Štěstí a Neštěstí

Štěstí a Neštěstí

Anotace: o štěstí a neštěstí

V jednom nejmenovaném filmu zkouší učitel žáka z literatury.Žák odříká báseň celkem znuděně.A říká štěstí, co je štěstí, muška jenom zlatá. A tu samou otázku si pokládám často i já. Co znamená mít štěstí? Být úspěšná ve škole, v zaměstnání. Štěstí pro někoho znamený mít plnou peněženku a někomu zase stačí že má někoho o koho se může opřít.Každý vnímáme štěstí jinak.A to samé platí o neštěstí, někdo je nešťastný z lásky, z chudoby tohoto světa a z nenávisti kolem všude.Ale všichni jsme nešťastní ze smrti někoho koho jsme milovali, ať je to rodina, přítel, přítelkyně. Zkrátka kdokoliv kdo je nám blízký. Pokud jsme nešťastní uchylujeme se někdyi k zbytečnému zkratovému jednání.Proto: snažme se hledat vždy jen to pozitivní.A to i za takovou cenu že nám je někdy opravdu špatně.Ať fyzicky či duševně.Život je příliš krátký na to aby jsme se trápily.
Autor klinika, 14.09.2009
Přečteno 771x
Tipy 3
Poslední tipující: dreamer., Sleepwalker, Agniezka
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

skvělá úvaha - krátká - výstižná

Závěr je takovej dost negativní - protože hledat jen to pozitivní - je poměrně dost rychlá a krutá sebevražda.

Píšeš, že každý má názor, jak pojímat štěstí- neboli názory na hledání svých pozitivních hodnot se u každého člověka dost různí - proto hledání pozitivní stránky věci znamená legalizovat tyto názory u druhých - pokud ale tyto názory tebe neomezují - proč ne, ale když začnou omezovat, tak co ?
obojí je sebevražda - ať se utápět ve štěstí tak i v neštěstí

je zde ještě jiný postoj, jak si pomoci: být vyrovnaný - ani šťastný -ani nešťastný, protože žádná emoce člověku nepatří-pouze si ji půjčuje - a to jen když on sám chce.

20.11.2009 14:44:00 | dead-head

Hmm. Víme. Jen takto filozofovat? Ale jo. LDN je ponuré prostředí s málo happy endy.. :)

06.10.2009 19:47:00 | Sleepwalker

také si myslím...

23.09.2009 15:46:00 | Agniezka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí