Trollové vyskakují ze zálohy

Trollové vyskakují ze zálohy

Anotace: Obecná úvaha o diskuzích na internetu. Robin navrhuje nahradit slovo troll na trotl, možná se to ujme :-))

 

Diskuzní weby často navštěvují i ti, co chtějí rozeštvat co nejvíce diskutujících. Tomuto internetovému šíření zla se říká trolling, jeho vyznavači jsou trolls. Podvratné trollovské ambice těží nejvíc z internetové možnosti být anonymní, stačí diskuzi sabotovat pod přezdívkou (nickem) a ukájet se štěstím úchylného primitiva. Většina ostatních diskutujících ale nerozpozná, jestli je za deseti identitami deset, pět, tři, anebo jen jeden uživatel. Tato možnost vlastnit více identit sama o sobě vytváří předpoklady infiltrovat skupinu klidných diskutérů gangem šílených trollů. Administrátoři řady fór se snaží vzdorovat registrací pod funkčním mailem, ale každý troll ví, že není problém mít založeno mailů třeba deset.

 

Pravý ráj pro trolling jsou témata - náboženství, cikáni, sex a politika.

 

 

Kresba: Marek Nenutil


Do not feed the trolls – nekrmte trolly.

 

 

Na provokaci trolla obvykle reaguje některý účastník diskuse, který se domnívá, že „toto není možné nechat bez odezvy“. V anglickém prostředí pro tuto úlohu v debatě existuje specifické označení trollhunterlovec trollů. Trollhunter však není taky troll, jelikož jeho cílem není trollovat ostatní účastníky, ale pouze zesměšnit iniciátora infikované diskuze.

 

Autor Aťan, 13.11.2013
Přečteno 576x
Tipy 3
Poslední tipující: ewon, Amonasr
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Jó, měls pravdu s provokací - pokorně přiznávám. S provokatéry jsem neměla vůbec žádné zkušenosti

13.11.2013 23:40:53 | maryshka

..ty se máš :D

14.11.2013 16:30:46 | Aťan

Připadá mi to jako poněkud eufemistický název pro šiřitele zla - to si snad na sebe vymysleli sami. :-D Možná to těm, kdo jsou NIKÝM, dokonce dává příležitost být alespoň trolem a cítit se tak NĚKÝM ;-)

13.11.2013 17:14:24 | Amonasr

v češtině by se to dalo zkomolit na trotl...víc by to sedělo:-)

13.11.2013 19:28:15 | Robin Marnolli

Robine, dokonalá parafráze - trotl fakt potěšil :-)

14.11.2013 08:43:49 | Luky-33

Robine, za tohle bys zasloužil ST, to by fakt sedělo a znělo by to skoro stejně :-D . Takže trotlové a trotling. A být trotlem - tím už by se asi nikdo chlubit nechtěl ;-)))

13.11.2013 19:54:39 | Amonasr

:D taky jsem pro počeštění na trotla :)

14.11.2013 07:08:18 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí