Černá - bílá

Černá - bílá

Anotace: ***

Mladí lidé jsou zvláštní... Nemyslím nějaké ty puberťáky, já mám na mysli ty mrňousy, pěti šestileté. Žijí ve svém vlastním světě plném panenek a autíček, všechno je zajímá, na všechno se ptají... "A k čemu je tohle?" "A kde se to tam vzalo?" "A proč?" Proč, to je vůbec nejčastější otázka.
Každý tvrdí, že jsou příliš malí na to, aby chápali některé věci. Já tvrdím, že někteří starší jsou moc mladí na to, aby chápali věci, které ti špunti už dávno pochopili. A k tomuhle názoru mě vede osobní zkušenost.
Každý víkend sedím na takovém malém náměstíčku. Jen tak si sednout a dívat se. Už jste to někdy zkusili? Nádhera. O ničem nepřemýšlet, jen tak se dívat. No, tohle není podstatné.
Na tom náměstíčku si hrají právě takoví špunti, o kterých mluvím (píšu - pro rejpaly :-D). Je tam takové to šachové dláždění, víte, černá, bílá, černá, bílá... Děcka tam hrajou takové hry, jakože musí běhat jenom po bílích a jeden chytá ostatní a tak. A vždycky tam stála taková malá holka, koukala na to dláždění a kroutila hlavou. A takhle se to opakovalo několik víkendů. Vždycky tam stála, koukala, vrtěla hlavou. Pak si šla taky hrát, skákat panáka a na schovku. Ale nejdřív koukala na tu dlažbu.
Až nedávno mi to nedalo a šel jsem za ní. Ptám se jí na co se dívá. A ona na to: "Na kostky. Proč jsou tam ty černé?"
Já se nejdřív málem rozesmál, ale udržel jsem se a vážným hlasem odpovídám: "Asi se to lidem, kteří tohle náměstí stavěli, líbilo."
"Ale proč?" divila se ona.
"Tobě se to snad nelíbí?"
"Ne. Mně se černá nelíbí. Černá je tma a zima a to já nemám ráda."
Řeknu vám, koukal jsem jak sůva z nudlí. Té holce mohlo být tak pět a už tady filozofuje nad dlaždicema. Naštěstí jsem se po chvíli vzpamatoval.
"Ale kolem každé černé je bílá a bílá je světlo a teplo."
Ona chvíli nic neříkala. Podívala se mi do očí a teprve potom promluvila: "A to je dobře."
Já nevím jak vy, ale já se od té doby dívám na špunty trochu jinak. A lidi, věřte mi, že ta holka jednou změní svět. Protože ona to chápe. A má na to víc času než ti starší, co to nepochopili doteď.
Autor dark_stuff, 04.09.2006
Přečteno 380x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Naprosto souhlasím. Lidé, kteří vybočují ze společnosti společnost nepřijme. Maximálně o nich prohlásí, že jsou to blázni. Je to škoda, protože někdy později pak přijdou na to, že ten člověk měl vlastně pravdu. Ale to už je pozdě.

01.06.2007 17:45:00 | Emis

Každý z nás vidí svět jinak. Ti lidé, kteří jsou silní a vydrží nátlak společnosti své názory a myšlenky řeknou nahlas, ti kteří se raději schovají v davu, budou mlčet a i svůj život přizpůsobí okolí.
Člověk s vlastním názorem je štván společností, které nechápe a nevidí.... nebo možná nechce chápat a vidět. Takový člověk je osamělý, přátele, ty opravdové, hledá jen těžko a ne vždy se to podaří. Je štěstí, když najde osobu, která s ním jeho názory sdílí a která s ním chce sdílet i život.
Chce to odvahu, silnou vůli a mysl. Nebát se okolí, i přestože společnost bude hledat všemožné prostředky, jak dokázat, že lžeme... Hledá naše prostředky k tomu, aby nás potopili a zničili.
Nebát se a jít svou cestou. Stát si za svým názorem...

14.11.2006 21:05:00 | Andýsek

dívám se často a nepřemýšlím-mimochodem:)
jen doufám, že se ta holka nenechá utlačit vlivem společnosti, která atypické osoby maximálně nenávidí. nenávidí protože ví, že ta osoba umí samostatně přemýšlet

04.09.2006 16:33:00 | ebs

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí