Twilight verzus Potter - knihy lepší!

Twilight verzus Potter - knihy lepší!

Anotace: no nebudu zapírat že sem nadšená z Twilightu i když si to možná nikdo nepřečtete já to tu musela dát:-D a pro ty kdo to přečtou - děkujuuu a kdyby se rozvinula debata jen by mě to potěšilo...

je to už pár let zpátky, co svět zasáhla takzvaná potteromanie, nyní slýchám skeptické názory, že svět zahltí další mánie - já si ji osobně nazvala vampiromanie.
vzhledem k tomu, že jsem zasažena potteromanií a jsem skalní fanda Harryho a před pár dny jsem se doslova zažrala i to Twilight ságy, dovolila bych si to porovnat. rozhodně si nemyslím, že dnešní "nezkažená" počítačová mládež by se zase vrhla na knihy!
obě ságy jsou chytlavé to se nedá popřít, ale myslím, že větší vampirománie nastává pokud se jedná o film, takže všichni zajásejme, nehrozí, že by se někdo "normální" po shlédnutí filmu pustil do knížek. většině lidí stačí film a pár stránek na internetu - převážně s obrázky toho krásného " upířího Cedrika"
nedovoluji si snad urazit film ten je báječný, přesto po shltnutí všech 4 knih Twilight, New moon,Eclipse i Breaking dawn jsem se zase ujistila - film je slabý odvar!
samozřejmě vracím se k původnímu plánu - porovnání.
k oběma autorkám chovám velkou úctu, proto se chci předem omluvit za kritiku.
k Harrymu - velmi dobře promyšlený příběh je rozhodně velké plus, způsob kterým je všech 7 dílů napsaných je pohlcující, přesto si nemyslím, že knihy mají smysl ted, když už se dají sehnat všechny, jsou to knihy růstu, nedají se shltnout najednou, musí se na ně dospět. navíc, je velká škoda, že noví potterfans nemají možnost vychutnat si to napětí, ty spekulace, to očekávání a vůbec, kdo nezažil to asi nepochopí, bylo to zahaleno kouzlem, očarovalo to. velké mínus bych dala za to, že se poslední díly snaží vyjít vstříc filmům a jsou tak temné, možná na původně zamýšlenou pohádku pro desetileté až příliš.
k Twilightu - uchvacancující příběh promyšlený do detailů, přesto chybí jakési "kouzlo Harryho" dá se to shltnout během 3 dnů všechno bez obav, že by se příběh rapidně ztrillerovar jako Potter. knihy jsou napsané řekla bych realisticky - do puntíku, to je větší plus nereálný příběh, přesto podán tak, že realně vypadá. je to ale příběh pro "dospělejší" mírně složitější než potter na čtení, ale myslím, že se to vykompenzuje záhadami.
nebudu zapírat, ano jsem z Twilight ságy unešená daleko víc než z Pottera, možná je to věkem, možná tím, že přes všechny nedostatky, nejasnosti, nepřesnosti a nedokonalosti které Potter rozhodně nemá je příběh jak už sem řekla uchvacancující
a

rozhodně si to přečtětě vždyt filmy jsou fakt oproti knize na houby to mi může dosvětšit každý kdo četl pottera!
Autor angelicek, 12.04.2009
Přečteno 383x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí