Ještě je čas

Ještě je čas

Anotace: ...ale on není...jen takové uvažování nad tím, že by se zřejmě nic nemělo jen tak odkládat se slovy ještě je čas...

Ještě je čas, ještě je čas...
Vždycky jsem se chtěla naučit všechno od své babičky. Chtěla jsem toho moc a chtěla jsem to umět rychle, ale ono to nejde. Začala jsem spoustu věcí a nikdy nedokončila jak je nám beranům vlastní. Říkala jsem si že to zkusím všechno sama a kdybych si náhodou nevěděla rady, tak přece můžu babičce zavolat aby mi poradila. Nebo za ní můžu přijít jako vždycky a ona mi ukáže jak a co. Mám toho tolik co bych chtěla udělat, je toho tolik co jsem začala a nedokončila.
Rozepsaná kniha...rozdělaný podnikatelský plán na můj vlastní podnik...rozpoletená šála...rozháčkovaný klobouček...rozešité kalhoty...nedokončená sbírka básní...rozečtená kniha...rozmalovaný obrázek...rozdělaný adventní věnec z loňských vánoc... ještě je čas.
Ale on není.
A teď když se mi nedaří, už tu není nikdo komu bych mohla zavolat o radu. Už tu není nikdo ke komu bych mohla přijít a poprosit o pomoc. Teď když něco nevím, hledám na internetu, pátrám v knihách a snažím se pochopit to, co popisují. Není tu nikdo kdo mi poradí proč se mi trhají nitě na šicím stroji. Není tu ten člověk co by mi poradil jak ukončit pletací řadu a začít novou s jinou barvou. Není tu nikdo kdo by mi poradil. Není tu ten, koho bych chtěla o tu radu prosit. Není tu ten skvělý člověk od kterého jsem se chtěla všechno naučit a říkala si, že na to je přece ještě čas.
Ale on není.
A nemám už ke komu přijít na návštěvu s dortíkem a vypít si v klidu kafíčko a popovídat si o životě, o chlapech, o dětech. Není tu už nikdo kdo by mě vítal s otevřenou náručí, úsměvem na rtech a těšil se z mojí přítomnosti. Není tu nikdo kdo by byl šťastnej z toho, že mě může mít u sebe byť jen na chvíli spolu mými dětmi. Není tu nikdo kdo by mě pochválil a ať už jsem na tom v životě jakkoliv, byl by na mě pyšnej. Takový byl jen jeden člověk a ten už tu bohužel není.
Projíždím kolem oken, které pro mě byly útočištěm a nejsem schopná zvednout zrak a pohledět tam. Chtěla bych u jejího hrobu cítit její přítomnost. Hledíce na ten bílý kámen, svírajíc v rukou kytici chryzantém prosím, abych cítila že tady semnou je. Pořád mám ale pocit, že teď zkrátka jenom momentálně není doma, že je pryč, v lázních a jednoho dne se vrátí. že teď jen zkrátka není možné ji vidět. Zatím.
Vlastně to ani přijmout nechci, že tu není. Kdybych si to připustila, přijala bych skutečnost, že mě opustil další milovaný člověk, byť nedobrovolně rukou osudu a času, který neúprosně běží dál. Ti ostatní co mě opustili dávno, jsou tu sice pořád, ale jejich bytí mi tolik neschází.
Schází mi člověk, co mě miloval takovou jaká jsem. A byl tu pro mě. Byl tu pro všechny. A já bych pro ni udělala cokoliv.
Jen kdyby byl ještě čas......
Autor zaba.zuzla, 18.02.2011
Přečteno 493x
Tipy 9
Poslední tipující: Blázen Viky, Paulín, Morgenstern, olnek, Surralis
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Dílo jako je právě tohle mi otevřelo oči. Je tak pravdivé, je nádherné, je smutné...je to něco podobného, co sama jsem si zažila...něco co tak znám. Je dojemné a mě vyhrkly slzy do očí. ST

19.07.2012 00:51:28 | Blázen Viky

Tak smutné a pravdivé až to bodá u srdce.Jak neuvěřitelně dokážeš vystihnout
životní cesty a pocity skryté uvnitř sebe.
Jednoznačně za ST.A času je opravdu málo, na vše krásné.

01.04.2012 23:51:41 | Paulín

život je už takový. Ale ti co už nejsou , jsou přeci stále s námi, jen se je musíme naučit vnímat. Jejich duch je na věcech, které brávali do ruky , nosili na sobě,nebo při sobě. Stačí se těch věcí dotýkat, držet je v ruce a zavřít oči. Byť zdánlivě mrtvé věci mají svou paměť a a v nich je ukryt i duch všech, kteří ty věci měli v rukou a dotýkali se jich. Je dobré takové věci mít a nevyhazovat. Zkus to.

04.03.2012 13:37:13 | korzar

Bohužel každý z nás si nechce připustit , že naši nejbližší mohou zemřít, zmizet z tohoto světa nadobro.
Sám jsem před pár lety přišel o dědu, toho nejhodnějšího , nejlaskavějšího člověka, který ve mě vybudoval vášeň pro hudbu.
Mrzí mě že jsem se mu nevěnoval daleko víc, kdybych mohl vrátit čas , trávil bych ho více s ním. Bohužel, čas už není...

28.02.2011 23:05:00 | Surralis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí