Proč si stěžovat na stáří

Proč si stěžovat na stáří

Pokaždé když jdu za mamkou na hřbitov, vždy si všimnu známých tváří na okolních náhrobcích.Mnoho z těchto zesnulých se nedožilo ani třicítky, odešli ještě dříve nežli mohli něco zažít.
Tam si při tomto pohledu vždy připomenu, že ve svých šestapadesáti si nemám na co až tak stěžovat, ba naopak pociťuji vděčnost, že jsem se dožil takového věku.
Člověk by neměl předčasně házet flintu do žita, ale jednoduše žít,
žít třeba ne už tak naplno jako dřív, ale žít.
Co by za to jistě dal ten ještě ne třicátník, aby se dožil alespoň padesátky.
Ty fotky, těchto předčasně zesnulých, tak jasně vypovídají,
že by si člověk měl spíše vážit svého vyššího dožitého věku.
Když to přeberu na sebe samotného, tak je až s podivem, co jsem všechno prožil
právě od těch třiceti do padesáti.
Bylo toho opravdu hodně, no a teď je před námi zase jiná etapa života.
Berme to prostě tak jak to jde, a když nás přepadnou chmury ze stáří,
tak si vzpomeňme třeba na ty smutné, pravidelné a předčasné odchody mladých motorkářů a jim podobným.
Pokud je člověk zdráv, tak život může být pěkný i na stáří, tak žádné zbytečné strachy.
Autor Jeněcovevzduchukrásného, 12.12.2018
Přečteno 438x
Tipy 8
Poslední tipující: piťura, Lighter, Frr, básněnka, Amonasr
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Strach je motivací civilizovaných lidí, stále za něčím se honících. Aby jim to neuteklo. Jen neví co...:-)

13.12.2018 12:56:16 | Lighter

Strach je prostě neřát.

14.12.2018 17:35:31 | Jeněcovevzduchukrásného

Honzo-jseš dobré nátury-takoví posilujou* :-))*

13.12.2018 11:34:59 | Frr

Díky Jiří:-)

13.12.2018 12:35:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Je to o přístupu k životu....i k sobě :-)

13.12.2018 11:22:51 | básněnka

Je to tak:-)

13.12.2018 12:34:22 | Jeněcovevzduchukrásného

Něco na tom je.. teď jenom najít v žitě tu flobertku. Když on tam stále někdo chytá..

12.12.2018 22:57:51 | Nekonecnafrontanaslevyzakcniholetaku

:-)

13.12.2018 12:33:35 | Jeněcovevzduchukrásného

Nikdy jsem se stáří kupodivu (když se tak někdy rozhlížím kolem) nebál, stále od něj i něco nového očekávám, mám pořád i nesplněné plány, které průběžně odkládám "na důchod"... Jen toho času mám nějak stále míň, to jsem od stáří, toho filuty, tedy nečekal, pokud si mám do něj taky za něco rýpnout... Rozhodně se tedy k Tobě můžu jen připojit - jen žádné strachy! :-))

12.12.2018 17:35:13 | Amonasr

Z Tvého psaní vyzařuje velká pozitivní energie a to Ti přeji.Někteří lidé si ani neuvědomují, že stáří není zas až taková samozřejmost.Jak už jsem psal, neustále odchází Předčasně nespočetné množství lidiček a tak jsem rád, že jsem se zatím dožil takového věku.No, a když začnou bolet klouby, koupíme Kamzík, a hotovo:-)

12.12.2018 18:29:31 | Jeněcovevzduchukrásného

To mám radost, že mě tak vnímáš, díky :-) Někdy mám samozřejmě taky depku, ale jinak je to moje vnitřní filosofie, snažit se najít ve všem vždycky i něco pozitivního. Minimálně se člověk může z čehokoliv poučit pro příště... ;-)

13.12.2018 17:45:50 | Amonasr

Jo jo, je to tak, člověk by měl hledat i v tom špatném alespoň zbytky toho dobrého, už i jen proto, aby sám nezatrpknul.Člověk má často tendenci druhé hnedka radikálně odsuzovat, a to je špatně.Člověk by se měl snažit vidět věci pozitivněji.:-)

14.12.2018 15:38:50 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, leccos se dá někdy pochopit, ale zlé skutky jsou zkrátka zlé skutky, byť dokážeme pochopit jejich motivaci, což je ale neomlouvá. To dobré i ve zlém vidím častěji spíš v tom, že si z toho může vzít člověk pro sebe nějaké poučení nebo že se může na svět začít dívat jinýma očima, což se často stává třeba lidem, které postihne nějaká velká rodinná tragédie apod. - zkrátka se jim nějak jinak (lépe) uspořádají hodnoty, i když to je za obrovskou cenu, to tím nechci nijak snižovat. Atd. atd. - příkladů by se dalo najít nespočet. Nejednou jsem taky samozřejmě (asi jako každý) byl někým napálen nebo podveden, ale když pomine první rozčarování a vztek, řeknu si pak většinou, že jsem měl být obezřetnější a beru to jako "dobrou školu" i pro sebe - jako bych si zkrátka zaplatil nějaké kvalitní školení. I za životní zkušenosti se prostě platí... :-))

14.12.2018 15:52:14 | Amonasr

Jo, je to jak píšeš.Poučit se pro příště je jistě velmi důležité.Pravdou také zůstává, že pokud, (obzvláště pak z blízkých), Ti někdo ublíží,
daleko hůře se to odpouští a více to bolí.Jinak jsi to napsal moc hezky.

14.12.2018 17:32:38 | Jeněcovevzduchukrásného

Ano, souhlasím - od blízkých to bolí úplně nejvíc...

14.12.2018 23:04:55 | Amonasr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí