Opět jsem procitl, pozlátko reklam mě nezblbne, chci zůstat člověkem

Opět jsem procitl, pozlátko reklam mě nezblbne, chci zůstat člověkem

Včera jsme si prošli s manželkou naší krásnou Prahu.Vystoupili jsme na Malostranské, a šli pěšky, až na Staromák.Máme asi málo policistů, a nebo už na ty chudáky kašlou.

Po cestě na Staromák jsme viděli několik žebráků.Jeden ležel schoulený u kontejneru na odpad, další klečel v předklonu a v ruce držel křečovitě zmuchlanou čepici, jiný seděl na invalidním vozíku s dřevěným pahýlem místo nohy, další stál jak přikovaný u stromu s kloboukem v ruce.
Bylo mi z toho strašně smutno, a tak jsem došel k závěru, že kapitalismus s lidskou tváří nebude nikdy existovat, KAPITALISMUS stojí za HOVNO.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 19.12.2015
Přečteno 397x
Tipy 5
Poslední tipující: Lighter, Amonasr, ewon, kudlankaW
ikonkaKomentáře (17)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Kapitalismus je jen pro vyvolené. Ale neptej se jak úspěchu dosáhli, nelíbilo by se ti to. Začal bys přemýšlet, jestli jsou to ještě lidé nebo už hovada. Ti schopní přece vítězí. Čestně, ne?

20.12.2015 12:43:47 | Lighter

Kapitalismus jako společensko-ekonomický systém nemá zatím reálnou alternativu, nicméně je takový, jaký si ho sami dopustíme. Jeho současná zvráceně nevkusná globálně-plutokratická podoba není jediná možná - jen se nás o tom ti, kterým to takto vyhovuje, snaží všemožně přesvědčit. Jde o to jim to prostě nebaštit i s navijákem... ;-)

19.12.2015 13:00:17 | Amonasr

Jo, jo.Někdy si v duchu říkám, Pane Bože, už abych letěl tím tunelem, a u Tebe se setkal se všema blízkejma, který jsem měl rád, ale i s těma, kterejm se již, tam někde nahoře, nebo dole?, rosvítilo a konečně pochopili, jaký dělali ve fyzickém světě kraviny.Tak, že bych byl rád, abych se tam tedy setkal i s tátou.A tomu to všemu opravdu věřím, a tím pádem pro mě má smysl i tento, pro někoho i posranej, pozemskej život.:-)

19.12.2015 14:36:11 | Jeněcovevzduchukrásného

Smysl má vždy - vždycky budou věci, které člověka zlobí a které by se měl snažit změnit a vždycky budou i věci, v nichž by si měl umět najít svou radost. Tady holt nejsme v ráji ani v pekle, jen v očistci ;-) - chtít ráj na zemi by bylo bláhové a neměli bychom dělat peklo ze života ani těm, kteří měli jen tu smůlu, že se narodili tam, kde se velmoci rozhodly zkoušet pro své kořistnické zájmy své smrtonosné zbraně a kam je i my se ziskem prodáváme...

19.12.2015 17:21:45 | Amonasr

Je to tak jak píšeš, a s tím očistcem, zde na naší planetce, na tom asi něco bude.Já si před týdnem udělal radost, koupil jsem si starou hraču, no spíše hračky(kloboučku hop, dva staré angločáky, které ještě nemám a ještě i jiné staré věcičky, a to na - Antikvariát Smetana.Manželka mě řekla, prosím, podívej se jestli tam nic nechybí a rozbal si to až na Štědrý Den.A tak si budeme rozbalovat dárky a já se na to už fakt těším.
Přeji Ti krásné Svátky a všem zde samozřejmě taky.:-)

19.12.2015 19:18:13 | Jeněcovevzduchukrásného

:-D Ano, je důležité i dobré umět se těšit :-) I Tobě krásné svátky a všem, kdo to tu čtou :-)

20.12.2015 12:57:20 | Amonasr

V mnohém souhlas.

Člověk nesmí dát na zdánlivý lesk, pozlátko.

Vždy je třeba zamýšlet se nad tím, zda v černé není špetka bílé...

Můj kolega (starší), neonové reklamy i barevné časopisy, nebo hochy mající vozy za peníze společnosti s ručením omezeným,
označuje příměrem

NAVONĚNÁ BÍDA

Něco na tom bude.

Má úcta

poetik Marty Kristián Kudlák

19.12.2015 10:03:35 | kudlankaW

Děkuji, a ještě přidám toto.Dějiny se vlastně tak nějak stále opakují.Babička mé manželky se dožila devadesáti tří let, a to, že jí to myslelo, až do samotného konce.Po první světové zažila kapitalismus, milostpaničky... a taky velkou bídu, pak komunisty, a pak zase kapitalismus.A pak říkala, Jeníčku, těch žebráků přibívá staále a stále,
tak jako tenkrát, když jsem byla mladá.Měla cítění, byla to Zlatá žena.

19.12.2015 11:31:29 | Jeněcovevzduchukrásného

Nerad paušalizuji, ale právě na pražském Starém městě je žebrota velmi výnosný a organizovaný business.. Soucit vynáší a to nejen v Praze

19.12.2015 10:00:56 | Petr Jan

Kdyby jsi měl ztrhaný obličej a uříznutou nohu, a tak podobně, tak by jsi jistě nešel žebrat na okraj Prahy.Přeji ti, aby jsi taky takhle jednou nedopadl.A věř, je i tohle by se ti mohlo jednou taky stát, nemáš patent na to, aby se ti to nemohlo přihodit.

19.12.2015 11:21:36 | Jeněcovevzduchukrásného

Právě ti klečící mají železné zdraví a kondici. Zkus někdy setrvat v jejich poloze, ne minutu, ale hodiny. Vidím je často, taky když jim končí směna, když mají padla. Vyskočí jak z gumy a jdou jistým krokem. Kam..? Nevím, zřejmě užít si zaslouženě vydělaných peněz.Jo, toho na vozíku vždy někdo přiveze a odveze ( autem). Život je složitý a komplikovaný, jistě. Jen někdy ne tak, jak se nám zdá. Někdy jsme jen diváky.

19.12.2015 10:14:54 | xlps

Jestli si myslíš, že jsem naivní, tak se sakra pleteš.Vím, že i mezi nima jsou vykukové, ale tvrdit to o Všech, to je přehnaný:-(

19.12.2015 11:34:55 | Jeněcovevzduchukrásného

O VŠECH ASI NE, ALE O TĚHLE ANO.:-)

19.12.2015 18:18:01 | xlps

Hoď kamenem kdo jsi bez viny.

27.12.2015 11:17:37 | Jeněcovevzduchukrásného

Všechno stojí za hovno bez zdraví, bez prostředků, bez mládí. Pokud máte všechny tři věci, tak si zase neuvědomíte, že se máte dobře. Pokud vám chybí jen jedna z těch tří, nechá se žít, když chybí dvě, jde přežívat. Pokud ale nemáte žádnou ze jmenovaných věcí . . . .

19.12.2015 09:53:57 | Ziny

Jak kdo.Vím moc dobře co je to nemít zdraví, nebýt boháč, a vím taky, co je to, když se neodvratně přibližuje stáří.Mám tedy srovnání, a právě proto, si vážím toho jak se dnes mám.Zítra to může být zase všechno jinak, ale nebuďme zas až takoví pesimisté.

19.12.2015 11:43:57 | Jeněcovevzduchukrásného

Tak stejně není konec a všechno jde dál...:-)

19.12.2015 10:18:38 | xlps

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí