v dnešní době nic nového.. pořád jen spěch a spěch a já mám pocit, že tím životém jenom prolítávám...

10.12.2008 17:27:00 | Stinking Lady

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí