O holčičce, která měla strach z vlasů

O holčičce, která měla strach z vlasů

Anotace: Byla jednou jedna holčička...

Někdy přemýšlím nad tím, proč se bojíme. Proč máme strach z něčeho, co nám nikdy v životě neublížilo nebo by nám ani ublížit nemohlo?
Znala jsem jednu holčičku, která, když jí byly dva nebo tři roky, se bála vlasů. Vzpomínám si, že vždycky, když jí maminka česala její blonďaté vlásky, a pak ji poslala ke koši, aby vyčistila hřeben, nikdy to nedokázala. A proč? Protože jí vlasy připomínaly pavučiny. Když se jí tenké světlé nitky zaplétaly do prstů a nešly z hřebenu vyndat, připomínalo jí to zlámané pavoučí nožky. Zajímavé ale bylo, že z vlasů na své hlavě strach neměla.

Teď je té holčičce čtrnáct let, avšak fobie z pavouků se nezbavila. Její strach jí leze na nervy, protože jí její vlastní táta kvůli němu nadává, že je hysterka.
Jako by nedovedl pochopit, jak někdo může mít strach z něčeho tak absurdního. Posledně, když jí nadával do hysterek, naštvaně utekla a od té doby za tátou nejela.
Přála by si, aby to pochopil.
Proč to nechápe?
Vždyť v novinách četla, že jeden dospělý pán měl strach z motýlů!
Z motýlů! Někdo jiný může mít strach z nemocí, jiný naopak z lidí. Ale ostatní se mu musí přizpůsobit.
Holčičku, která kdysi měla strach z vlasů a později z pavouků, ale tatínek nechápe.
Proč, tati? Proč mě nechceš pochopit?
Já za to přece nemůžu…

No řekněte, lidi, čeho se bojíte?
Autor Monica., 02.07.2010
Přečteno 497x
Tipy 8
Poslední tipující: Grafomanická MIA, pamp_elka, Mushroom, Bíša, Do Ga
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ztráta času... Jak se dá člověk nakopnout? Velká spisovatelka.

18.05.2011 00:46:00 | Hadrák

A slyšela jsi, že když člověk spí, tak za život sní až několik pavouků?

24.07.2010 11:13:00 | Monica.

Kdysi jsem četla, že prý Nicole Kidman má fobii z motýlů. Ono, když se nad nimi člověk zamyslí, vlastně není divu...
A já tě chápu:) Pavouci jsou na pohled divní, ta spousta noh a vůbec... Ne že bych se jich přímo bála, dokážu existovat s pavoukem v místnosti, ovšem jen přes den! Děsí mě, že po mě poleze v noci.

23.07.2010 14:56:00 | Grafomanická MIA

Je to těžké, když člověk se bojí něčeho, čeho se jiní nebojí. Jako její otec by ji měl respektovat a snažit se jí pochopit a pomoci jí, aby její fóie byla pro ní zvládnutelná lépe. Já pavouky nenávidim, sestra taky.. Bojím se hodě věcí, nejvíc mojí matky, ale to je trochu jiný strach...

07.07.2010 19:42:00 | Mushroom

Já sama se pavouků strašně bojím a taťka to do dneška nemůže pochopit.Zkus si s ním o tom promluvit , možná společně najdete způsob ,jak strach překonat.

02.07.2010 18:33:00 | Lucy Susan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí