Štěstí

Štěstí

Anotace: Co to vlastně je?

Co je to vlastně štěstí? Je to jen souhra drobných náhod, které v konečném důsledku dopadnou kladně, nebo je to zásah nějaké 'vyšší moci', či dokonce osudem určené období kdy se nám daří?
když si položíme tuto otázku, záleží už jen na každém z nás, čemu věří.
Já si myslím, že je v tom od každého něco, přestože souhlasím s příslovím "Každý svého štěstí strůjcem.".
Štěstí se nedá koupit, stejně jako rozum, nebo láska, ale musíme si ho takříkajíc zasloužit.
Všichni z nás už totiž určitě zažili dobu, kdy se všechno dařilo, ale jistě i období, kdy tomu bylo přesně naopak.
Někteří z vás by se jistě zeptali, proč je štěstí tak pomíjivé. Nebylo by dobré mít štěstí pořád? A já se ptám, proč tohle chtějí. Kdybychom měli štěstí pořád, ztratilo by tím všechnu svou vzácnost.
Štěstí by totiž mělo pro nás být něčím výjmečným a neobvyklým. Vždyť i staré pověsti o skřítcích, kteří sedí na druhém konci duhy s hrncem štěstí, ukazují jak je štěstí vzácné.
A proč jsou například podkova nebo duha symbolem štěstí? Máme v tom hledat něco tajemného, nebo je to jen pohádka pro děti. Existují opravdu předměty, které nam přinesou štěstí nebo naopak smůlu? Možná ano možná ne.
A i kdyby ne, není pěkné si v dnešní době plné spěchu, stresu a starostí představit si něco takového? Něco co námpozvedne náladu a učiní nás šťastnými? Určitě ano. Stojí to za to a měli by si to všichni lidé uvědomit.
A štěstí nakonec příjde samo.
Autor Elwig, 07.06.2006
Přečteno 1281x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Tak tohle je vážně moc hezký, škoda, že jsem se na to nepodívala dřív...
Děkuju ti, pozvedlo mi to náladu :-)

20.09.2007 21:00:00 | Ariella13

Hezká úvaha!
Zpracování námětu se mi líbí, povedlo s eti to pěkně převést přes kávesnici na monitor a pak sem:) Opravdu dobré, akorát nevím, že by skřítci seděli na konci duhy s hrncem štěstí, ale vím o jedněch, co tam prý posedávají s hrncem zlaťáků:)) Ale to bych neřešila, význam je prakticky stejný.

07.11.2006 22:02:00 | Santinan Black

Goldstein:Elwig je kluk, pokud vím:-P

28.07.2006 17:12:00 | Václav Zoubek

čestík..hele ohledne té mojí delší povídky..zmiňuješ se tam o tom, že se bitva podobá bitvě z Pána Prstenů, což je pravda, ale musíš si uvědomit, že Tolkien byl zakladatelem fantasy, a vdechl život elfům, trpaslíkům, pulčíkům ,a že ať napíšu cokoli bude se to podobat jemu dílu...ale dík za komentář, vážím si toho... :)

03.07.2006 10:46:00 | Hikkir

Díky za komentář a za upozornění, už jsem to spravil. :-D

08.06.2006 09:31:00 | Elwig

Myslím, že začít i skončit stejně je, jak to říct, nevhodné, nemístné. mimochodem při prvním, zběžném čtení, jsem ti našel jeden překlep, někde ti chyvělo H a měls tam jen C.Téma sis vybral zajímavé, ale jen abys věděl, ti lidé, co chtějí štěstí pořád mají buďto skoro všechno nebo téměř nic. krom toho bývají to takový ti lidé, většinou muži, v období mezi pětatřiceti a pětačtyřiceti. Mají na to jiný pohled než babičky i tvoji souroznci, spolužáci, resp. vrstevníci.

Měj se

08.06.2006 09:26:00 | Václav Zoubek

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí