Moderní svět

Moderní svět

Anotace: Úvahu píši už podruhé, poprvé se mi liter sám odhlásil a všecko zmizelo :( Jestli Vás napadne lepší název, uvítám ho :) Snad se Vám čtenářům bude tato úvaha líbit. Úvaha z dnešního, moderního a českého života

Dnes jsem měl být ve škole a psát slohovou práci. Měli jsme mít nějaké téma, které by bylo vhodné pro úvahu. Ovšem ráno se mi udělalo natolik zle, že nebylo možné, abych se do školy dostal. Rozhodl jsem se tedy práci napsat aspoň doma, pro čtenáře literu, protože si myslím, že to tady dost zanedbávám a nepřidávám nic. Ovšem taky není často proč, většina mých úvah byla o mých problémech co mě trápily a poslední dobou se mi závažné problémy, které bych musel hodit na papír nekupily. Chtěl bych dneska napsat úvahu související hlavně s mladými dětmi a lidmi, kteří nemají žádnou soudnost, žádné svědomí. Takových lidí určitě najdeme na světě dost, ovšem dokud nezačal na internetové sociální síti jeden módní trend, jímž jsou Přiznání, tak jsem je neviděl a byl jsem naivní. Nevím, jak jsem si mohl myslet, že jich je tak málo.

Každý, kdo dneska používá nejrozšírenější síť patřící panu Zuckenbergovi (snad to umím napsat dobře) se setkal s novým trendem. Tím jsou Přiznání o různých věcech. První k čemu jsem se já dostal bylo přiznání různých škol, učilišť či podobné menší skupiny. Tam se ovšem nestýkalo úplně takové zlo, i když přechovávání trávy u kamaráda ve skříňce či jiné věci nejsou zase tak dobré. Tyto menší skupiny ovšem nenaskýtají takové zlo, protože většinou to je veřejná drbárna pro lidi, kteří se všichni znají a snaží se na sebe vymyslet samou špínu. Ovšem tím se zabývat nechci. Chci se zabývat tím, co jsem našel na Přiznání holek a Přiznání kluků. Většina příspěvků byla o nevěře a o tom, jak ve 13 se vyspal/a s tím a tamtím a jak se strašně opila. Člověk si pak musí položit otázku. Kam to ten svět spěje? 

Nevěra. Pojem, který je známý celému světu, ale myslel jsem si, že se nenachází na každém rohu. Po přečtení příspěvku, jak jedna dívka si užívala na jednom konci diskotéky s nějakým klukem, kterého neznala a na druhé straně diskotéky seděl její kluk a bavil se s kamarády, se kterými tam přišel mě mrazilo. Mrazilo mě, jak si to může dovolit. Ale nebyl to jediný případ. Objevila se tam i spousta příspěvků o tom, jak každý víkend střídá kluk na diskotékách jednu holku za druhou a někde venku má svojí přítelkyni mi taky na náladě nepřidalo. Tihle lidé by měli být za tohle chování souzeni. Dokázat někoho podvést, když mu slibuje hory a doly, to chce opravdu hodne odvahy.. Nebo žádné svědomí. Jestli tohle lidé dělají, nemají úctu k těm, kteří je milují, kteří jim dávají svůj čas na tomto světě. Člověk, který podvádí svého milého, či milou by se měl nad sebou zamyslet a radši ho nechat. Když si chce užívat, tak ať je sám a neničí nikomu život. Hojná část podvedených lidí tomu nechce věřit a pak i přesto s tou osobou zůstává s argumenty, že to jsou pomluvy. Lidi, co tohle dělají, probuďte v sobě aspoň kousek svědomí a nechte osobu kterou jste někdy měl rád jít. Vy si ji nezasloužíte, jestli tohle děláte. Udělejte ji aspoň laskavost a ušetřete pár dnů života. Každý den se do toho našeho života počítá. Nevíme kolik jich budeme mít.

Dalším problémem naší doby je nalévání mladistvým. Ano, vcelku i pochopím, když nalejou osobám, kterým je 16-17, ale nepochopím, jak můžou nalévat malým dětem, kterým je sotva 13 a letí na diskotéku. Pokud jsem normálně myslící člověk, tak rozeznám člověka, kterému je 13 a kterému je 18. Tyto malé děti akorát pak dělají problémy. Objeví se tam spousty dívek, které díky tomu ve 13 letech o to přijdou, protože byly opilé a hned daly prvnímu chudákovi co k ní přišel. Ovšem, to už není problém barmanů, že jim vlastně nalili a tohle se stalo. Není to problém nikoho. Naší vládě to až tak nevadí, proř by také mělo, když z alkoholu dostávají vysoké spotřební daně a DPH a to samé platí o cigaretách. Nechápu děti, co ve 13 jsou na diskotékách, kouří, myslí si jak jsou hustí a opíjí se tam. Asi jsem staromódní, že v té době mě zajímalo něco jiného. Asi jsem staromódní, že jsem seděl doma a hrál si s hračkama či byl venku s kamarádama a hrál si  a nepřemýšlel o tom, kam večer jít na diskotéku, jakou značku cigaret si koupit a co budu pít.

Poslední problém, který mě zaujal se netýká ovšem nevěry a nalévání malým dětem. Tento problém se týká ještě menších, mladších dětí. Dětí, které v 6 letech umí dokonale na počítači, hrají hry, na youtube mají zmáklé všechny známé československé celebrity, které tvoří lets playe a různé vlogy a snaží se je napodobovat. Asi se budu opakovat, ale asi jsem staromódní, že v 6 letech mě vůbec nezajímal počítač, ale hračky, jako bylo Lego a Cheva. Důkazem toho, jak rychle se tyto děti dostávají k počítačům a internetu byl Moravský Craftcon, který probíhal o tomto víkendu. Největší skupina dětí, co tam byla, se pohybovala mezi 7-12 lety. Pro mě nepochopitelná věc i když tu asi jedno odůvodnění najdu. A tím je čas, který rodiče věnují dětem. Moc ho asi nebude, když sedí furt u počítače už v tak mladém věku. Rodiče mohou za naši výchovu, ovlivní nás dost do života. A ovlivnění plechovou chůvou se mi nezdá jako správné. Myslím, že lepší cesta by bylo hraní si s nimi. Ať to jsou stolní hry, nebo fotbal, či hraní na písku. To je cesta, která jim tvoří fantazii, tvoří podle ní. Ovšem když celý den sedí u počítače a pak letí za svými oblíbenci cesta úspěchu není. Tedy alespoň podle mě ne. Jsem sice mladý, ještě otcem nejsem, ale není to cesta, kterou se budu chtít ubírat.

Blížíme se ke konci mé dnešní úvahy, kterou obohacuji moji sbírku na literu. Snad nejsem jediný, kdo to takhle vidí a snad to někomu otevře oči o světě, jaký je. Když to teď dopisuju, vzpomínám si na svoji úvahu o existenci boha. Když si tu nebudu hrát s otázkou, jestli existuje nebo ne, tak pro lidstvo je přínos. Ač jsem ateista, tak v tom vidím svůj klad. Někam to směřuje lidi, někam je směřuje k výchově. K výchově, která dneska některým dětem chybí. A některým rodičům by to řeklo, co je důležité. A není to koukání na televizi a nechání svého dítěte hrát si na počítači, či pouštění ho na diskotéky, ale rozvíjet jeho kreativitu. A někam ho vést. Špatná výchova pak tvoří mnoho lidí, kteří nemají svědomí. A vede to k nevěře, mnoho zmařených životů a zkažené společnosti. Rodiče fungují jako bůh. Bůh své věřící někam vede a rodiče by měli vést své děti také někam. Ovšem je špatná cesta kudy je většina rodičů vede. Snad se jim povede si po čase uvědomit, jak se měli zachovat a kam měli to svoje dítě vést. Ovšem, třeba je moje cesta staromódní a dneska ve světě techniky a počítačů je ta jejich cesta správná. Ale to čas ukáže. Třeba to díky tomuto problému nakonec skončí jako v mnoha filmech, kdy svět ovládly stroje.

Autor Richter Rosenheim, 13.05.2013
Přečteno 743x
Tipy 3
Poslední tipující: Inna M., Lucy Susan
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavý na školní úvahu. Chytré postřehy, ploché závěry (zřejmě způsobené krátkou dobou rozjímání nad problémem) přesná forma - prostě skoro školní práce.

22.05.2013 08:11:18 | dead-head

Školní práce to nebyla pouze, protože to nebylo psané ve škole, ale doma :) a času jsem si vytyčil tolik, kolik bych měl i ve škole, abych věděl, jestli dokážu něco takového dát dohromady za tak krátkou dobu :)

22.05.2013 11:08:37 | Richter Rosenheim

No tak ono pořádná úvaha je jako haiku - sleduješ tam své myšlenky a své postoje a víc než psaní nějakého literárního útvaru to je forma "meditace" nebo lépe sebeanalýzy, kerá obohacuje autora. Takže se ptám jak to obohatilo tebe? (Teda krom toho,že se to napsalo do 2 hodin.)

23.05.2013 13:58:17 | dead-head

Tolik neobohatilo, jako spíš pomohlo se vypsat z něčeho, co zrovna nebylo pro mě příjemné na pohled .. A ukázalo mi to cestu, kudy vést své děti (jestli někdy nějaké budu mít), popřípadně kam vést sebe, abych nebyl stejný, jako ti lidé, na které poukazuju

26.05.2013 19:05:43 | Richter Rosenheim

Ještě k technice příspěvků na literu: Nejlepší a osvědčený způsob je psaní do Wordu a pak kopírování přes "schránku" Windows do Literu. Jinak se dočkáš skoro pokaždé, že tě to vyhodí jak závodní kůň.:)

14.05.2013 13:46:55 | Inna M.

Jojo, já vím, jen mě jednou napadlo to napsat rovnou a stalo se toto.. Poté už jsem to dělal přesně tak, jak jste napsala :)

14.05.2013 20:11:27 | Richter Rosenheim

Chtěla jsem vlastně napsat to, co je tu už řečeno. Ještě přidám svou vlastní zkušenost s výchovou dítěte. My jsme se jako rodiče snažili ze všech sil, abychom dobře vedli naše dítě (máme jen 1), myslím, že naší výchově se vcelku nedalo moc co vytknout, ale dcerka začla být v pubertě ovlivňována svými vrstevníky. A co čert nechtěl, nebo spíš chtěl, zvolila si za kamarády právě ty největší lumpy. Naštěstí nakonec z toho vyrostla, ale byl to právě důkaz i toho, že někdy se rodiče můžou třeba přetrhnout a stejně dítě neunikne některým špatným vlivům. To je ten dnešní svět.

14.05.2013 13:39:32 | Inna M.

A přitom by stačily jen 3 základní kameny,aby byl management rozhodování účinný a užitečný. :)

13.05.2013 19:56:33 | Lucy Susan

Kdyz to tak vezmu,tak stacili by jen rodice,co by diteti venovali vice casu a tyto 3 problemy by nebyly..

13.05.2013 21:56:25 | Richter Rosenheim

To není jen o tom se dítěti věnovat.Záleží jak. Knížek o této problematice vyšlo už mnoho.
Škoda,že při narození rodiče nedostanou návod k použití :D :D

13.05.2013 22:03:55 | Lucy Susan

Jakysi manual by meli dostat o svych rodicu.. Ano neni to jnm o vychove ale vychova toho hodne ovlivni na chovani a vystupu cloveka ve spolecnosti

13.05.2013 22:09:25 | Richter Rosenheim

Ten se měnil v průběhu několikrát a stejně se nepřišlo na to co je "přijatelné ".
Nejsou to jen rodiče, je to společenství ve kterém žiješ,jsou to životní zkušenosti. To všechno tě mění :).

( 12 klíčů k důsledné výchově strana 13-17 )

13.05.2013 22:13:46 | Lucy Susan

Ovsem nemusi se take dite do toho spatneho spolecenstvi dostat.. Pokud pominu spatne vztahy v rodine,ktere ho muzou ovlivnit nebo spatny kolektiv ve tride.

13.05.2013 22:43:24 | Richter Rosenheim

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí