Vypusťte Krakena!

Vypusťte Krakena!

Anotace: Zůstat či nezůstat ve Slonovinové věži?

Proč vždycky, když si člověk myslí, že mu všechno vychází, jak chtěl, musí přijít pomyslný políček na tvář? Dává nám tím Vesmír najevo, že na to být šťastný už se nehraje? A pokud je tomu tak, co je lepší, nahlas trpět nebo se potichu radovat?
Jistě, všichni známe úsloví: Člověk míní, Pán Bůh mění, takže se musím ptát. Má to v tom případě vůbec cenu? Můžeme snad něco změnit, žít tak, jak opravdu chceme a jak toužíme?
Co je lepší, být zabarikádovaný ve své věži nebo sestoupat dolů, prorazit zabedněné dveře a se vší vervou se vrhnout do světa, stůj co stůj?
Když se nad tím tak zamýšlím, tak pomyslná věž nám umožňuje snít o tom, jaké by to mohlo být, nebo ještě lépe, jaké bychom to chtěli mít. Samozřejmě se pak nikdy nedozvíme, jaké by to bylo v reálu, ale každý si svůj pád na dno umí s barvitostí zcela jistě představit. Tak mě jen napadá, jestli váš nejhorší scénář může být horší oproti reálnému životu. Pro toho, kdo má bujnou představivost, to může být až tak odstrašující, že se nepřiblíží ani k prvnímu schůdku, jen aby náhodou nezapackl o svou vlastní nohu a náhodou se neskutálel.
Pro každého, který se přece jen odhodlá jít se svou kůží na trh mám jen jednu radu. Ve chvíli, kdy se nadechnete čerstvého vzduchu, nekličkujte jako ustrašený králíček po poli, protože nad vámi žádný jestřáb nekrouží a když, vytrhněte mu pár pírek a pelášejte kupředu, hlava nehlava. Občas se sice vyválíte v blátě, ale rozhodně to za ten risk stojí.
Když už jste se jednou odhodlali, žijete svůj život naplno a život vám přesto háže klacky pod nohy, je snadné zase pomýšlet na úprk do slonovinové věže. Jen pamatujte, že snadné není vždy správné.
Co dělat, když si nevíte rady? Neustále se mluví o hodném a zlém dvojčeti. V tom má jedináček zřejmě utrum. Na druhou stranu se v každém z nás den co den hodné a zlé „dvojče“ neustále bije. Neustále nás zmítají pochybnosti o tom, co bychom chtěli udělat, ale neuděláme, protože se bojíme, jaký by to mělo následek.
K tomu mám zřejmě jedinou smysluplnou myšlenku a sice: Vypusťte Krakena! Přestaňte dlít ve své slonovinové věži a všem ukažte, jak moc zlé dvojče v sobě máte!
Autor Sammael, 19.03.2015
Přečteno 313x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí