PŘÍTOMNOST JE VĚČNÁ

PŘÍTOMNOST JE VĚČNÁ

Anotace: Polemika s předchozí mou úvahou "Přítomnost není" inspirovaná zmínkou jednoho kamaráda, že občas polemizuje i sám se sebou. Tak jsem si to zkusil taky.

Přítomnost je věčná
Minulost neexistuje – je to něco, co bylo, ale už není. Tedy to už v pravém slova smyslu neexistuje. Ani budoucnost neexistuje, je to něco, co teprve bude, čili to ještě neexistuje. Je vlastně stále jen přítomnost. Vše, co v tuto chvíli dělám, se děje v přítomnosti. I to, co jsem kdysi dělal, se dělo v tehdejší přítomnosti, a dokonce i to, co budu teprve dělat, se bude dít v té budoucí přítomnosti. Je jen to, co právě je a já jsem jen to, co právě jsem, ne to, co jsem kdysi byl anebo to, co někdy budu. Žijeme vlastně v trvalé přítomnosti, přítomnost je sice právě jen teď, ale je vlastně neustále, protože naše existence není možná jinak, než v přítomnosti. Ve chvíli, kdy umřu, skončí moje přítomnost, ale dokud žiju, žiju v přítomnosti a jsem její nedílnou součástí.

Takže popírám, co jsem napsal v předchozí úvaze – přítomnost ne že není, ale naopak je neustále. Je tedy věčná…

V Praze 14.12.2011
Autor Amonasr, 04.03.2013
Přečteno 613x
Tipy 5
Poslední tipující: VEDz RVAHEs, Jeněcovevzduchukrásného, KatkatkaW, Aťan, Radhuza pro Hospic sv. Štěpána
ikonkaKomentáře (25)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ve chvíli, kdy umřu, skončí moje přítomnost...

No, tělo je z velké části jen pouhá voda, která se zde jednou vypaří,
a kosti se v prach obrátí.
A co Duše?, naše osobní já?, není to stále věčné trvání? stálá přítomnost?
Možná, že to tak je, stálá přítomnost, akorát bez fyzického těla.Možná, že Ti co měli zážitek z kl.smrti, a vrátili se, možná trošku nahlédli jak to asi bude.:-)
Pracuji v hospicu, a za osm měsíců co tam jsem, tam zemřelo již několik hodně letitých liiček.Je to smutné, ale někdy je pro ně tento odchod vysvobozením.
Ale většina z nich měla i tak velké štěstí, jelikož se dožili vysokého věku.Nechtěl bych umřít třeba jako moje hodná teta v padesáti, to se mi zdá přeci jenom ještě brzo, i když na druhou stanu, jiní odcházejí i mnohem dříve :-(.Nechci Pánu Bohu zbytečně fušovat do řemesla,
ale mohl třeba udělat takový stejný limit úmrtí pro nás všechny, třeba do šedesáti, a pak, děj se vůle Boží.:-)

06.07.2013 16:55:59 | Jeněcovevzduchukrásného

Pěkné zamyšlení, děkuju za umístění zde... :-) A souhlasím i s tím, že umírání před šedesátkou by se mělo zakázat, kdyby to šlo... ;-)

06.07.2013 21:16:24 | Amonasr

"Přítomnost je věčná" - to je pěkná slovní hříčka (co se času týče), ale mozek je sviňa, jak praví klasik. Pamatuje si minulost (občas se z ní poučí) a budoucností se motivuje, takže buďme rádi za komplet.

22.03.2013 13:50:40 | Aťan

Upřímně - naprosto sdílím, co jsi tu poznamenal. Ale současně svým způsobem závidím těm, co žijí jen tou přítomností - samozřejmě ale jen těm z nich, co si ji dokážou vychutnat. Možná jsou vnitřně šťastnější, ale asi o tom ani nevědí, protože uvažují zřejmě jinak... A už bych se do toho zase zamotal... ;-)

22.03.2013 16:51:26 | Amonasr

Amonasre, nechci tě vyděsit, ale začínám tě milovat, páč jsi trefil do černého. Jestli to není tím, že jsme přesně na rok vrstevníci. :D ..anebo čteme stejné knížky, máme podobné zkušenosti, atd..

šup s tebou do oblíbených

22.03.2013 17:29:05 | Aťan

Áťo, Tvé politické příspěvky jsou dobré, víc nežli dobré, a navíc si mě potěšil, že miluješ Amonasara.Je z Tebe cítit, že máš pro Duchovno, větší a větší cítění.Díky Bohu.

06.07.2013 17:10:23 | Jeněcovevzduchukrásného

teď mi vedle PC běží i TV Otázky V. Moravce - a KONEČNĚ!!! mluví o platformě "Vraťte nám stát", což je důvod dát si panáka a jet se ženou k rybníku, ..začínám opatrně věřit v dobrý vývoj správným směrem.

http://www.liter.cz/ostatni-politicke-778519-cist

07.07.2013 14:02:27 | Aťan

Snad už se to dalo do pohybu a nepodaří se to už zastavit... ;-)

07.07.2013 21:15:46 | Amonasr

Bůh nám dal život, svobodnou mysl, je to jenom na nás, jaký si to uděláme, takové to budeme mít.Ale ať se stane, co se stane, mě Víru nikdo neveme, a to mě velmi uklidňuje, že v tom nikdy nebudu sám.Ti co nevěří, jsou o to to Velmi ochuzeni.:-)
A taky doufám, že se to nezastaví, a že se ten Audiášův chlív snad už vyčistí, a to co nejvíce.

08.07.2013 11:01:55 | Jeněcovevzduchukrásného

taky doufám, i když táta si to v r. 1967 myslel taky a víš jak to dopadlo..

08.07.2013 08:28:27 | Aťan

Samo to nepůjde, ale teď už možná bude záležet, na rozdíl od Pražského jara, opravdu jen na nás - předpokládám, že nějaký SSZR (Svaz spolčených zkorumpovaných republik) ještě nevznikl a tanky sem nepošle... ;-)

08.07.2013 10:44:19 | Amonasr

..když vidím statistiky z EU v čem všem jsme nejhorší (neřesti, rozdělování dotací, ap.), je mi jasný, že si to jako správní kutilové děláme sami :(

08.07.2013 11:49:38 | Aťan

Tak to tedy Bůh s náma.:-)

08.07.2013 12:16:47 | Jeněcovevzduchukrásného

..až na věky :D
Bůh, jak ho znám z vyprávění, restituce určitě chtít nebude :)

08.07.2013 14:18:03 | Aťan

Tak, tak, už si možná pochopil, že restituce si dělají lidé, a Bůh v tom fakt nemá prsty.Co se týče věřících, tak se takoví Bepticté, ukázali jako fakt frajeři.Odmítnout dvěstěmiliónů, to není jako odmítnout třeba dva litry.Uvažuji, že se k nim přidám.Mistrovi Janu Husovi, by se to to jejich chování taky jistě líbylo.To jsou ty Skutky, o kterých kázal Ježíš.Jestli chceš, tak Tě tam vezmu s sebou.:-)

09.07.2013 20:45:08 | Jeněcovevzduchukrásného

Babtisté - jsou frajeři :)

10.07.2013 07:47:40 | Aťan

Bohužel... :-(

08.07.2013 12:11:44 | Amonasr

co říkáš na dnešní zatykač na Nečase? :)

08.07.2013 14:19:23 | Aťan

Plédoval jsem za to v této diskuzi už minulý týden: http://www.liter.cz/komentare-dila-778598

Ale také jsem koncem týdne vedl na dané téma zapálenou diskuzi s kamarádem advokátem, který mi tvrdil, že sice jde o zřejmou "politickou korupci", ale paragraf prý na to v trestním zákoníku není (myšleno posty za složení poslaneckého mandátu)... Tak jsem zvědavý - nejsem právník, ale pokud tam takový paragraf opravdu chybí, pak s tou naší demokracií něco není setsakra v pořádku...

08.07.2013 14:31:43 | Amonasr

..třeba nemá na svědomí jen politický úplatek pro tři poslance, který média přetřásají ze všech stran. Snad se časem dozvíme, co na 23 stranách pro imunitní výbor na Nečase vyšetřovatelé vyšťóórali.

08.07.2013 14:43:02 | Aťan

Taky si to říkám - jinak by v tak ostře sledované kauze přece soud nekývl na vazební důvody, kdyby k tomu neměl oporu v zákoně...

08.07.2013 14:45:37 | Amonasr

Já se jen tak něčeho neleknu :-D
Neodvážím se analyzovat, čím vším může být dán podobný pohled na svět, ale to, co jsi vyjmenoval, se na tom asi může nějak podílet. I když většina mnou přečtených knih by se asi vešla do čtenářského deníku ještě na gymnáziu, čímž se samozřejmě nijak nechlubím, byť ten deník by ani tak nebyl úplně tenký. To jen abych se nedělal lepším, než jsem... Ale číst se dá i spousta jiných věcí, než právě jen knihy. Zato poezie jsem za ten měsíc na Literu přečetl zřejmě víc, než za celý dosavadní život, a to jsem teprve na začátku ;-)

23.03.2013 22:32:27 | Amonasr

Bytí jen v přítomnosti je hezký pocit. Toto je taková, bez negativního kontextu slova, prostá úvaha o lidské zkušenosti.

04.03.2013 10:12:52 | milk-fed gimp

Díky za komentář. Jen na na vysvětlenou: nepsal jsem to jako reflexi své vlastní zkušenosti, je to pokus popřít tvrzení z mé předchozí úvahy, vlastně taková slovní ekvilibristika, trochu nadsázka, trochu ironie a trochu provokace. Pokud by mi z toho mělo vyjít něco serioznějšího, tak asi poznatek, že neexistuje univerzální pravda, protože vždy záleží na úhlu pohledu, který se mění podle toho, jak se to komu hodí. To už by byla ale další hodně dlouhá a složitá úvaha. A pokud jde o mou vlastní zkušenost – svým způsobem závidím lidem, kteří dokáží žít jen daným okamžikem. A také to nemyslím nijak špatně – možná si dokáží život vychutnat ze všech nejlíp. A třeba jsou to oni, kdo znají jeho pravý smysl - možná právě proto, že se na něj nikdy neptali. ;-)

04.03.2013 12:57:12 | Amonasr

...toto "vření myšlenek" mi je blízké :)

08.03.2013 09:51:04 | Radhuza

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí