Projev úcty všem mým psům

Projev úcty všem mým psům

Anotace: pro číňany jsi byl jídlem, pro lesní muže kolegou, pro oduševnělé lidi oduševnělou bytostí, pro mne však jsi byl bratrem, sestrou, synem, dcerou...

Jsi pes. Jen pes. Nemůžeš po mně chtít, abych plakala nad tvou smrtí. Neumíš to chtít, nevíš, že přijde smrt. Jsi veselý tvor, který si nepřipouští rizika a žije láskou ke mně. Tak velkou láskou nosíš hory. Obětuješ život pro jedno mé pohlazení. Tak krásně odhodlán držet se mé lásky k tobě přes všechna tvrdá slova, která z mých úst padla, aby tě odehnala. Věrně a statečně stát při mém boku nesvedl nikdo jiný než ty.
Jsem člověk. Jen člověk. Nemůžu vyplakat zpátky další roky tvého života. Přesto se snažím. Nemůžu vymazat ze světa ten okamžik, který mi tě v hodině vzal. Přesto se snažím. Nemůžu zastavit smrt, jak po mně seká pařáty s ostrými drápy, a zatím si bere jen ty, kteří jsou kolem mě. Přesto s ní bojuju.
Odchází s tebou kus mě. Až odejde poslední z těch, které miluji, zmizím s ním. Tak moc mě bolí ztratit tě. Hledím do zrcadla, ale mnoho nevidím. Chci si rukou pohrát s tvou krásnou srstí, ale není hladit čím. Chci si poslechnout, jak ti tluče srdíčko, ale není kam přiložit hlavu. Není hlava k přiložení.
Ájo, žila jsi život, který nepatřil do těla psa. Žila jsi život, který nemá mít ve svých rukách zvěrolékař. Žila jsi život, který ti připravil osud milující černý humor. Byla jsi vězněm své vlastní láskyplnosti. Každé mé pohlazení tě mohlo stát život. Přesto jsi pro něj radostně chodila. Už několikrát tě jen o vlásek život nestálo. Ale teď se to stalo. Dala jsi mi vší svou lásku, a já ti jí dala tak málo. Teď pro tebe pláču a nejde přestat. Vidím tisíce scénářů, které pokračují tvým krásným životem bez vězení a utrpení, naplněné lásky tvé i mé. Dávám si za vinu, že se ujal právě tento smutný od začátku do konce. Jsem dospělá a rozumná. Přesto vím, že nebýt mě, žila bys dál.
Kožíšku, byl jsi můj bratr. Je to už dávno, co jsem tě vyprovodila s posledním vydechnutím. Přesto ta rána z tvého bolestného odcházení zůstane čerstvá a čas ji nezhojí. Nepřestanu pro tebe plakat, jako jiní nepřestanou zapalovat svíčky za své milé.
Pejsci moji, dali jste mi tolik. Nepřestanu vám za to děkovat, nepřestanu vás oplakávat.
Autor Atékram, 13.11.2010
Přečteno 307x
Tipy 4
Poslední tipující: Džuda, Ejí, Agniezka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máme hodně zvířat - pejsků, koček, ovcí, koz... Ája byla výjmečnej pejsek, jehož ztráta pro mě není jen citová záležitost. není to citová záležitost jen pro mě. V životě jsem se nesetkala se psem, který by svou dobrotivostí ovlivnil chování stovek zvířat a po Áje už se s takovým ani nesetkám. To, jaká byla, bylo důsledkem několika zásadních a neopakovatelných vlivů. Byla tak silná a tak odhodlaná, zkrátka v malém těle velký duch.. porazilo ji auto a přežila, ba co víc - bez následků, a to měla rozlámanou pánev, pokousal ji obří pes, dostala se z toho, i podruhé ji pokousal obří pes, zase se z toho dostala... bohužel ji ale pokousal ten pes znova a už ten osud nebyl tak přívětivý... jsem nejvíc zklamaná z toho, že to pro mě byl symbol síly a odolnosti, ke kterému jsem vzhlížela, ač to byl jen pes. ale život jde dál a všechno zlé, je k něčemu dobré. věřím, že se tak nabídne nová možnost něčeho dobrého a že se Ája zas narodí do nového lepšího života a třeba se s ní znova setkám :) snad i já zas budu brzy veselá... :)

15.11.2010 15:46:00 | Atékram

měla jsem fenku, srazilo ji auto..:( stále na ni myslím..ted mám 3 pejsky..a je to radost..moje

13.11.2010 13:28:00 | Agniezka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí