Myšlenka dne (4)

Myšlenka dne (4)

Anotace: Internet je v historii lidstva nejúčinnější zbraní poddaných

 


Internet je v historii lidstva nejúčinnější zbraní poddaných

 

V České kotlině se od Bílé hory mocní svých poddaných příliš nebáli. Úspěšně spoléhali na loajálnost, apatii, lhostejnost. V záloze měli po ruce STRAŠÁK popravování, mučení, v dnešní době skvěle funguje strašák ze ztráty zaměstnání a mizivá možnost najít si lepší.

 

Nejsme to snad my, vážení poddaní spoluobčané, kteří tolerujeme dnešní velkokrádeže mocných? Využiju dosavadní svobody internetu v ČR (v Číně by to nešlo) a uvedu pár zajímavých čísel:

 

PRŮMĚRNÁ HRUBÁ MZDA v Evropě, přepočteno na Kč:

 

Norsko 133 352,- Kč

Německo 91 365,- Kč

Velká Británie 85 510,- Kč

Francie 74 706,- Kč

Rakousko 81 798,- Kč

Španělsko 52 548,- Kč

Česká republika 25 101,- Kč

 

MINIMÁLNÍ MĚSÍČNÍ MZDA:

 

Francie 34 950,- Kč

Velká Británie 30 025,- Kč

…atd…

Česká republika 8 000,- Kč

 

Víte, co tím chci říct, že jo? My i naše děti bychom měli mnohem vyšší životní úroveň, kdybychom zločincům v ČR neumožnili krást, přiznejme si to. Hrdinové dnešní doby existují, mohl bych uvést desítky jmen, Karlem Janečkem a Hanou Marvanovou počínaje. Ale pro ilustraci, jak vypadá dnešní nemilosrdný boj s mocnými, postačí toto video:

 

JAKUB KLOUZAL, oceněný Nadačním fondem proti korupci - video ZDE




Autor Aťan, 28.04.2013
Přečteno 620x
Tipy 8
Poslední tipující: zamotán v nedospělosti, ašari, Miriska, Inna M., Amonasr
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Korupce je opravdu mor, který celý systém účinně rozežírá. Jestliže se odhaduje, že v korupčních kanálech na všech úrovních u nás „zmizí“ ročně okolo 100 miliard Kč (já to považuji ještě za hodně střízlivý odhad, společně s „legálně“ ukradenými penězi, jako je zákonem posvěcený podvod se slunečními elektrárnami apod., bych se nedivil ani dvojnásobku ), tak je zřejmé, že pokud by se podařilo tomuto rozkrádání ve velkém zabránit, bude dost na všechno, na co dnes peníze tak zoufale chybí – na zdravotnictví, zdravotně postižené, opravu silnic, kulturu, dokonce by se nemusel ani prodlužovat věk odchodu do důchodu a penze by mohly být i důstojnější, než jsou.

Z toho všeho je zřejmé, že peněz je ve skutečnosti dost, jen jsou v nesprávných kapsách. Dodám snad jen, že to ani nemá žádnou ekonomickou logiku, aby při neustále se zrychlujícím růstu produktivity práce, kdy vše se dá vyrobit mnohem levněji, než dřív, nebylo na sociálně potřebné, důchodce, sociální infrastrukturu apod. Jsme krmeni informacemi o tom, jak pracující již nestačí uživit rostoucí počty důchodců apod. - to vše je z hlediska selského ekonomického rozumu nesmysl, ta falešná tvrzení totiž z hlouposti či spíše záměrně nepřihlížejí právě k růstu produktivity práce, což je ekonomicky jedna z nejpodstatnějších veličin. Mimo jiné má obrovský dopad na změnu sociální struktury společnosti, ale to je smostatná kapitola.

Problém je tedy jednak v korupci a jednak v rozdělování - nikdy v minulosti se tak neprohlubovaly rozdíly mezi bohatými a těmi ostatními. Bohatí dokáží vydělat i na krizi, kterou sami způsobili, ale náklady pak platíme všichni – sanace bank a krytí rozpočtových děr je řešeno zvyšováním daní, prodlužováním věku odchodu do penze, zdražováním elektřiny o příspěvek slunečním baronům, atd. Přitom manažerské platy na vysokých postech v bankách a korporacích stále jen rostou do nesmyslně astronomických výšek.. Selský rozum říká, že tohle nemá perspektivu a systémová změna je nevyhnutelná. Psal jsem to už několikrát, ale bez posílení přímé demokracie to podle mě nepůjde, žádná politická strana totiž na skutečné změně zájem nemá.

29.04.2013 10:12:41 | Amonasr

Amonasr, pod všechno se ti s klidným svědomím můžu podepsat.

29.04.2013 11:54:57 | Aťan

Škoda, že jsem nemohl diskutovat o víkendu, tohle téma by se dalo rozvíjet různými směry - ale to by vydalo asi na spoustu dalších Myšlenek dne :-) Ta zhutněná informace, co jsi podal, je krásně přehledná a výstižná a v závěru jsi vlastně to podstatné napsal - když to budu parafrázovat trochu jinak: jen občansky oprášit to masarykovské "Nebát se a nekrást" vůči těm, co se nebojí a kradou ;-) A dík za pozitivní příklady, těch není nikdy dost :-)

29.04.2013 12:20:16 | Amonasr

Chudák tatíček Masaryk se musí v hrobě obracet :)

29.04.2013 13:12:00 | Aťan

Mám takový pocit, že už nějak vyšel z módy. Počínaje Klausem se ty demokraticko-prezidentské hodnoty odklonily kamsi úplně jinam...

29.04.2013 15:14:37 | Amonasr

To je sice pravda, ale v nevládních občanských organizacích morální hodnoty jsou stále v kurzu a od r. 2011 jsem mírný optimista, ..jde to pozvolna správným směrem, myslím si. Když padla Vesecká a Rampula, nahradili je Pavel Zeman a Bradáčová, tetelil jsem se blahem, páč to byl proti mafii několikaletý nerovný mač. (..který zdaleka neskončil, samozřejmě) Na VVéčkaře se módně nadává, ale oni na tom mají největší zásluhu.

My dva jsme Masaryka sice nezažili, protože jsme mladí klucííí :-) ale určitě ho máme pod kůží. Rozhovory T.G.M. s Čapkem jsem četl myslím v pubertě a od té doby je pro mne Masaryk autorita.

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1003/taticek-masaryk-160-vyroci-narozeni

29.04.2013 18:17:26 | Aťan

Naprostý souhlas a ještě dodám: ukradené peníze chybí např. ve zdravotnictví k účinné a šetrné (drahé)léčbě dětských onkologických pacientů!

28.04.2013 11:07:01 | Inna M.

Inno přesně tak! Je to smutný, že potřebné finance jsou na účtech gaunerů v daňových rájích. Ale už pomalu začínají pukat ledy, snad se dožiju potrestání tzv. NEPOSTIŽITELNÝCH a dohledání nakradeného majetku. Asi budeme koukat, kdo všechno se skrývá pod anonymními akciemi.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/222170-danove-raje-i-bankovni-tajemstvi-se-zacinaji-bortit/

http://aktualne.centrum.cz/finance/grafika/2013/04/28/danove-raje-prehled-sidla-ceskych-firem/

28.04.2013 11:54:34 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí