Miliony otázek a odpovědi nepřichází

Miliony otázek a odpovědi nepřichází

Anotace: Roztroušené střípky mých splašených myšlenek.

        Možná je to dar, možná prokletí … přemýšlet. O čem by měla jednadvacetiletá blondýna přemýšlet? O tom, jak sbalit kluka na party nebo o tom, jaká barva bot by se jí hodila k novému zimnímu kabátu. Ne. Já o tom nepřemýšlím. Někdy mám pocit, že bych měla. A že bych chtěla. Ale nejde mi to. Přemýšlím o životě. O budoucnosti, často i o minulosti. Jakoby mi přítomnost prokluzovala mezi prsty. Je to snad špatně? Je to prokletí?

 

     Život je těžký. To víme každý. Každý máme své problémy, každý je však vnímáme jinak. Někomu se to, co prožívá ten druhý, zdá být jako prkotina. Ale tomu druhému to tak nepřijde. Každý se se svými problémy vypořádává jinak. Po svém. Tak, jak mu bylo naděleno, tak, jak byl vychován, tak, jak se sám dokázal vyvinout.

 

      Neříkám, že je můj život těžší, než jiné jednadvacítky. To bych kecala. Nevím, jaké myšlenky se jim honí hlavou, netuším, co prožívají, jak to prožívají a čím si musely projít. To nevíme nikdo.

 

     V hlavě se mi točí tisíce, možná miliony, otázek, na které však existuje jen hrstka odpovědí a ne všechny vyplynou v danou, právě prožívanou situaci. O čem život vlastně je? Proč ho žijeme tak, jak ho žijeme? Proč vůbec žijeme, když většinu života propracujeme a prospíme? Má vlastně takový život smysl? A co je to vlastně smysl života? Máme ho všichni stejný nebo se to člověk od člověka mění? A kdy na smysl života přijdeme? A proč přemýšlím nad smyslem života, když ani nevím, co přesně to znamená? … Proč člověk za chvilku neúplného štěstí platí daň? A existuje na světě někdo, kdo se nepotýká s problémy? A žije si krásný, dokonalý život bez jakýchkoliv starostí, smutků a bez utrpení?

 

 

 

Autor Aiury, 26.10.2014
Přečteno 797x
Tipy 16
Poslední tipující: mkinka, Jeněcovevzduchukrásného, Nespavec, Robin Marnolli, AndreaM, Amonasr, bogen, Jort, Frr, ...
ikonkaKomentáře (24)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Někdo žije celý život hlavně pro prachy, někdo jen pro ženský, jiný jen pro chlast, no, a já žiju hlavně pro svojí ženu a syna, a zato stojí žít, to je pro mě to nejdůležitější.Hezky napsané.

01.10.2015 21:38:52 | Jeněcovevzduchukrásného

Těším se na den, kdy se budu moct těšit z toho, že i já žiju pro své děti. :)

02.10.2015 07:16:56 | Aiury

:-)

03.10.2015 12:30:22 | Jeněcovevzduchukrásného

Taky se občas ptám, co po mě ten život vlastně chce. Obtížně se mi hledají odpovědi.
A tak ho jen prosím, aby mi napověděl, zodpověděl, pomohl. Je umění najít společnou řeč.
Zajímavá úvaha. Téměř jako by jsi mi četla myšlenky.
Ale prý jen kdo hledá, najde...

30.01.2015 09:43:23 | Nespavec

Pěkná úvaha. Jsi hloubavá a to je dobře.

16.11.2014 08:32:51 | Robin Marnolli

Moc děkuji :) :)

18.11.2014 16:05:20 | Aiury

Protože to tak dělaj všichni, a všichni nám namlouvaj, že je to správný, a že jsme vlastně šťastní. A jenom pár lidí má možnost srát na všechno, a dělat si co chtěj. Ale jsou i způsoby, jak takové myšlenky potlačit

27.10.2014 16:02:26 | Lucid Alien Jeer

Takového člověka znám a musím říct, že mu občas závidím. Potlačit? A jak? :D

28.10.2014 00:07:57 | Aiury

Láska, chlast a drogy. To první ale nedoporučuji. Z chlastu máš mnohem menší kocovinu a drog se lépe odvyká.

28.10.2014 00:52:09 | Lucid Alien Jeer

I ta jedna prkotina stačí na ztracení celého bytí. Nemáš snad spokojený život?

26.10.2014 22:52:34 | SmallGeorge

Prkotinou je, prosím, míněno co? Spokojený život či nespokojený- co přesně to znamená?

28.10.2014 00:07:12 | Aiury

Láska, spokojený znamená být šťastná.

28.10.2014 17:21:00 | SmallGeorge

Tak v tom případě ano, spokojená tedy jsem ...

18.11.2014 16:05:00 | Aiury

Někde jsem četl, že smyslem života je život - to mi přišlo docela výstižné. Odpověď na otázku po smyslu života je asi proměnlivá člověk od člověka a u každého možná jiná ze dne na den, z hodiny na hodinu, z minuty na minutu, podle momentálního rozpoložení. Ale vlastně jsem chtěl napsat něco jiného - že se mi líbí, že se po smyslu života vůbec ptáš a taky, jak se po něm ptáš :-)

26.10.2014 20:04:27 | Amonasr

To zní dobře- smyslem života je život. ;) Každý si to může vyložit po svém. Ano, ptám se po něm, ale už mě to snad ani nebaví, protože nad tím přemýšlím až moc často. :D

28.10.2014 00:06:25 | Aiury

No - nic se nemá přehánět :-D Ale občas to nezaškodí si trochu utřepat myšlenky ;-))

28.10.2014 00:09:13 | Amonasr

..je to prokletí :-) ...správnou odpovědí (na tragikomedii života) je humor...nevím proč jsem si vzpomněl na film "Smysl života" od Monty Python :-)

26.10.2014 15:38:46 | bogen

Humor? To jsem zkoušela, asi ho mám špatný, moc to nezafungovalo. :D Ten film bohužel neznám :))

28.10.2014 00:05:08 | Aiury

..cokoli od Monty python..je to suchý střeštěný anglický humor :-)

28.10.2014 00:15:50 | bogen

Jsou věci, za které si můžeme sami a závisí hlavně na našem "CHCI, NECHCI". Každá z možností sebou nese svá rizika a záleží na nás jsme-li ochotni je nést. Pak jsou věci, které nás tvarují, a jimž hned neporozumíme. Jejich smysl rozluštíme až za velmi dlouhou dobu a dík jim zjistíme jak moc je náš život provázaný se vším, co nás obklopuje, a jak moc souvisí minulost s přítomností a budoucností - to v tom lepším případě. Někdo to nepochopí bohužel nikdy. V každém případě jsem tu abychom byli. Pokud to správně pochopíme, už si nemusíme klást otázky - výsledek filozofie mnoha kultur. :O)

26.10.2014 09:18:17 | Tichá meluzína

Kolikrát si říkám, že na ty otázky znát odpovědi raději snad ani nechci. :D Ale stejně mi to nedá a přemýšlím nad nimi zas a znova ... :)

28.10.2014 00:04:02 | Aiury

Zivot
bez utrpeni snad ani neexistuje mozna to je dano rovnovahou mezi dobrem
a zlem To ze se rovnovaha vychyluje vetsinou na tu blbou stranu vime
vsichni a ano kazdy si jednou nejmene projde utrpenim to je mozna dano
tim aby si pak dokazal vazit stesti a laska? Ta byva paradoxne nejvetsi
utrpeni nekdy;-)

26.10.2014 05:27:07 | xoxoxo

Fajn ze si klades otazky bez tech se tezko posouva i kdyz na vetsinu z nich nedostanem nikdy tu jedinou a zpravnou odpoved budou se porad rojit v hlave nutit te premyslet a ptat se divat se kolem a hledat :-)

26.10.2014 05:36:31 | xoxoxo

To je nejspíš pravda :) Děkuji :)

28.10.2014 00:01:34 | Aiury

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí