Trestně způsobilá?

Trestně způsobilá?

Anotace: Tak nějak jsem čekala, že ve chvíli, kdy mi předají občanku, z nebes uhodí blesk, osvítí mě kužel jasného světla a hlas z vyšších míst mi za zvuku harfy řekne: "Jdi a konej dobro!"...

Tak nějak jsem čekala, že ve chvíli, kdy mi předají občanku, z nebes uhodí blesk, osvítí mě kužel jasného světla a hlas z vyšších míst mi za zvuku harfy řekne: "Jdi a konej dobro!"...


Nom... Nic takového se nestalo... Jen paní za přepážkou se na mě mile usmála a tím to haslo. Občanský průkaz je pro čerstvě patnáctiletého puberťáka něčím výjimečným, takovým mezníkem v jeho životě. Značkou na silnici života, která ti ukáže, že jsi zase o něco blíž plnoletosti. Já sama jsem si myslela, že mě ten kousek zeleného papíru ve fólii opravňuje ke stovkám a stovkám nových věcí. Jenže teď, když ho držím v ruce a kritickým pohledem sjíždím svojí fotku a svůj škrabopisný podpis, mi dochází, že vlastně téměř nic neznamená. Jistě, člověk už někam patří, je členem jakési skupiny lidí a vlastně "existuje". No a potom... akorát platí vyšší jízdné, je trestně způsobilý a může si bez obav užívat s osobami opačného pohlaví. Ale tím to hasne. Tak tady to máš a teď čekej do osmnáctin, pak teprv uvidíš to tóčo. Pořád jen slibují, že se to konečně rozjede, ale když už toho člověk dosáhne, zjistí, že se vlastně nic tak zásadního neděje. Planeta se jen párkrát otočila kolem slunce. Ale na druhou stranu... člověk se má zase na co těšit...
Autor Double_U_is_usually_W, 10.09.2009
Přečteno 553x
Tipy 18
Poslední tipující: Danger, tato22, Monica., WhiteSkull, Jeněcovevzduchukrásného, PANGÁSIUS, PPetrushka, al-pacino, chroust17, ewon, ...
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (13)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jasnačka. Nic se nestalo. Já, bába chlupatá, mám tohle lejstro snad už od prvohor, ale zlomy, které jsem očekávala, přišly úplně jindy, nečekaně. Nové příležitosti, nová překvapení, nové výzvy. Nebude to nuda. Nežeň se do ničeho bezhlavě, chovej v srdci vždycky naději i v těžkých časech a pamatuj, že vše těžké, čím projdeš, je pro tvé zocelení, a že život lážo plážo udělá z čoveka povalečskýho slabocha. Držím ti palčáky a jdu uklidit bláto po dědkovi. ;-)

22.06.2011 19:35:00 | bába čurchlastka a inkontinenční ucháč

Vše má své výhody a negace,ale je jen na tobě jak to uchopíš...
Věk v tomhle je vedlejší role.

12.06.2011 21:57:00 | Danger

A v 18 přijde to samý a ty zjistíš, že vlastním pánem budež až se postavíš na vlastní nohy...

02.05.2010 11:35:00 | Dimi

Zdravím, zaprvé máš báječnej nick, za druhý se mi hrozně líbí styl, kterým píšeš. :) Já si myslim, že rozjíždět se to dá i před patnácti/osmnácti/nama, jen od toho moc nečekat :)

22.04.2010 13:34:00 | Pohjolanka

Hezká úvaha a pravdivá.

09.03.2010 14:14:00 | Jeněcovevzduchukrásného

Taky jsem nedávno vzpomínala, jak jsem byla plna očekávání a nakonec se vlastně nic nestalo... Přibyla mi jen kartička v peněžence a obdiv těch, co ju tam ještě neměli :)
Výstižně napsaná úvaha;)

13.02.2010 17:59:00 | Jesus

njn, co jste si všichni od toho kusu papíru neslibovali? :o) ale jinak povedená úvaha. taková pravdivá. říká: vítej v šedé realitě...
ale přesně jak napsala již "komentátorka" někde pode mnou, oceňuji že ta paní na úřadě se usmála :o)

27.01.2010 20:22:00 | tvoje líčko. ale můj ďolíček

st...moc hezká úvaha a navíc pravdivá:)

23.01.2010 12:04:00 | PANGÁSIUS

Dobré zamyšlení. Zajímavé je, že já jsem se netěšila. Bylo mi to jedno. V 18 je to to samý. Člověk je furt stejnej, jen to číslo se zvyšuje..a život se hoodně zrychlí.

22.01.2010 22:12:00 | PPetrushka

Pěkně napsané, já se taky těšila a ono nic..Jen další věc která se bude muset pořídit při ztrátě peněženky ;)

18.09.2009 16:45:00 | Striga

Trefa do černýho. Taky jsem čekal, jak bude jinej život a ono prdlajz :o)

18.09.2009 15:39:00 | chroust17

Vlastně se jeden zázrak stal podle toho co píšeš..ta paní NA ÚŘADĚ se při předání USMÁLA!!:)

14.09.2009 20:28:00 | Iz

a takhle přesně to vypadá i v 18..:)

14.09.2009 20:13:00 | Zasesevracímkpřezdívcezorik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí