Viditelná neřest

Viditelná neřest

Anotace: Jen tak...(esej)

Říká se, že každý člověk, pokud je opravdu člověkem, má mít jednu viditelnou neřest. Já miluju čokoládu. Ne tu mléčnou fialovou krávu a už vůbec ne bílou (no fuj!). Mě do tranzu dostane čokoláda hořká, taková ta tmavá, alespoň osmdesátiprocentní!

Už sama představa se mnou dělá divy. Očička zasvítí, ručka se zachvěje a už se řítím k regálu. Pak dlouho, velmi dlouho vybírám tu pravou. Ve své podstatě se vnitřně napínám, sama sebe vytáčím do nejvyšších obrátek očekávání. A pak to přijde - vložím tabulku vysněného štěstí do koše a řítím se ke kase. (Tohle je důležité - při nákupu v marketu jedu pro čokoládu až nakonec, jinak bych ji sežrala ještě v obchodě!) Zaplatím, a pak to jde ráz naráz. Nedočkavě trhám obal, jen to zašustí - a pak...

Vložím do úst první čtvereček a všemi chuťovými buňkami vnímám tu hořkosladkou chuť. Chuť života, aroma lásky. Chuť štěstí, které také není nikdy absolutní.

Než se naděju, je čokoláda způlky zbaštěná. No a já přemýšlím - nechat, nebo nenechat (tu druhou půlku nadoma)? Byla by to prodloužená radost, ale málokdy to vydržím.

Ale co. Stejně mi ta úžasná hořkosladká chuť zůstane v paměti až do večera. A ráno? Kdo by myslel na zítřek, když šťastná můžu být už dnes!
Autor hloubavá, 04.05.2011
Přečteno 409x
Tipy 25
Poslední tipující: zvířenka, V.N.Losinský, Gabrielle, enigman, šuměnka, Danger, kasparoza, Mbonita, CULIKATÁ, Azure angel, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

proč ne bílou?...

05.05.2011 09:12:00 | enigman

i já jsem hořká s pomerančem nebo granátovým jablkem
ale závist na ní nemám vážně ani trošičku
já koupím jí a pak i klidně měsíce mi leží v košíčku
než nadejte ta minuta té chuti, co říká; tak si kousek vem´...

...a potom na jazyku roztočí se kolotoč
a smysly vedou proud snad ve všech spojeních
ten kousek, to je slast i žhavá louč
ten kousek, to je totiž taky hřích :))

05.05.2011 08:21:00 | šuměnka

Dílko k nakousnutí,fakt jsem si to vychutnal :-)

05.05.2011 07:04:00 | Danger

pěkné, doporučuji čokoládovou masáž, chtěl bych vidět jak se budeš sama olizovat jako kočka.

04.05.2011 23:10:00 | kasparoza

no..popsala jsi mne přesně:-)))
patřím do klubu hořkých osmdesátek:-)))

04.05.2011 21:46:00 | Mbonita

:-))Tak si kup rovnou dvě jako Culda, jednu hořkosladkou jako bývá život sám a doma slupni ještě sladkou, ať je Ti jen a jen krásně:-)).A máš to, půlka mi nestačí:-))

04.05.2011 21:21:00 | CULIKATÁ

Ty jsi mně viděla???Ted jsem přijela z obchodu.Jen tu značku jsi špatně zahlédla byla s karamelem.:-)))

04.05.2011 17:36:00 | Divoženka1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí