Jak bych...

Jak bych...

Anotace: Jojo... jsou věci mezi mnou a televizorem...

*

Jak bych to tak nazval…

Nejraději bych to napsal v třetí osobě, ale tohle téma by to úplně zničilo.

Musím předeslat, že dlouho jsem nevěřil nějakému spirituálnu a vlastně na něj nevěřím ani teď. To by nebylo o ničem, kdybych neměl prožitek, z něhož jsem si ještě nedávno dělal srandu a zlehčoval mozky těch, kteří vyprávěli nad kafem či nad sklenkou o zázracích, zjeveních či nadpřirozených jevech. 

Odmítám věřit v nadpřirozeno, připouštím jen přirozeno, které neumím… no – nedokážeme vnímat  potřebnými receptory vybaveni nejsouce. Připouštím ale, že nejsme pány našeho mozku a ten nám  někdy, najmě ve vypjatých situacích, dokáže připravit divadélko,  o němž si neumíme představit jak a proč kdesevzalo- tusevzalo. Nebudu uvádět cizí případy zjevení, jdu rovnou k věci. Snad jen bych ještě poznamenal, že nevěřím na život po smrti, leda snad ve formě nám neznámé, což je jasné, ale s totální ztrátou identity, což tak jasné některým lidem není.  Je to jen potlačení strachu ze smrti, projev pudu sebezáchovy… jenže: strach z něčeho, o čem víme, že neodvratně přijde, je hloupost.

Nemám strach ze smrti, je to poslední fáze života – jen mne štve, že musím umřít…

Jak jsem zestárnul, spím trochu hůře v noci, za to si občas zdřimnu odpoledne u televize, vzbuzuje tím manželčino mírné pobavení (je na tom stejně, jen já si z ní nedělám šoufky).

Naposledy dnes. Musím ovšem předeslat, že už vnímám, jak pomalu přichází můj čas, kdy za mnou bouchnou nějaká vrátka naposledy.  Oznámilo mi to takové pěkňoučké slovo – kardiomyopatie a hodně hustá…

Tak jsem si dnes po kafi o druhé - snad na pár vteřin – klimbnul  …sám …u telekisny  a když  jsem otevíral oči, spatřil jsem - a to celkem zřetelně - mezi mnou a obrazovkou mou, již dvacet čtyři let mrtvou maminku.  Trvalo to jednu, nejvýš dvě vteřiny. Podívala se na mne… nekývla, jen se na mne podívala, aniž hnula obličejem a na pozadí našeho tmavého nábytku se rozplynula…

Nebudu se snažit to vysvětlit ani sám sobě… jen mne napadlo: Možná, že to taková hloupost není.   Je něco mezi námi a nebem? Bohem, nekonečnem?

Je to jedno, jak to pojmenuji já. 

Existuje to…

 

Autor aravara, 14.01.2019
Přečteno 381x
Tipy 4
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Amonasr, Frr
ikonkaKomentáře (10)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To co jsi prožil, jistě není nějaká hloupost.Mě mamka zemřela před dvaceti roky.
Jednoho rána jsem své ženě řekl, že zajedu za mojí mamkou, jelikož jsem jí asi měsíc neviděl, ale volali jsme si.Táta byl v té době v nemocnici.Má žena mi řekla, že pojede se mnou a já to uvítal.Sotva jsem stačil nastartovat v hlavě mě napadlo, že mamka je mrtvá.Otočil jsem se na manželku a řekl jsem jí, že mamka je mrtvá a pak jsem se rozjel.Při cestě za mamkou jsem několikrát řekl a Věděl, že maminka již není na živu.Když jsme přijížděli k domu, již zde stála sanitka, ale zbytečně.Maminka odešla, ale dala mi vědět, že již není fyzicky
mezi námi.Připravila mě na to, abych nebyl v tak velkém šoku a o tom jsem do dneška přesvědčen.

26.11.2019 19:00:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Věřm ti, protože i já jsem měl několik jiným způsobem nevysvětlitelných příhod... Rodiče mi sice svůj odchod neohlásili, ale asi proto, že tehdy jsem byl dost otupený starostmi a asi taky trochu pitím s tím souvisícím. Posílám ti odkaz, povídka vychází ze snu po probuzení po operaci, je malinko »učesaná«....


https://www.liter.cz/prozaickaminiatura-romanticke-860365-cist

27.11.2019 00:28:25 | aravara

Budeš se třeba divit, ale věří ti to. Možná že i mně rodiče poslali zprávu, ale já tehdy ještě nebyl připraven. V posledních letech ale jsem měl několik příhod, které se nedají vysvětlit, než připuštěním existence něčeho, na co nemáme nařízené vnímání.

27.11.2019 00:16:13 | aravara

existuje...jednou se to dozvíš...

15.01.2019 12:51:08 | enigman

Jo, může to být každým dnem - ani nevím, jestli jsem do té míry zvědavý...

18.01.2019 19:37:03 | aravara

Nepochybně, al že bych se nějak zvlášť těšil... Mně je dobře v současné entitě, možná i proto, že o jiné nevím, jak by mohla šmakovat, a taky jakou schránku ta entita bude mít. Tady moje fantazie nestačí.

16.01.2019 00:37:09 | aravara

Tak snad tady budeš minimálně do sta. :-)

14.01.2019 08:30:08 | Isabella Monvoisin

No těžko, ale dík i za přání...

14.01.2019 19:58:40 | aravara

existuje....ale přeji Ti ještě mnoga ljeta***:-D :-)*

14.01.2019 00:49:30 | Frr

Frr - díky, jen pokud by vydržela i má jarka - jinak: co bych tu dělal sám? užíral se... neee - to »u« je tam fakt správně (:-D

14.01.2019 20:00:16 | aravara

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí