Smrt. Co je to smrt?

Smrt. Co je to smrt?

Anotace: O tom co je to smrt. Je-li dobrá či špatná. Jak pro koho? Znáte příběh děvčátko se sirkami? Tak to je přesně ten typ té dobré smrti.

Sbírka: O smrti, Úvahy

Smrt je odchod někoho bližního, a když se zadíváte do jeho vyhaslých očí, ptáte se ikdyž je vám jasná odpověď, zda by se jeho život dal ještě zachránit. Někteří odcházejí neradi, někteří jsou nešťastní a ani nevědí co dělají a některým je smutno a jsou velmi nešťastní, bojí se dalších dnů a bojí se i lidí. Odchází jeden člověk a ten nešťastný smutný a vystrašený chce jít s ním. O tomhle vypráví příběh "Děvčátko se sirkami"
Je poslední den roku a děvčátko kráčí po sněhem zasypané ulici. Je boso a v ruce svazky sirek. Doma je bída tak prodává sirky aby měli co jíst. Maminku nemá, má janom tatínka a děvčátko se bojí že by mu tatínak nařezal. Proto si sedlo do rohu a chtělo se ohřát. Škrtlo první sirkou a vidělo stůl prostřený k večeři a na něm pečenou husu. Husa se začala kutálet přímo k němu. Sirka zhasla a husa i stůl zmizely. Škrtlo další sirkou a vidělo stromeček, který zářil všemi barvami. Děvčátko se na stromeček nemohlo vynadívat když vtom stejně jako ta předešlá sirka zhasla a stromeček zmizel. Děvčátko se podívalo na oblohu a vidí padat hvězdu. Vzpomělo si na babičku. Jediného člena rodiny který i po smrti maminky, zůstal na děvčátko hodný. Ta mu vždycky říkávala: Když uvidíš padat hvězdy, někdo umírá. Děvčátko škrtlo další sirkou a uvidělo babičku. "Babičko," zašeptalo a škrtlo další sirkou protože ji chtělo vidět déle. Děvčátko ví že babičku vidí naposled. "Vezmi mě s sebou." A babička vzala děvčátko do náruče a potom se obě rozplynuly. Odešly tam kde není hlad a bída. Nadruhý den, když lidi vycházeli ven, viděli sedět v tmavém koutku děvčátko, které se usmívalo a v rukou už skoro vyškrtaný svazek sirek. "Chudinka, chtěla se jen zahřát." říkali.
Jestli jste to pochopili tak víte že děvčátko se cítilo osamělé a bálo se tatínka a zemřela jim maminka, a u nic doma byla bída a hlad. Děvčátko prodávalo sirky. Ve svých posledních hodinkách vidělo to co moc potřebovalo: Jídlo, štěstí a lásku. Děvčátko zmrzlo. Pro nás čtenáře je to smutný konec ale pro to děvčátko je to konec šťastný. Jen si najděte větu: Odešly tam kde není hlad a bída. A navíc to děvčátko jakoby chtělo zemřít protože se vněm míchaly různé pocity a ono bylo tak nešťastné že prostě zemřít chtělo.
Autor Zuzi98, 17.04.2009
Přečteno 645x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To si dělala sama nebo posle písnični od Jayk3M - mala prodačka zapalek ??:D
Je do dobrý;)

20.04.2009 16:18:00 | NotHot

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí