Relevantnost či irelevantnost dopsívání?

Relevantnost či irelevantnost dopsívání?

Anotace: Úvaha na téma předčasné dospívání.

Tak já vám nevím, já asi také vyrostla předčasně. Je to tím, že už v patnácti letech jsme nuceni zvolit si obor na střední škole, kterému bychom se v budoucnu měli pravděpodobně věnovat? Nebo snad tím, že na nás rodiče kladou určité nároky? Pravdou je, že to má i jisté výhody. Alespoň se nám život už v tomto věku ukáže takový, jaký je, a upřímně, s kým se bude život mazlit? Podle mě si tímto procesem musí projít každý, už jen proto, aby našel sám sebe. Já se od útlého věku přátelila s děvčaty, které byly starší než já a i to se možná odrazilo na tom, že jsem nezažila nějakou krutou pubertu. Za to má sestra byla pěkný gauner, když dospívala. A to je právě to. Máme si životem projít jakoby nic nebo za sebou máme nechat stopu v každém člověku, kterého poznáme?
Jistojistě je to volba každého, ale společné máme jedno – začínáme předčasně dospívat a naše dětství je mnohem kratší, než by mělo být. Jsem ale ráda, že jsem mohla zažít ještě tu dobu, kdy jsme si do třinácti s kamarádkami hrály s barbínami, i když třeba „na tajňáka“, abychom nevypadaly trapně. A uchovaly jsme si tak své dětské já? Já myslím, že ano.
Faktem ale je, že i my jsme byly nucené se v oněch patnácti postavit trochu na vlastní nohy a rozhodnout se, co bude s naším životem. Přineslo nám to určitě spoustu zajímavých poznatků, prošly jsme si určitými situacemi, které nás připravily na cestu životem. Ale bylo to nutné? Toť otázka. Je předčasné dospívání relevantní?
Autor Bára, 27.10.2015
Přečteno 433x
Tipy 4
Poslední tipující: Jort, Clay, CoT
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...ono není špatný se mazlit se životem...

27.10.2015 18:22:36 | Jort

Možná, že chceme předčasně dospět. Až později si uvědomíme.....že by jsme zase radši.......dětmi. A občas se to pro radost dá. :O)

27.10.2015 17:07:01 | Tichá meluzína

To záleží na úhlu pohledu. :)

27.10.2015 15:33:05 | Clay

Rozhodování není jen u dospívání (i když dospíváme celý život) Už jako děti se musíme umět sami rozhodovat: se kterou panenkou si budeme hrát, zda chceme v televizi sledovat Boba a Bobka, nebo raději Disneyho... je důležité si uvědomit, že je jedno, jakou školu zvolíme a čím se budeme živit. Máme jen jedno žití a na smrtelné posteli by měli být zážitky tím, co budeme oplakávat...nakonec všichni jednou umřeme.

27.10.2015 14:20:59 | PonnyPrincess

pěkné počtení, ale není to spíš fejeton než úvaha? ale piš piš, ať se ukáže, co v tobě ještě je.

27.10.2015 11:34:17 | CoT

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí