Čas

Čas

Anotace: Možná trochu chaotické..

Co je to čas? Říká se, že čas ubíhá nejrychleji, když je nám s někým dobře, když si danou chvíli užíváme, ale je to opravdu pravda?
Co znamená čas pro někoho, komu se roztříštil svět na milion kousků? Co je čas pro člověka, který tráví každou noc přemýšlením o svých snech, nadějích a mnohdy i chybách? Co je to čas pro člověka, který nedokáže zastavit přívaly slz? Jak ubíhá čas lidem, kteří čekají na zázrak vědouc, že se nikdy nestane?
Čas prý všechno zahojí, ale je to pravda? Opravdu je čas tak blahodárný? Ale co když to není pravda? Co když čas je jenom výmluva pro ty, kteří někomu ublížili, ať vědomě či nevědomě?
Kdy nastává ta chvíle, kdy si řeknete, že čas už nic nespraví? Nebo že čas už všechno spravil? Kdy je to? Dokážeme na tu chvíli přesně ukázat?
Opět tak moc otázek a minimum odpovědí.
Říká se, že člověk stárne ve chvíli, kdy si přestane pamatovat svůj věk. Z tohoto všeobecného názoru, vyplývá, že člověk, který stárne, má to nejlepší za sebou. Když se takový člověk podívá na občanku jenom pro to, aby zjistil „který že“ to má ten rok narození a pak složitě dopočítává. Když se člověk ohlíží na své vzpomínky a zjišťuje, že se to stalo před rokem, dvěma, pěti, ale on je má pořád ve své paměti jako by se staly včera. Co pak pro něho znamená čas? Znamená jenom blbou číslovku v kalendáři, která mu říká, že opět strávil rok svého života a přitom? Přitom nežil, protože svůj život už prožil. Prožil, a byť by ho chtěl žít dál, tak prostě nemůže. Bude dál dýchat, plnit si povinnosti, ale proč? Protože budoucnost má být taková a taková? Na co? Žít tak, aby někdo jiné z jeho života vyždímal to nejlepší?
Proč? Aby se člověk jednoho dne probudil a zjistil, že neví kolik mu je let. Neví, co pár dní dozadu jedl. Nepamatuje si vlastně týden, měsíc, rok, roky? A pak se ohlédnul dozadu a opět viděl jenom určité vzpomínky, ať hezké nebo škaredé, ale ty silné. Zjišťujíc, že je pořád cítí, jako by se staly včera.
Čas prý léčí? Jsou to jenom slova, která nezmenší prožitou bolest ani štěstí..
Autor Bol, 19.06.2013
Přečteno 547x
Tipy 1
Poslední tipující: Inna M.
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Čas po určité době dokáže některé vzpomínky "otupit", čímž může určitým způsobem léčit...Je to ovšem vždy jen a jen na člověku, jestli se "léčit"/léčit nechá nebo ne.

25.07.2013 22:47:02 | Shadow in darkness

Mnohdy to není tak jednoduché jak by se zdálo, nebo jak by někdo chtěl ;-)

27.07.2013 17:18:13 | Bol

Souhlasím.

26.07.2013 15:07:22 | Lilien

Já to vidím takto: Čas sám o sobě nic nespraví. Proč se to tedy říká? Lidová rčení většinou vychází ze zkušenosti, z mnoha zkušeností. Počítá se s nedokonalostí lidské paměti, kdy časem bolest otupí. Pak se taky počítá s nadějí, to je fenomén, který je v lidském životě velmi důležitý. Pak už jen stačí, když člověk například potká zajímavou , obdivuhodnou osobu, která je mu taky nakloněna a rázem je svět úplně jiný...

19.06.2013 12:07:54 | Inna M.

Je na to mnoho úhlů pohledu..

19.06.2013 18:03:39 | Bol

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí