Výchova

Výchova

Anotace: Kritika dnešní výchovy. Když si myslíte, že své dítě vychováváte dobře, zkuste se podívat na tuto úvahu a přehodnotit svůj názor. Ale tento článek je určen pro všechny lidi, aby se nestávaly katastrofální chyby, které se ale odrazí v chování lidstva

Když jsou děti malé, jsou tak sladké! Až trochu povyrostou učí se novým věcem, mají o vše zájem a stávají se stále chytřejšími. Potom si ve škole najdou kamarády a chtějí být s nimi. Jsou hodné, milé...a kamarádi na ně mají velký vliv. Podle nich začnou se vysmívat slabším, bít ostatní a začnou lhát. Vezmou si první cigaretu a s kamarády budou chodit za školu. Problém vedle druhého. Na řadu příjdou drogy....a pak smrt.....tohle se stane, zaplete-li se dítě či dospělý člověk do styku se špatnými lidmi. Bude ubližovat druhým...anebo naopak oni budou ubližovat jemu. Je těžké ohlídat si svoje děti, aby se s nikým takovým nekamarádily. Je to těžké, ale ne nemožné! Výchova má na dítě velký vliv a neměla by se brát na lehkou váhu.
Když se dítěti věnujete už od jeho raného věku, poznáte jeho povahu, takže vám příjde hned divná i nepatrná změna v jeho chování. To můžou způsobit drogy nebo ovlivňování ze strany kamarádů...Ale dnes je spíše rozšířenější něco jiného, čemu se sice říká výchova, ale výchova to není: dítě má špatné známky, chodí pozdě domů, neuklízí si pokoj...a vy začnete křičet, udělíte mu trest, naplácáte mu, ale tím se nic nevyřeší...chybu hledáte stále jen v dítěti, ne v sobě a přitom tam vždy bývá. To není chyba dítěte, že mu nepomáháte s učením a ono něco nepochopí, nezeptá se učitele, protože by se mu kamarádi smáli, že něco neumí, a vás se neoptá proto, že máte hodně práce a málo času...to není chyba dítěte, ale vaše chyba! Nevěnujete svému dítěti ani pár minut, které by si zasloužilo. Ale když už je děcko ve školním věku, je pozdě něco napravovat - ono si moc dobře všechno pamatuje a nemá vás už tolik rádo...Ne, to není výchova! Možná si ani nedovedete představit, jaké to má důsledky...hm, a je vám to i jedno. Teď už se dostáváme k dalšímu problému: co může způsobit špatná výchova? Třeba to, že dítě začne šikanovat druhé. A víte proč? Zkuste přijít na to sami a vězte, že odpověď není jenom jedna! Zkrátka, výchova je dnes v hrozném stavu a mělo by se s ní něco dělat. Podlě mě by bylo rozumné výchovu pořádně zvážit. Vzpomenout si, jaké to bylo, když jste byli dětmi. A jak se chováte dnes? Co jsou příčiny vašeho chování, ať už je dobré či špatné? Jak vás rodiče vychovávali? Jestliže špatně, tak se zamyslete nad tím, jestli by nebylo správné své děti vychovávat lépe, aby nezažily tolik bolesti a bezpráví jako vy, aby už žádný vám milovaný člověk netrpěl...Alespoň to zkuste!
Autor Faileen, 06.04.2006
Přečteno 589x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Tak tohle by si mělo přečíst hodně rodičů! Někdy, když jdu po ulici a vidím matku s malým dítětem, ani ne dvouletým, jak na něj řve přes celý blok, všichni to slyší, dobře si uvědmují ne zrovna bezdůvodný pláč dítěte, ale nikoho to nezajímá! Všem je to jedno, nestarají se o to, protože to není součástí jejich života, není to jejich problém..
Hej, tohle jsi fakt psala v jedenácti??

12.12.2008 13:09:00 | Anulyynka

Hm, díky, ale na pochvaly si moc nepotrpím. Jasně, jako urážku to vůbec neberu!

16.04.2006 10:21:00 | Faileen

Tak to je neuvěřitelné.To se moc omlouvám ale urážka to rozhodně není.V tom případě jsi určitě skvělá dcera.Tak dobře jsi to napsala vůbec mě to nenapadlo.Klobouk dolů.

10.04.2006 19:55:00 |

Moc mě potěšilo, že se vám můj článek líbí, ale musím vás upozornit na jednu maličkost. Já nejsem matka, je mi 11let a tak to všechno cítím. Jinak se mi váš komentář moc líbil.

07.04.2006 19:14:00 | Faileen

Naprosto s tebou souhlasím jsem taky matka a vím o čem mluvíš.Všímám si svého okolí a taky se někdy divím že si stěžují lidé kteří nemají ten zprávný vztah ke svým dětem.Ono ale je těžko soudit i ti rodiče nemají dobré základy a tak neví jak vychovávat.Nejlepší je se soustředit na své děti a dát jim to nejlepší,dobré základy a pak je nechat ať sami rozhodnou jak jít dál.Ale přesto je to těžké.Děkuji za pěkný článek moc mě potěšil.

06.04.2006 23:19:00 |

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí