Nejhůř

Nejhůř

Anotace: Taková zvláštní forma. Měli jsme to v češtině.

Všichni jsme tu spolu a přitom je tu každý sám.
________________________________________________________

V- Většinu tvých nejhorších slz a trápení odneslo hebké rameno tvého nejbližšího člověka.
Š- Šílení plné zoufalosti, bezradnosti. Měls to komu říct. Snad pokaždé našel jsi útěchu.
I- I kdyby byla sebemenší, nalila ti do žil krve, abys mohl aspoň chvíli žít.
Ch- Chyběla ti energie, jakýkoliv kladný pocit, prostě neměl jsi nic. Jen jakousi zimu kolem svého nitra.
N- Nevíš ani kdo vůbec jsi. Jakoby se tvá duše vytratila a byl jsi naprosto prázdný.
I- I přesto máš síly vysypat to druhému jak pytel kamení rovnou pod nohy.
J- Jsi lehčí. O strašně moc věcí. Hlavně těch těžkejch věcí.
S- Schody viděl jsi. Proč každý hned vidí schody do nebe?
M- Myslí si totiž, že je tam krásně. Ale nebe stejně neexistuje.
E- Existuje jenom peklo. To proto, že si lidé neváží života. Prostě ho neunesou.
T- Tu obrovskou tíž.
U- Určitě jsi chtěl umřít. To chce občas každý. Ale ty jsi měl štěstí.
S- Slzy ti setřel ten člověk.
P- Přítel se mu obvykle říká.
O- Obejmul tvé chvějící se tělo. Choval tě jak miminko.
L- Lítostivě tě vískal ve vlasech. Cítil tlukot tvého srdce, tvou bolest.
U- Už ses cítil o mnoho lépe. Takhle by to mělo v životě chodit.
A- Ale nechodí.
P- Proč?
Ř- Říct mi to, nikdo se však neodváží.
I- Ironizuji? Lžu? Ne.
T- To všechno vidím. Jací lidé dokáží být. Zbylo na tomto světě i něco krásného? Možná ano.
O- Očima to však najít je těžké.
M- Myslím tím, proč lidé skáčou z okna, proč se podřezávají, proč chtějí definitivně skončit?
J- Jestli to nebude tím, že vedle sebe již nikoho nemají.
E- Efektně to samozřejmě vypadá. V titulcích novin. Mladá žena spáchala sebevraždu.
T- Ta je ale blbá. To spíš ale ti ostatní. Proč ji nikdo před tím nedokázal zabránit?
U- Utéct možná chtěla. Ale asi už neměla kam. Je nás tu tolik, ale najednou tu není nikdo.
K- Když je člověku nejhůř, nikdo tu prostě není.
A- A co dál? Cesta dál nikam nevede.
Ž- Žít. Jakkoli, ale hlavně přežít.
D- Dojít. Jedno jak, ale do cíle. Je jedno jak se umístíš. Nemusíš vyhrát.
Ý- I přesto se musíš zúčastnit.
S- Smýt. Všechno co nejrychleji smýt.
Á- A začít znovu.
M- Mít naději. I přesto, že jsi sám, můžeš dál žít. Život jsi dostal, nemáš právo ho jen tak zahodit.
Autor Jiná, 17.03.2010
Přečteno 404x
Tipy 5
Poslední tipující: Earl, Bíša, Limák, ewon
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí