Hon na „čtyřicátníky“ – muži v roli „pokusných králíků“ ve všech aspektech života

Hon na „čtyřicátníky“ – muži v roli „pokusných králíků“ ve všech aspektech života

Anotace: Ještě doslova před pár lety řekněme v roce 1997 bylo možné typického čtyřicetiletého muže, žijícího v městské aglomeraci s velkou koncentrací průmyslu charakterizovat asi takto: na první pohled „ustaraný, podsaditý, leckdy čpící,zasloužilý otec dvou dětí

Svůj volný čas mezi směnami trávil v nálevně nebo na zahrádce. Jeho rajónem byl nedaleký parčík, společníkem lahvové pivo a tempo jeho chůze nebylo vražedné - spíše naopak. Mužem vyřčená slova před manželkou měla jistou vážnost a byl nezpochybnitelnou hlavou rodiny. Šatní skříň, jež měl v panelovém bytě, nebyla o moc větší, než ta v prostorách šaten u jeho zaměstnavatele. Jediným rozdílem bylo materiálové provedení- pracovní skříňka byla kovová. Police domácí šatní skříně byly zaplněny šortkami s tropickými motivy, obnošenými triky a bílými froté ponožkami. Prostor ve skříni s výsuvným kovovým rámečkem pro tři ramínka, byl určený pro džínový komplet, šusťákovou letní bundu. Na třetím ramínku (poněkud objemnějším) visela letecká bunda, jejíž kvalita byla v závěru devadesátých let, nesčetněkrát inzerovaná na zadních stranách TV magazínů.
Současný muž (ve stejném městě zasaženém již o něco méně těžbou uhlí, ale o to více exhaláty a prašností všudypřítomné hutní výroby) je-li ve věku čtyřiceti let ještě singl, pak nocuje příležitostně i u maminky. Také ve zmíněném věku může být i rozvedený a věnuje se dětem ve střídavé péči. Pokud je ženatý - svůj volný čas rozhodně nevěnuje stejným kratochvílím jako jeho předchůdce v závěru devadesátých let. Je otcem přibližně tříletého dítěte, je oblečen do posledních výkřiků uniformní módy hned několika značek, před svým tělem hravě posouvá tříkolový kočárek. Jeho slova před manželkou nemají vážnost, jako tomu bylo u mužů okolo roku 1997.
Je „motivován“ manželkou k pravidelným návštěvám megalomanských obchodních komplexů, kde sleduje efektně nasvícenou předraženou konfekci. Skutečnou „rozkoš“ prožívá při konzumaci stejně uniformní kávy v rozlehlém restaurantu s dalšími stovkami návštěvníků. Při každém doušku kávy synchronně („nesmyslně“) s manželkou přivírá oční víčka. Pokud se manželka nedívá, pak muž „nepozorovaně“ sleduje vyzývavé křivky mladých“značkových“ maminek pohybujících se v jeho nebezpečné blízkosti. V neděli namísto bohoslužby „ svého předchůdce“, současný čtyřicátník obratně krotí, nerezová závaží ve fitness centru.
Současník je zženštilý v chování “hravě“ zvládne všechny domácí práce a dokonce i drobné úpravy oděvů. Jeho šatní skříň je naplněna desítkami „vypasovaných“ košilí, barevných trik, dále desítkami kalhot nejrůznějších barev i délek, nepřeberného množství pokrývek hlavy a extravagantních šátků a šálů. Na jeho policích v koupelně v sektoru „Beta“ stojí vzorně seřazené nejrůznější lahvičky, krabičky s krémy, kondicionéry, pleťovými maskami, vlasovými gely. Je dokonale oholen nejen na tváři, ale také na celé hlavě, v podpaží i na intimních partiích. A krásně voní.
Zaměstnání obvykle mění každé tři roky. Nyní pracuje v teritoriu „ ocelového města“ v jedné reklamní agentuře. Pracovní smlouvu – stejně jako pracovní dobu – má na dobu „neurčitou“. Jeho rajónem je prosklená budova, showroom, meeting room. Jeho tempo je vražedné, zejména před „deadline.“
I jako čtyřicátník pracuje pod permanentním stresem, který tu a tam řeší tlumícími léky. Všichni okolo tohoto muže mají vysoká očekávání. Je nucen soupeřit se sebevědomými pětadvacetiletými hochy (všude tam, kde se vyskytují) i přehnaně sebevědomou, náročnou partnerkou.
Položme si tedy existenciální otázku: má právo čtyřicátník zavalený povinnostmi v práci, v domácnosti i v takzvaném volném čase (shopping - konfekce), právo na oddych? Anebo je nutné, aby za značné podpory tišících léků - každodenně podstupoval nerovný boj s pětadvacetiletými hochy, kteří jsou napumpovaní steroidy a přehnaným sebevědomím?
Autor kudlankaW, 08.12.2012
Přečteno 836x
Tipy 3
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Kyška, ewon
ikonkaKomentáře (14)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To byl Horor, hlavně ta druhá část, ten druhý čtyřicátník.Uf, to se mi ulevilo, že to nemám podobný, jako on, snad jen s tím luxováním:-).Fakt mě to pobavilo.

11.07.2014 12:41:35 | Jeněcovevzduchukrásného

Mno, jestli Tě to pobavilo...Ono to tak u leckterého současného čtyřicátníka funguje. Je to diktát konzumu a sebevědomých, náročných partnerek.

Takže pokud máš prima paní, která není náročná, máte společný dialog...

Blahopřeji!

Martin Kristián Kudlák

11.07.2014 12:55:55 | kudlankaW

Není nad to mít príma ženskou, nejen skromnou, ale hlavně rozumnou.A to já mám již pětadvacet let, s tím, že někdy ten nějaký mráček se taky ukáže, ale mi je oba vždy do půlnoci, téhož dne, společně rozfoukáme.Nejhorší je se po hádce zatvrdit, a nemluvit, a to pak je začátek konce.

11.07.2014 14:05:38 | Jeněcovevzduchukrásného

to zní krásně :)

11.07.2014 14:46:24 | kudlankaW

Ahoj Marty,

zajímavá sonda do života dnešních čtyřicátníků, ale musím Ti trochu oponovat a snad Tě tím i trochu potěšit. Nejsou všichni stejní. Ani ti čtyřicátníci ani jejich manželky. Alespoň u sebe a ve svém okolí vidím, že ne všichni si libují v návštěvách supermarketů, kde by trávili víkendy. Nebo že by všichni kolem byli dohladka oholení (všude) a vůně kolínské by se za nimi táhla na sto metrů. Ne všichni nosí vypasované oblečení (snad kromě toho cyklistického) a neustále se prohlíží v zrcadle. A ne všichni mají za ženu slepičku s předraženou kabelkou, kterou zajímá jen to, co by si vzala na sebe, aby byla in a neshodila se před kamarádkami.

Pravda, možná jejich děti nejsou čerstvými maturanty, ale spíš zrovna nastoupili do školy. To nic ale nemění na tom, že spousta z nich ráda vyrazí s rodinou na výlet do přírody, do kempu, na vodu či na kola, v zimě na lyže nebo na brusle.

Ano, v práci je to asi boj "o koryta", jistý si nemůže být nikdo z nás a ta nastupující generace přehnaně sebevědomých "dětí", co mají ještě mokrý diplom, může být pro spoustu lidí dost frustrující.

Člověk si ale musí najít způsob, jak tohle všechno překonat, aby život nejen žil, ale i užil a prožil ve zdraví a v pohodě.

Andrea

29.05.2014 20:16:49 | AndreaM

Ahoj Andreo,

piš i nadále, prahnu po pohledu odjinud!

29.05.2014 21:30:33 | kudlankaW

Díky za povzbuzení. Když budu mít co, tak se určitě ozvu. Andrea

30.05.2014 07:51:40 | AndreaM

:)

30.05.2014 09:12:57 | kudlankaW

Pěkně jsi vystihl některé trendy. Snad už se brzy tenhle společenský systém zhroutí sám do sebe. Vždyť je to nechutné v tolika směrech.

08.07.2013 23:13:50 | Kyška

Děkuji,jsem tomu rád, že sdílíš tentýž názor.

Měj se krásně.


Martin Kristián

09.07.2013 20:41:46 | kudlankaW

Děkuju. A tobě přeji hodně štěstí. Nebo tak akorát:-)

10.07.2013 00:32:37 | Kyška

Thank U

10.07.2013 22:27:57 | kudlankaW

nevím, jestli to tak je, ale srovnání je to zajímavý. :)
Já bych řek, že v 97 měl málokdo mobila, internet a notebook a velký nakupovací krámy, ty si taky nějak nepamatuju.

09.12.2012 16:27:37 | ewon

Tak to skutečně bylo.

Thankś your visit

09.12.2012 18:45:38 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí