Zdravý životní styl

Zdravý životní styl

Anotace: Je to opravdu tak nezbytně nutné, starat se o něho?

Co vůbec znamená zdravý životní styl?
Znamená to, zdravě se oblékat? Zdravě jíst a pít? Sportovat a zdravě spát?
Přiznejte si, kdo z vás chce žít věčně?
Všechno začíná zdravým jídlem. Stojí se za tím, že by se mělo jíst spoustu zeleniny, ovoce a ryb. Smažená a pečená jídla by měly být omezena. Lékaři straší cholesterolem a srdečními infarkty. Ženy se nejvíce bojí celulitidy a tuků. Jíst zdravě je prostě strašný pech. Každou chvíli se mění pojem toho, co je a není zdravé. A navíc je jídlo, hned vedle sexu, tou největší vášní, co člověk má. Neberte na lehkou váhu rčení, že s plným žaludkem se všechno dělá lépe. Zdravý životní styl vás však přinutí udělat volbu. Volba zelené cesty, která z vás udělá zdravého ale vychrtlého člověka, či cesta tuku vyrábějící obézní ale šťastné lidi. Je proto třeba udělat kompromis a užívat si smažených řízků s bohatou zeleninovou oblohou!!!
A je tady pití. Člověk by měl denně vypít přes 2 litry tekutin. Je to ovšem nestálá hodnota a stále se mění kvůli počasí a dohadování doktorů. Člověk by měl pít, jak uzná on sám za vhodné. Každý má svou míru a chuť. Pít pouze vodu a minerálky není vůbec zdravé. Takový čaj vám vskutku pomůže. Občas je i nutné trochu ustoupit a ochutnat alkoholu. Přílišná konzumace však může vést k opilství. Avšak jednou za čas prožít opici není tak moc velká hrůza. V dnešní době nejsou játra zas tak potřebná. Stejně si je do hrobu nevezmete. Můžete je buď prochlastat a nebo prodat. Volba je jen na vás. Odkloníme-li se od extrému, přijdeme na to, že jeden, dva pohárky vína na snídani tělu velmi pomohou.
Kdo z nás netouží po sportovně vypracovaném těle? Rádi bychom měli plochá bříška, široká ramena a štíhlé boky. Proto ale musíme trošku více sportovat. Avšak v dnešním uspěchaném světě? Lidi se musí co ohánět, aby uživili sebe či hladové krky doma. Kdo není profesionální sportovec, moc času na sport nemá. Naštěstí jsou zde víkendy. Doba odpočinku. Oblíbenou zábavou jsou vycházky do přírody, vyjížďky na kolech, plavání či sněhové radovánky. Člověk by měl poměrně často protáhnout své zmožené tělo na čerstvém vzduchu. Nic se však nemá přehánět. I sport je rizikový podnik. Nesedne vám trať či prostředí a můžete si poležet v nemocnici kdoví jak dlouhou dobu. Možná si odnesete i něco na celý život.
Spánek je snad nejdůležitější součást života. Je to ten pravý odpočinek pro tělo a mysl. Zbytečně nepodceňujte tento prvek. Může se vám to ošklivě pomstít. A když myslím ošklivě, tak ošklivě. Je večer, ležíte doma a nemůžete usnout. Převalujete se ze strany na stranu a ráno s vámi není klidná řeč. Jak říkají odborníci, důležitá je pravidelnost! Pravidelný, osmihodinový spánek vám může život prodloužit až o celý rok. Trochu se poválet v posteli a strávit tam trochu více času není zas tak velký zločin. A co vás nezabije, to vás posílí.
Ke zdravému životnímu stylu bezesporu patří i optimismus. Ten nám všem pomáhá překonávat neduhy života. Díky němu člověk předejde řadě nemocím. Optimismus pomůže ve chvílích stresu a nouze. Lidi s tímto darem se bezesporu dožívají vyššího věku. V ruku v ruce jde i smysl pro humor. Když lidé své nedostatky a choroby neberou moc vážně, získávají nový náhled na svět a uvědomí si, že zdravý životní styl není potřebný.
Člověk se může strachovat o svůj život, sportuje, zdravě jí a nakonec ho stejně něco na přechodu přejede! Užívejte si tedy života dokud můžete! Na něco umřít stejně musíte!!
Autor Blade, 04.03.2006
Přečteno 4799x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí