Brána pekel se otevírá

Brána pekel se otevírá

Anotace: "..nemusím vám o sobě nic říkat, přeci mne znáte líp!"



Na netu jsem zachytila diskusi o lidech, kteří dobrovolně opustili tento svět. Ano, sebevrazi. Článek odsuzoval podobné jednání, ukazoval na sebevrahy prstem a na všechny strany křičel.. „zbabělci, srabové!“

Nemluvíme spolu, nesdílíme svoje strachy a radosti, svoje pocity.. Žijeme vedle sebe a ani netušíme, co se v člověku vedle nás děje a tak krásně umíme odsuzovat. Přitom milý pohled, laskavé slovo.. kolikrát jen to stačí k dalšímu nádechu.. Vnímat život kolem sebe je důležité, ale pomoci, když máme pocit, že bychom mohli, je nezbytné..

Život je nevyžádaný dar, je to zkouška naší svobodné vůle, víry, naší emoční síly.. Každý si s sebou nese svůj kříž jen tak dlouho, dokud je schopný ho sám nést.. 

Ten, kdo se rozhodl skončit se životem v mých očích není zbabělec.. Je třeba dost odvahy, zanechat tu všechno, z čeho se ostatní dovedou radovat.. a všechny, kteří ho mají rádi. Je třeba dost síly k tomu, způsobit ostatním podobnou bolest, kterou cítí on sám a ostatní jen nechápavě kroutí hlavou.. pokud vůbec tuší..

Je velmi smutné, když už si člověk nedokáže poradit se životem, ať už z jakéhokoli důvodu.. a těch může být nesčetně.. Obyčejný zkrat, nešťastná láska, nemoc, vztahová krize, ztráta práce, deprese, pocit viny.. Najednou žije se svou bolestí v duši, která ho denně svírá, s bolestí, že pokud si sáhne na život, ztratí vše.. a přitom všem cítí tak ohromnou bezmoc ze života.. A brána pekel se otevírá..

Zůstat? Odejít? Tak kde je ten slibovaný ráj?? Kde??

Nezjednodušujte, neodsuzujte, nevíte, čím si prošli, co je zlomilo.. Noste si je v srdci a nesnažte se je pochopit. Buďte rádi, že jste nestáli tak blízko konce, protože kdyby ano.. chápali byste..



Autor Amelie M., 18.02.2015
Přečteno 661x
Tipy 23
Poslední tipující: Joe Vai, zelená víla, AndreaM, Frr, Pamína, jitoush, bogen, Amonasr, Jort, Martinecka23, ...
ikonkaKomentáře (57)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

krasa, sdilim tvuj nazor :)

19.02.2015 19:42:01 | Bea

to mě těší, děkuju ti :)

19.02.2015 20:01:25 | Amelie M.

tohle je těžké téma...někdo si myslí, že život nám byl dán a my nemáme právo si ho dobrovolně vzít...poznala jsem pár lidí, kteří sebevraždu měli jako protest, protest v sobě, protože buď někdo málo miloval, nebo moc, cokoli... nedokončil tu akci, byl zachráněn, protože zachráněn být chtěl... někdo se zabít ani nechtěl a povedlo se mu to, až třeba z dopisu vyplynulo, že vlastně čekal záchranu a ona nepřišla včas...když se bavím s lidmi hodně nemocnými, chtějí žít, hledají naději v čemkoli a otázka zabití je vůbec nenapadá... těžká otázka, ale každý má právo se rozhodnout jak chce...už při tom přemýšlení se mi svírá to něco v těle...

18.02.2015 22:27:47 | zelená víla

.. s tvým komentářem vílo naprosto souzním.. je to další pohled na věc.. reálný, objektivní, chytrý.. děkuju ti ;)

18.02.2015 22:30:10 | Amelie M.

Nejednou se mi kvůli sebevrahovi prodloužila únavná cesta i na půl dne a přestože je všichni litují, jsou tito bezohlední nejen k sobě.

18.02.2015 18:42:47 | Lilien

sebestředný názor.. ostatní viz. poslední věta úvahy či opakuji "existují zkratové stavy mysli, kdy i ten nejrozumnější člověk prostě nepřemýšlí.."

18.02.2015 19:02:25 | Amelie M.

Tak určitě mu funguje mozek do té míry, aby si vymyslel způsob sebevraždy a je na něm jestli svými problémy bude zbytečně obtěžovat nezúčastněné. Nijak nepřekypuji falešným sentimentem, přijde mi to ubohé, ale chápu, že rádoby chápající a soucitní to vidí jinak.
Čím více nezaujatých obyvatel tento ubožák zasáhne, tím sebestřednější je on sám.

18.02.2015 19:05:22 | Lilien

určitě?

18.02.2015 19:35:54 | Amelie M.

Je mnoho kvalifikovaných odborníků, kteří mají tuto problematiku v popisu práce a není těžké je vyhledat.

18.02.2015 20:16:25 | Lilien

to ano, věci ale nejsou tak jednoduché, jak se na první pohled zdají..

18.02.2015 20:27:33 | Amelie M.

Nic není jednoduché, ale kdo chce, pomoc najde, kdo ne...

18.02.2015 20:29:54 | Lilien

no, asi ano, zní to minimálně logicky, ale myslím, že ani to není tak jednoznačné..

18.02.2015 20:33:00 | Amelie M.

Každý sebevrah je jiný a jsou mezi nimi prostě bezohlední sobci. Zevšeobecňovat tuto skupinu nijak nejde.
Je i nemalá skupina vrahů sebevrahů, co sebou vezme pár obětí a nejde vždy jen o muslimy. I jedna Češka se našla.

18.02.2015 20:35:18 | Lilien

ano, s tím souhlasím

18.02.2015 20:44:17 | Amelie M.

No a právě bylo druhé výročí sebevražedného výbuchu paneláku ve Frenštátě, takže bacha na sousedy podivíny, někteří umí být i agresivní:(

18.02.2015 20:46:57 | Lilien

souhlasím, mezi sebevrahy jsou i citoví vyděrači, psychopati, ale také děti, lidé nemocní, nešťastní.. já spíš pojala tuto druhou skupinu..

18.02.2015 20:52:01 | Amelie M.

OK, snad nemáš zkušenost z blízkého okolí. Pokud se to stane v rodině, taky bych trpěla i pocitem viny.

18.02.2015 20:55:20 | Lilien

díky za názor..

18.02.2015 20:57:31 | Amelie M.

Sebevrazi jsou banda netolerantních a otravných idiotů.
Miluju, když musím sedět tři hodiny ve stojícím vlaku, jelikož nějaký nedomrdlý mongoloid měl depresi.
Nebo musí být fakt super soucitný pocit, když člověk nemůže dom, jelikož na střeše jeho paneláku stojí nějaký gumák a dohaduje se s policajtama jestli skočí nebo ne. Nejlépe, když to gumák dělá už po několikáté a jeho primitivní dušička je v peří, protože se mu někdo konečně věnuje (kdyby nebyl nula tak si nemusí pozornost vynucovat)
Takže vážení potencionální sebevrazi, přeju vám, ať vás to kurevsky bolí!

18.02.2015 17:51:12 | Ultimátní literát

možná, kdyby bylo na světě méně takových sebestředných ultimátů, tolika lidem by se nechtělo skákat pod vlak nebo někomu na hlavu..

18.02.2015 18:17:23 | Amelie M.

A to, že mi někdo vezme tři hodiny života, není sebestředné? Ty už mi opravdu nikdo nevrátí. Nehledě na to, že když někdo houpne pod vlak, tak se to účtuje rodině. To není sebestředné? Co?

18.02.2015 18:19:17 | Ultimátní literát

pokud ti to nedochází, existují zkratové stavy mysli, kdy i ten nejrozumnější člověk prostě nepřemýšlí.. to nelze považovat za sebestřednost..

18.02.2015 18:21:18 | Amelie M.

Ano vlastně, až někomu třeba rozbiju auto kladivem, tak mu řeknu: "Hele to byl jen zkrat, to musíš tolerovat. Jinak sem vlastně chytrej kluk..."
Kde parkuješ?

18.02.2015 18:25:19 | Ultimátní literát

.. mluvíš o něčem jiném.. tady nemá cenu pokračovat v debatě..

18.02.2015 18:30:04 | Amelie M.

Protože ti došly argumenty? To bylo rychlé

18.02.2015 18:30:44 | Ultimátní literát

protože momentálně nemám chuť ani čas, házet hrách na zeď..

18.02.2015 18:32:41 | Amelie M.

Poslední dobou, asi i díky úpadku ostatních serverů a odstávce Písmáka, se tu objevuje větší množství těchhle rozumbradů, co mají na všechno jasný recept, neotřesitelný názor, všichni kolem jsou hlupáci a ignoranti, ale nepublikují tu pak jediné dílo. Nezdá se ti?
Přitom je to paradoxně stejná sorta lidí, jak ty sebevrazi, akorát tihle si našli ventil v tom, že online urážejí ostatní.

18.02.2015 19:15:28 | Tom Dvořák

zdá.. nenaděláš nic..

18.02.2015 19:37:05 | Amelie M.

Ano, jak obvyklé. Výmluvy ti evidentně jdou, tvůj partner tě musí milovat. Ještě si zapoměla použít: "moudřejší ustoupí", takovou krásnou berličku všech prostých... tedy, ehm, argumentů prostých jedinců.

18.02.2015 18:34:38 | Ultimátní literát

tady vážně není co argumentovat, každý máte jiný názor, ale pouze jeden z vás ho umí odprezentovat slušně, bez urážek, a nadřazenosti. no, ty to nejsi.

18.02.2015 20:24:36 | hledač

Nejmilejší vývare,
děkuji za tvé profesionální zhodnocení mého projevu!
Jsi nejepší!

18.02.2015 20:28:11 | Ultimátní literát

no, o tomhle jsem mluvil, a ty to tak krásně potvrdíš :-)

18.02.2015 20:50:47 | hledač

Tak to se divím, že ještě nejsi jeden z nich, podle tvé "definice" sebevraha bys mezi ně bezvadně zapadl. Být tebou, tak si dávám pozor, aby ti nějaký ten "gumák" jednou neskočil na hlavu.

18.02.2015 18:02:49 | iluzionistka

Já jsem spokojen s vlastním životem. Nicméně gumák mi na hlavu ještě neskočil, ale potkal sem jednu depresivní kravku ve vchodě, která tam vyšilovala s řezačkou na koberce. Že se prý k ní nemám přibližovat jinak se zabije. Tak sem jí řekl, že jí mám těžce v prdeli a šel sem do výtahu. Pak sem z balkónu viděl švestky jak jedou k baráku. Takže to dopadlo emerickým hepyjendem.

18.02.2015 18:08:36 | Ultimátní literát

To jsi fakt machr.

18.02.2015 19:53:14 | iluzionistka

....Amel,je dobře,že si otevřela toto téma,jako byste se propojili
s Hledačem....Souhlasím s Tebou.Tu větu...nesnažte se pochopit vnímám
pro sebe jako velmi důležitou....máš pravdu...na to "proč" se totiž
nedá odpovědět,protože i když toho dotyčného dobře známe,vždy jsou
uvnitř skrytá zákoutí....nesnažit se pochopit znamená především...
nevyčítat...ani sobě ,ani tomu kdo takto odešel.Výčitky...to je ta cesta
do pekla....A nejhorší až trestuhodné výčitky jsou ty vůči rodičům
s podtextem,že oni za to můžou,protože špatně vychovávali.To jsem
zažila,když kamarádce odešla 17 letá dcera....Ale na druhé straně
měla kolem sebe dost lidí,kteří projevili lásku,soucit,pomohli jí to
nést bez zbytečných pitvavých řečí,bylo v tom vědomí toho,že
život není jen od do,že jsou tam přesahy,hloubky....že je to i o jiných
aspektech života......Ale je těžké "odpustit si"to proč.....Ji.

18.02.2015 16:39:06 | jitoush

nemám co dodat, děkuju ti za přínosný a empatický komentář.. :)

18.02.2015 18:15:37 | Amelie M.

..velmi výstižné, jen s tím "nesnažte se je pochopit" bych polemizoval...když se je (aspoň z části)nesnažíte chápat, nebudete schopni ani pomoci..a ještě včas.

18.02.2015 13:03:59 | bogen

díky za zastavení bogene, máš pravdu, dá se to chápat v mnoha vrstvách.. a tvůj názor má hlavu a patu a naprosto souhlasím.. u mé úvahy se to musí brát ještě v souvislosti s tím dovětkem.. "..nesnažte se je pochopit. Buďte rádi, že jste nestáli tak blízko konce, protože kdyby ano.. chápali byste.."

v této úvaze, to není myšleno tak, jak teď naznačuješ ty.. to, co mám na mysli je ještě mnohem hlubší pochopení, kterého vlastně nemůžeš dosáhnout, pokud jsi se neocitl v kůži dotyčného.. tvé pochopení se spíš týká toho, všimnout si, že někomu něco je, pochopit, že má problém a respektovat jeho hloubku, i když jsi to osobně třeba neprožil či neprožíváš a z tvého pohledu ten problém může být malicherný..

a to pátrání po opravdové příčině bývá často zcestné a jen zbytečným trápením pozůstalých..

18.02.2015 14:07:46 | Amelie M.

Já jsem komentoval jen to, že je lepší (a "nezbytné" jak píšeš..)včas pomoci, než poté se snažit "chápat"...

A souhlasím s tím, co píšeš...až na ten závěr, poslední dvě věty se mi prostě nelíbí...je to "nešikovně" napsané, promiň...není tedy lepší něco jako: "Noste si je v srdci a snažte se s nimi soucítit. Nemůžete je sami plně pochopit, pokud jste nezažili nic takového a nikdy nestáli tak blízko konce...protože kdyby ano...i když s tím třeba nesouhlasíte, co udělali, chápali byste..."

Jinak jsem opravdu nečetl asi nic výstižnějšího na tohle téma...má to opravdovou hloubku, když to čtu už víckrát...dal bych mnohokrát ST, kdyby to šlo ;-)

18.02.2015 15:44:11 | bogen

aha, tak to jsem se asi trošku sekla v pochopení, promiň :))

s tím závěrem, máš pravdu, sama to teď vidím, že to může působit sporně.. já ho sice jako autor chápu a zdá se mi v kontextu úvahy naprosto jasný, ale někdo jiný si to může vysvětlit jinak.. nicméně, právě tento závěr byl (těmi, co text použili) zdůrazňován, jako stěžejní myšlenka mé úvahy, proto jsem žila v mylném domnění, že je pro všechny pochopitelný.. ještě popřemýšlím co s tím a možná to lehce poupravím, opravdu díky za tvůj pohled.. pro mě je asi největším oceněním, když někdo nad mým textem opravdu přemýšlí a přidá svůj názor, klidně rozdílný..

18.02.2015 15:59:55 | Amelie M.

..proto diskutujeme, ne? ;-) pro mě je stěžejní vše, nejen závěr...jen mi naskakuje klasické "soucítění samo je k ničemu, je třeba pomáhat"...ale to tam vlastně máš popsané...to je pro mě stěžejní z tématu...

18.02.2015 16:21:37 | bogen

ano, je produktivní soucit a pak soucit trapný, krčící se za špatným svědomím.. ;) díky

18.02.2015 16:30:39 | Amelie M.

ano...;-)

18.02.2015 16:33:20 | bogen

Vlastní rukou ze života odešlo už víc mně blízkých lidí a tyhle otázky si při tom nikdy nepřestávám klást. Mám tu k tomu i pár textů, tak to nebudu dále rozvádět, o to mi teď nejde. Pro mne do toho vnášíš i přes to, jak mnohokrát jsem o konkrétních odchodech vždycky přemýšlel a jak mne bolely, nový úhel pohledu a díky za to, je to silné a hluboké zamyšlení, hlubší, než se možná může zdát. Nejsilněji na mne působí závěr a v něm věta "Noste si je v srdci a nesnažte se je pochopit". Snad je to opravdu ten nejsprávnější klíč k tomu, jak se s takovou situací vyrovnat. I když nesnažit se pochopit je možná až nadlidský úkol...

18.02.2015 11:46:41 | Amonasr

je to kontroverzní téma, plné bolesti zvlášť pro ty, kterých se to přímo dotýká.. sama jsem dlouho přemýšlela, když jsem to psala, zda to vůbec zveřejňovat, chvíli to leželo v "šuplíku".. až mě k tomu rozhodnutí zcela náhodou dokopaly reakce v jedné diskusi na netu.. mezi moje přítelkyně patří i ženy, které přišly tímto způsobem o dítě.. a srdce mi drásá hrubé a odsuzující komentáře jiných, bez špetky empatie..

a pak, po zveřejnění, se mi doneslo, že se tento text dostal na jednu úžasnou akci, věnovanou vzpomínce na ty, co odešli ze světa vlastní rukou.. iniciátoři akce na něj narazili, při náhodném brouzdání po internetu a já si tak říkám.. je tohle náhoda? ne.. jsou cesty, které se vzájemně prolínají.. jsou lidé, kteří se mají potkat, jak reálně, tak třeba jen virtuálně a zlehka se sebe dotknout.. vzájemně si něco předat..

(tento text následně putoval ještě dál.. a dál na jiné akce a do škol.. což by mě, když jsem ho psala, nikdy nenapadlo..)

děkuji ti za zastavení a tvůj komentář, vážím si ho :-)

18.02.2015 12:23:38 | Amelie M.

Tak to je moc fajn, že se to takto dostalo a stále dostává až k lidem, kterým to může pomoci a určitě i pomáhá :-) Jaké větší naplnění smyslu toho, co napíšeš, už může být? Vnímám také ty „náhody“ úplně stejně jako Ty a i pro ně možná platí to Tvé „nesnažte se je pochopit“. Jsou věci, které asi jsou nad naše chápání a je dobré si to umět pokorně připustit... ;-)

18.02.2015 12:50:13 | Amonasr

myslím, že si rozumíme :) děkuju

18.02.2015 14:10:21 | Amelie M.

...sebevražda je prostě volba...když mě to někde nebaví a odejdu, tak mi do toho nemá nikdo co kecat...

18.02.2015 11:27:00 | Jort

.. jeden z úhlu pohledů.. a souhlasím.. díky

18.02.2015 12:17:15 | Amelie M.

Mrazí z tvých slov, a z té pravdy v nich...

18.02.2015 08:24:16 | Martinecka23

děkuju za zastavení.. je to mrazivé a kontroverzní téma..

18.02.2015 12:16:29 | Amelie M.

děkuju za zastavení.. je to mrazivé a kontroverzní téma..

18.02.2015 12:16:29 | Amelie M.

jen tiše přikyvuju, nemám co dodat.

18.02.2015 00:31:09 | hledač

díky za souznění hledači..

18.02.2015 00:43:04 | Amelie M.

Kdyby to šlo, dala bych dva až tři supertipy...***

18.02.2015 05:31:23 | srozumeni

i tobě děkuji..

18.02.2015 12:15:57 | Amelie M.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí