Úplněk

Úplněk

Anotace: prostě mi přišlo parte...z ničeho nic, jen tak...

V kalendáři se blíží úplněk.
Tak proto!
Jedna jobovka za druhou se na nás řítí ze všech stran.
Z rádia i televize, z mailu i z novin.
Povodně, vichřice, pošel nám kůň, sněhová kalamita,
Svoboda se zastřelil, Hercíková spáchala sebevraždu…

A kamarádce umřel manžel…

Byli spolu jen krátce – mizerných pět let a on si umře.
A přitom na něj tak dlouho čekala.
Hledala.
Dlouho…předlouho.
Možná celý život.
A když konečně našla, tak on si umře…
Byl mladší než já. O pár měsíců a najednou bác!
Pitomá nehoda a on už není.
Kristepane, to přece není možný!
Takhle snadno to přece nejde?!
Nebo jo?

Prý bojoval, hlásá parte.
Jo, bojovník byl, ale stejně prohrál.
Šestačtyřicet let
a pár měsíců
a jedna setina sekundy…

V kalendáři se blíží úplněk,
ale ty už ho neuvidíš, Jiří,
ty už ho neuvidíš…
Autor G.P., 31.01.2007
Přečteno 715x
Tipy 6
Poslední tipující: Iv, anti-HERO
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

:-(

02.11.2010 13:46:00 | Iv

ty už ho neuvidíš ....

No ..., co říct ...

07.06.2008 16:16:00 | anti-HERO

...chybí mi slova...

28.05.2007 11:08:00 | Judita

... magicky zamrazilo

10.05.2007 14:17:00 | Marcella

Verule, jsi milá... :-)

Vím, co všechno je pod těmi několika řádky ukryté... a že za obecnými katastrofami se skrývají ty osobní... a smrt je vždycky tak nějak chtě/nechtě vrátí, přiblíží, rozbolí...
Ty, lásko, ale víš... že na to nejsi sám ;-* ;-* ;-*

06.02.2007 08:44:00 | Levandule

...:)
Kdyby toho na tebe bylo moc, jsem tu a ráda ti pomůžu. Aspoň se vymluvit. Někdy to stačí. A ty jsi moc fajn kluk, kterému není jedno když se někdo trápí...:-D

05.02.2007 17:32:00 | Verule

Kdepak, tohle není ten důvod. Těch důvodů je v poslední době nějak moc pohromadě... A co se pomoci týká ... ta kamarádka ani netuší, že existuje liter a naše pinožení po slovíčkách, větách a verších. Nechtěl jsem tímhle nikomu pomoct - ani ublížit... A kupodivu - vůbec to nesouvisí s mojí básní "Sami" To je jiný, bohužel taky smutný příběh...

05.02.2007 09:22:00 | G.P.

Ahoj,takže tohle je ten důvod. Marce--la vyjmenovala dost možností kolem času. Je toho dost, ale kde je ta možnost co se týká lepšího života? Já nejsem žádný moralista a ani nechci kázat, jen si myslím, že takhle té dotyčné moc nepomůžete. Spíš ji pomáháte truchlit a utvrzujete ji ve smutku i žalu. Dám příklad: na Liberecku se ztratil muž. Bylo to před rokem a v zimě. Hledala ho jeho rodina, hledali ho jeho kolegové, bylo vyhlášeno celostátní pátrání. Zůstala po něm manželka ve vyšším stupni těhotenství s malou čtyřletou dcerkou. Ten muž byl nalezen po půl roce v nedalekém rybníku. Co si užila za peklo jeho matka, (on byl jedináček) a co jeho manželka? Vidíš a tady je ta pomoc přátel. Díky jim a celému okolí ta žena žije dál, vychovává už pětiletou dcerku a jednoročního syna. Vím že tahle bolest jen tak nepomine, ale člověk se musí se životem porvat a né to vzdát, zahalit se do svého smutku a poddat se osudu s tím, že přátelé kolem, budou chodit po špičkách s prstem na ústech. Dobří přátelé přinesou kytičku, prohlédnou si s ní fotky, zavzpomínají si s ní a hezkým slovem potěší. Pomalu ji pomohou vrátit se do života. To je u mě pomoc na pravém místě. Je tolik bolesti na světě a musíme se naučit s ní žít.

04.02.2007 21:33:00 | Verule

No jo, jen se to nějak valí v poslední době... :-(

31.01.2007 18:09:00 | G.P.

Jo, Pavle, tak to je...každý máme vyměřený čas... dokud žiješ, je ho stále dost...
Kdo říká, že čas nemá, neumí s ním pouze hospodařit...nedokáže rozlišit podstatné od nepodstatného...

Všechno má určenou chvíli a veškeré dění pod nebem svůj čas: Je čas rození i čas umírání, čas sázet i čas trhat; je čas zabíjet i čas léčit, čas bořit i čas budovat; je čas plakat i čas smát se, čas truchlit i čas poskakovat; je čas kameny rozhazovat i čas kameny sbírat, čas objímat i čas objímání zanechat; Je čas hledat i čas ztrácet, čas opatrovat i čas odhazovat; je čas roztrhávat i čas sešívat, čas mlčet i čas mluvit; je čas milovat i čas nenávidět, čas boje i čas pokoje.( Kaz.3, 1-8)

31.01.2007 17:11:00 | no

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí