Člověk a jeho stín

Člověk a jeho stín

Anotace: ...prosím o případné komentáře, zda je text srozumitelný


Kéž jednou nastane den, kdy vnitřní démon zcela ztratí nadvládu nad člověkem.

 

Je středeční ráno, tak jako každé jiné - cigaretový kouř se vkrádá oknem otevřeným dokořán a ptačí zpět zpříjemňuje nový den. Ubývá toho, co by mě tlačilo na duši. Zanechávám modliteb, neboť jsem dostala od Boha plnou moc řídit vlastní život.

 

Zde poskytuji části z ranní úvahy nad člověkem a jeho stínem.

 

Jsme bytosti světla, energetické bytosti, vládci našich vnitřích světů i spolutvořitelé vnějších světů. Skrze vlastní démony však často nevidíme tvořivý potenciál v nás. Jsem přesvědčená, že je zcela nezbytné poznat "temnou stránku" našich bytostí a prosvětlit ji světlem vědomí, abychom mohli být tím, kým opravdu jsme. Uvnitř nás existuje životní energie, která je velmi často blokována a my se stáváme potlačenými, stáváme se tím, kým jsme byli naučení, že máme být. Tohle vše je jen falešná maska ega, která s našim bytostným já nemá mnoho společného. Právě pod touto maskou se skrývá ono zářivé a tvořivé "já".

 

Vnitřní démon je vše to, co jsme během svého života potlačili, vytěsnili ze svého vědomí, neboť to pro nás bylo nepříjemné. Vnitřní démon se však po vytěsnění stále ukrývá pod obalem falešné masky ega a ovlivňuje nás ze svého úkrytu, jímž je nevědomí. Cesta ke zvědomování stinných částí je velmi náročená, a zdá se, že pokud na ni nenastoupíme sami, pak na ni budeme dotlačeni životními událostmi. Ty životní události v nás budou otevírat velká zranění a strachy, které si s sebou neseme po mnoho času. Tyhle strachy a zranění byly dříve vytěsněny a nyní, pokud vystupují na povrch, pak chtejí být poznány a integrovány do našich bytostí. To je cesta k celistvému já.

 

Jak si mohu dovolit něco takového tvrdit?

 

- poznala jsem velkou část těchto démonů, prosvětlila a přijala nejtelmnější stránky své osobnosti

- získala jsem tak mnohem větší míru svobody

- pozorovala, jak nepřijaté složky osobnosti ovlivňují z nevědomí

- měla vhledy do jiných světů, které nejsou tolik hmotné jako náš svět

- dokázala vnímat energii svého těla i temné bloky, ale také světlé části

- prošla jsem peklem a nahlížela do ráje

- jsem blázen, tak mohu říkat vše

 

Myslím si, že stín je něco, co je naši součástí a člověk, který se snaží být za každou cenu dobrý a hodný, ten potlačuje určitou část sebe sama. Tato "zlá část" se ale stejně projeví směrem VEN a lehce může ublížit druhým. Pokud však tahle zlá část je vědomá, můžeme se s ní naučit zacházet. Být si vědomi všech aspektů sebe sama - zde je cesta k nárůstů vědomí, ke sjednocení lidstva, k bytosnému já každého z nás.

 

Zlo, stejně tak jako dobro je ukryto v každém z nás a je na nás, jak s tím naložíme.

 

 

 

Autor Daniela, 13.08.2015
Přečteno 597x
Tipy 5
Poslední tipující: V.N.Losinský, ewon, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

škoda naopak, že to není "komplikovanější"..vždyť i ten stín v nás věru není jen ze schematické polarity "dobro-zlo" :-D

13.08.2015 20:10:31 | Frr

k otázce: zhruba to pochopitelný je, ale problém je, že patrně z podstaty tvrzení nelze ověřit jejich pravdivost.

Zkusím se zeptat, jestli jsem to pochopil. Negativní zážitky jsou ukryty ve stínu (obyčejně k nim nemá vědomí přístup). Např. nám někdo ve třech letech šláp na hračku a my to oplakali- teď si to už nepamatujeme- to dejme tomu beru.
Teď ale nechápu, jak funguje to prosvětlení. My jsme díky týhle zkušenosti jakoby horší nějak nás to ovlivňuje (jak?)- např. tak že se bojíme aby nám někdo nepoškrábal auto?
Budiž...
ale teď jak se to konkrétně napraví (jak se prosvětlí stín)- to si jako vzpomeneme, že nám někdo šláp na hračku, nebo si prostě někdy ráno řekneme, ale co je to jen auto, dřel jsem na něj dva roky a teď je na šrot (nebo poškrábaný)- vůbec mi na tom nezáleží, je to jen věc.

Ještě tu vidím jeden praktický konflikt- jedna věc je dokazovat nějakou (jakoukoli teorii) a druhá osobně mít pocit, že se mě daná věc týká. Tj. když mi to osobně "funguje" přijde většinou člověku zbytečné řešit pravdivost. (častý případ může být např. s nemocemi a alternativní léčbou, viz opět sysifos).

13.08.2015 19:22:05 | ewon

Ono je to velmi komplexní, tento článek spíše subjektivní a prakticky nemožný jakkoliv dokázat pravdivost slov. Vnímám to tak, že může být nějaké zranění z dřívější doby, které vědomá mysl „vytěsní“, tedy se dostane do nevědomí. Tenhle „problém“ se nám ale promítá do každodenní reality - tak nějak, jak píšeš, tedy pak ovlivňuje. Prosvětlením myslím – dostat to na světlo vědomí, tedy uvidět skryté souvislosti. Prosvětlit v tomto také smyslu znamená - být si vědom toho, co se ve mně momentálně odehrává, ať už to má souvis s minulostí, nebo ne. Přiznat si to: „Nyní jsem zlá, nyní opovrhuji, nyní jsem smutná… a PROC“ Řekněme – když si uvědomuji to, co se ve mně odehrává, pak mě to přestává ovládat z nevědomí. Mohu být na někoho zlá, ale jsem si své zlosti vědoma – ona se tím zeslabuje, stává se více kontrolovatelná (tohle lze vypozorovat). Tedy úplně jednoduše, jde jen o poznání sám sebe, svých skrytých motivací, tužeb, závislostí, atd.

13.08.2015 20:26:51 | Daniela

http://www.sysifos.cz/index.php?id=slovnik&act=zobrazit&idd=&pismeno=&vyraz=1209817256&heslo=Podv%ECdom%ED%20a%20nev%ECdom%ED

http://www.sysifos.cz/index.php?id=slovnik&act=zobrazit&idd=&pismeno=&vyraz=1189080471&heslo=Psychoanal%FDza

tohle je takovej spíš kritickej pohled.

13.08.2015 19:07:01 | ewon

Děkuji, vycházím spíše z Jungovi analytické psychologie, než Freudovy psychoanalýzy. Pro mě je Jung jeden z největších myslitelů a to i přesto, že mu skeptici, zřejmě s radostí, udělili několik balvanů stejně tak, jako prof. Grofovi :)
D.

13.08.2015 19:27:40 | Daniela

Já myslím, že posmrtně nikomu nedávaj. Ale s tím Grofem je to pravda.

teď mě napadá, že o démonovi mluvil hrdina v Takový normální zabijáci- ale to je poněkud offtopic.

Tyhle témata jsou poněkud složitý- na tom se shodnem- a pak se i dost těžko popisujou, takže snadno dojde k nedorozumění.

Moje skeptická otázka je, zda nás víc ovlivňuje podvědomí, nebo naše víra v cokoliv- např. podvědomí.
Existujou bubáci nebo ne? :-)
Šlo by si z toho dělat srandu, ale veskrze to jsou vážný témata...

25.08.2015 19:19:59 | ewon

Myslím si, že nás ovlivňuje jak podvědomí, tak víra v cokoliv.. narážíš, zda podvědomí skutečně existuje, či zda je to pouze víra v to, která nás ovlivní?
Neexistenci čehokoliv je prakticky nemožné dokázat - a existence něčeho, co není hmotné je také problematické dokázat. Nicméně je to možné vidět, vnímat.. vědomí, nevědomí, obranné mechanismy atd.
No a bubáci.. no ti jsou někde schovaní v tom nevědomí a každý je vidí skrze své filtry vnímání - možná :)

25.08.2015 21:57:07 | Daniela

ju, rozumím tomu
asi že se snažím přijmout vlastního démona
neboť bojovat s ním, znamená ho posilovat

13.08.2015 15:36:25 | Romana Šamanka Ladyloba

Text je srozumitelný, jeho myšlenka je v podstatě dost jednoduchá a zdá se mi, že v knihkupectvích se prohýbají police pod knihamy, ve kterých je psáno totéž.
Ale chápu tenhle text jako tvou osobní katarzi a v podstatě těm myšlenkám fandím.

13.08.2015 14:56:22 | Bylinná směs

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí