Smíření

Smíření

Nejlepší je asi smíření.Smíření, i s tím, co nás jistě čeká, a co je, a bude velmi nepříjemné.Dnes poprvé jsem zažil pocit, že jsem již smířen s tím, že bude opravdu Velká válka.Nějak se mi ulevilo.

Nakonec nic nového pod sluncem, války byly, jsou, a budou.Co mě na tom však pořád vadí, i při tom mém smíření, je to, že tím válečným nesmyslem budou trpět mladí lidé.
Samozřejmě, budou trpět i starší, staří, a jistě se to dotkne nás všech, ale mladí, myslím tím to, že si ještě ten svůj život tak neužijí.
Ve válkách to odnesli vždycky většinou mladí.Mladí, silní bojovníci, no, spíše ještě kluci.

Padesátka dnes není nějak vysoký věk, ale člověk může říci, prožil jsem dětství, pubertu, mládí, zralý věk - (u mužů to prý může být, až i po pěta čtyřicítce :-), a pak prý nastává navíc deset let stagnace, což je velmi dobře.
No, ale pak už čekáme na stáří, zprvu pomalejší, ale stáří.A to navíc, za předpokladu, že bude mít dotyčný kliku, a že bude i jakš takš zdráv, proto že zdraví je to největší bohatství, které můžeme mít.

Ať už bude válka dříve nebo později, tak jako tak, opustíme tento svět. Smíření s jakým koliv nepříjemným, je tedy asi to nejlepší co nás může v krizi potkat.
Ale těch mladých, těch mi je fakt líto, na nás starších už tak někaj nezáleží, buďme rádi za to co jsme prožili.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 24.06.2015
Přečteno 344x
Tipy 3
Poslední tipující: Amelie M., Amonasr, Pamína
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

poslední větou jsi mi připomněl slova jednoho skvělého člověka, který umíral pomalu a bolestně na jednu ohavnou a ojedinělou nemoc a dožadoval se eutanazie, které se nedočkal.. v jednom z posledních mailů, které jsme si stihli předat mi napsal.. "co já, já už aspoň něco prožil, ale co ti mladší s touhle sviňskou nemocí.." .. tehdy mě naprosto dostal tím, jak ještě vidí i lidi okolo sebe, nejenom svoji bolest, jeho nesobeckost, lidskost.. je mi strašně líto, že odešel takovým způsobem.. bylo mu 45 let..

život je fakt boj.. ach jo

25.06.2015 17:46:36 | Amelie M.

Co na to říci.Snad jen, jak se říká, ... to je škody, a já na to, hm, škoda, Škoda dobrého člověka!Díky, a přeji Ti hodně síly do práce, mě zbyl už jen certifikát PSS, a drsné, ale někdy i pěkné vzpomínky na tuhle náročnou práci.Přeji Ti hodně sil a všechno dobré.A však té mé zkušenosti vůbec nelituji.:-)

25.06.2015 20:07:06 | Jeněcovevzduchukrásného

většina zkušeností nám něco dá :) a kdyby byl život jen procházka růžovým sadem, vymizela by ze světa pokora a podobné věci :)

25.06.2015 20:13:14 | Amelie M.

Jo, jo, tady na Světě musí být černá, aby mohla být bílá.Dobro, zlo, věčný boj.

25.06.2015 20:50:16 | Jeněcovevzduchukrásného

Zvláštní zamyšlení, ale reálné, bohužel... války v dějinách byly, a nijak nevymizely, i když je třebas přímo neprožíváme a jsou v koutech světa, kam málokdo zavítáme... jeden čas jsem sledovala politiku, nyní již tak dva tři roky nečtu, není důvod, pravdu ani příčiny stavu světa se z oficiálních pramenů nedozvím... jen tolik vím, že lidská nátura, člověk je stále stejný, jako dříve i nyní... a není nijaké myšlenky, živoucí filosofie, která by lidem, lidstvu v širším měřítku nebo raději snad úplně všem ukázala cestu bez násilí, spojila je ke spolupráci v míru a nejhlubší pokoře... náboženství to také nedokáže, na to má za sebou příliš pohnutou historii, a ne všichni jsou věřícími... a popravdě, stačí se podívat do leckterých domácností, i tady lze nalézt mnoho násilí, jak potom máme vycházet v širších společenstvích?... ale to jen tak narychlo moje reakce, děkuji :-)

24.06.2015 20:02:12 | Helen Zaurak

Je to tak jak píšeš.Můžeme se sice snažit, a to někdy i sebevíce, pomáhat druhým a hlavně druhým neškodit, ale málo platné, nenávist a zloba stále přetrvává.Děkuji, napsala jsi to pěkně.

24.06.2015 20:30:04 | Jeněcovevzduchukrásného

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí