Jak je to s láskou.

Jak je to s láskou.

Anotace: ....Zdůrazňuji,že tato práce nevzešla z mého pera,ale pod svým jménem sem zase jednou s dovolením vkládám obyčejné zamyšlení jedné devatenáctileté dívky. Jeden střípek do mozaiky světa......prostě se mi to líbí.....

Láska a její podoby

 

              Určitě jsme všichni někdy přemýšleli nad pojmem láska. Co to vlastně je? Proč existuje? Dokáže měnit podstatu člověka?

              Jasnou definici tohoto pojmu asi nenajdeme. Pro každého je tento unikátní cit něčím jiným. Někdo miluje zvířata, někomu zase postačí láska k penězům. Pro mě je tento pojem zahalený tajemstvím a dosud jsem nepřišla na to, jak bych ho vlastně definovala. Většina lidí si pod ní představí zamilovanost, motýlky v břiše či láskyplné objetí od partnera. Ano, i tohle je láska, ale není to málo? Láska přece může mít tolik podob.

             Nad existencí lásky dost lidí ani nepřemýšlí. Všichni jí berou jako samozřejmost a něco, co má každý z nás. Tomu tak ale není. Někteří lidé lásku nikdy nepoznali a nedokáží si představit, že by je někdo někdy miloval nebo že by někdy milovali někoho jiného. Je to smutné, ale je tomu tak. Lásku si přece zaslouží každý. Měla by pomáhat překonávat různé překážky a napomáhat při cestě naším životem. Pokud se jí ale necháme úplně pohltit a občas nemyslíme aspoň trošku racionálně, tak nás může zničit.

             Taky se vám stalo, že jste se zamilovali tak moc, až jste nedokázali myslet vlastní hlavou? Ne? Tak to jste asi nebyli nikdy pořádně zamilovaní. Cit k druhému člověk je důležitý a v životě potřebný. Ale nic by se nemělo přehánět. Lidé se tím někdy nechají úplně pohltit a pak ztrácí sami sebe. Žádná závislost není dobrá a věřte mi, i skrz lásku se dá pěkně rychle vypěstovat. Úplnou podstatu člověka nezmění, ale dokáže z plně samostatného člověka udělat něčí loutku a to není dobré. Každý by měl být sám sebou. Za všech okolností.

            Nakonec asi není důležité určit, co tohle slovo vlastně znamená. Hlavní je, aby se lidé měli rádi a respektovali se. Je to asi klišé, ale kdyby každý z nás miloval jednu jedinou malinkatou věc, tak by bylo na světě lépe. I kdyby to měla být malůvka od tříletého syna.

Autor jitoush, 22.12.2016
Přečteno 561x
Tipy 8
Poslední tipující: Jarunka, V.N.Losinský, mkinka, Iva Borecká, Helen Zaurak
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi hluboká úvaha, ráda jsem si přečetla. Posílám pochvalu té, která to napsala.

30.01.2023 19:25:19 | Jarunka

...Určitě Tvou pochvalu pošlu dál......děkuji Jaruško....Ji.

01.02.2023 10:53:07 | jitoush

Moc ráda se dívám na kvásek, když se probouzí k životu, stačí troška cukru, zalít teplým mlékem a čekat...Ale jak správně namíchat život? Hrstka hvězdného prachu, sklenka vody, teplo tak akorát, světlo, lásku...

01.10.2018 20:13:23 | Iva Borecká

....děkuji za nahlédnutí....jen aby nedošlo k omylu.....ta ,která napsala
tuto úvahu,je má dcera,s jejím dovolením jsem to sem tenkrát zavěsila.Ona neměla ambice se samostatně zaregistrovat.Ta,
která napsala ostatní dílka,je její máma,což jsem já/úsměv/...takže ne 19ti
letá dívka,ale poněkud starší ženština./smích/
A máš pravdu,život lze namíchat různě,každý má jiné chutě a také po ruce
různé přísady........ale láska?Bez té něco chybí,ta tomu všemu
dává tu závěrečnou tečku......kořeníčko nejvzácnější a nemyslím
jen na lásku mileneckou....láska má mnoho podob.
A na Tvá dílka jsem narazila úplně náhodou,někdy si se zvědavosti rozkliknu jméno,které se tu objeví a když neznám autora.
Mám velmi blízký vztah k rostlinstvu,tak mě Tvé půvabné verše i obsahově
oslovily......a máme k sobě i věkově blízko.....táááák....Ji./úsměv/

01.10.2018 20:24:54 | jitoush

Hezké zamyšlení a na 19 letou dívku určitě dosti zralé. O lásce toho bylo kdy napsáno, nebudu tedy nic přidávat. Ostatně, v úvodu úvahy je jasně definováno, že pro každého je tento unikátní cit něčím jiným. Přesto, jakési obecné vnímání, co je láska, je všem lidem společné.
Jediné, nad čím jsem se pozastavila, je, cituji: "Lásku si přece zaslouží každý." Tady si nejsem jista slůvkem "zaslouží", v mém nazírání bych je nahradila slůvkem "potřebuje", tedy, že lásku potřebuje každý živý tvor, každá živá bytost, vše živé... Veselé Vánoce :-)

26.12.2016 07:46:21 | Helen Zaurak

.....Děkuji Helenko za zastavení a přečtení.....psala to má dcera,
vyřídím Tvou poznámku......krásně se měj...ať se Ti daří.....Ji.

26.12.2016 09:25:26 | jitoush

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí