Pohled z okna

Pohled z okna

Anotace: Psáno na objednávku pro bráchu. Měli napsat líčení, tak ho "napsal". Má pomoc mu byla poskytnuta zcela zdarma.

Sbírka: Perem studentovým

I přesto, že žijeme v blízkosti města, si krajina kolem téměř zachovala svůj původní ráz. Ostatně, město utopené v údolí je maličké. To však není tak důležité. Nás zajímá vesnička, která leží o necelé dvě stovky nadmořských metrů výše.
V malebné vísce je množství zahrad, ale jen ta jedna jediná je dokonalá. Je to ta, na niž se koukáme z okna.
Vidíme rybníček. Je docela maličký, tak pro tři kačenky a jednoho vousatého šupináče. Okolo rybníčka je hradba z rákosin. Chrání jeho obyvatele před vpádem zvědavců.
Sluneční paprsky však mají vstup volný. Stejně tak i šibalský větřík. Pořádají spolu závody v přebíhání hřebenů drobných vlnek. Kdo z nich je rychlejší?
Odpověď zná dravě přitékající zurčivý pramínek. Ale ten nám ji neprozradí. Je rád, že se může po dlouhé cestě temným podzemím protáhnout a od štědrého vánku přijmout životadárný kyslík.
Rybky spokojeně proplouvají pramenem a čistí si šupiny o kameny. Stébla rákosu neklidně šumí. Sklání se k sobě, jakoby si povídala. O čem asi?
Snad o tom co je čeká, že vlastní budoucnost je leká. Bojí se, že přijde mráz, že rybníčku protrhne se hráz. Že prázdná loužička změní se v bažinu. Že vyschne pramen a mrtvá bude zem.
To se rozhodně nesmí stát. Člověk, jemuž rybníček patří, by to nikdy nedovolil. Sedí a na klíně houpe malé dítě.
Ukazuje mu pestrobarevné vážky kroužící nad hladinou. Předává svou lásku dál. Zde vidíme budoucnost. A ta není temná.
Autor Rikitan, 13.02.2007
Přečteno 561x
Tipy 3
Poslední tipující: Květka Š., Dilla
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí