XL

XL

Anotace: ... co vás možná ani nenapadlo a já si možná zahrávám ...:-)

XL - dvě písmenka, která se v tomto spojení docela často objevují kolem nás. Napadlo vás někdy, co vlastně mohou znamenat?

No jó, řeknete si, to je jasný. Velikost přece. Z česko-asijských tržišť tak známé "IK EL" případně "IK IK EL" a tak dále. Ale jo, máte pravdu. V první řadě jde o označení velikosti oblečení. Z anglického eXtra Large. Něco jako extra rozměrné. No ti, co tyhle velikosti nosí, by možná raději volili výraz "trochu rozměrnější", Ale to na věci nic nemění. Prostě je zažité, že XL je něco velkého. Někdy je to jen větší než obvykle. Třeba XL kečupy, čokolády, prací prášky apod. Je tam zkrátka něco navíc.

Ale teď na to půjdeme z jiné stránky. Vzpomeňme si na školní léta a římské číslice. Už se vám to vybavuje? Samozřejmě, X je desítka, L padesátka. Ve spojení XL jde o čtyřicítku. Připomněla mi to kamarádka, když jako dárek ke čtyřicátinám vymyslela tričko s velkými písmeny XL.

Tak se mi to nějak propojilo. Že by to mohlo spolu nějak souviset? Zkusím podumat. Čtyřicátník a něco velkého ...

Pravda dost mužů bývá v tomto věku rozměrnějších. Do výšky už přestali růst dávno, ale do šířky se to dá zvládnout poměrně snadno. Však se kolem podívejte.

Ale spojení "velký člověk" může být chápáno také jako dospělý člověk. Dospělák. No v řeči paragrafů už čtyřicátník dozajista dospělý je. Tady problém nevidím. A jaká je skutečnost? No různá, přátelé. Stejně jako jsou různí lidé na tomto světě.

A jak bych to ještě prokombinovala? Velký muž, velký chlap, velký ... Teď mě něco napadlo. Ono by se to možná v mnoha případech docela hodilo. Ale neukamenujete mě za to, pánové? Co takhle spojení se slovem dítě. XL dítě. Že by ve čtyřiceti byl někdo velkým dítětem? No přiznejme si to. Mnohdy tomu tak může být. Kolik žen už vyslovilo větu: "Já mám doma x dětí." Ačkoliv jich porodilo o jedno méně. Ale zase na druhou stranu. Dítě značí duševní svěžest. A to je dobře, ne?

Tak nevím. Raději v nejlepším přestat. Končím se svými možná trochu kacířskými úvahami, než se kvůli tomu octnu na pranýři. Ale vy si můžete klidně dál dumat nad tím, jak může XL ještě souviset s čtyřicátníkem. Nebo i čtyřicátnicí.
Autor Štěpina G, 10.02.2009
Přečteno 426x
Tipy 23
Poslední tipující: zvířenka, Judita, Bíša, Agniezka, Lucie Teru, mamina, Jiparo, Churry, maranika, spare, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kacířko, paráda...můj kamarád mně má v telefonu pod heslem: Jana XXL ..ale to je kvůli tomu mému příjmení:-))
Kdyby tě některé potrefené XL děti chtěly jakkoli napadat za Tvé báječné klepání hřebíčku na hlavičky,stačí říct;jsem s Tebou
XXL Zvířenka:-))

30.07.2011 12:29:00 | zvířenka

Píšeš moudře...

18.04.2009 17:42:00 | Bíša

sedím tu a přemýšlím nad Siorakovými slovy a výpočty :-) ale na druhou stranu - za pár dní si můžu na tričko hrdě napsat XL

19.02.2009 21:58:00 | mamina

pravda, XL mozme brat ako symbol. A na tricku s tymto napisom umietnenym "přes prsa" to vidim aj na jemne eroticke ladene upozornenie. Ze aj ked v rokoch, este stale "kus" ;)

11.02.2009 09:53:00 | maranika

:-)možná si zahráváš,
ale pravdu máš.

10.02.2009 19:03:00 | spare

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí