Stažené obličeje nedaleko stavebnic

Stažené obličeje nedaleko stavebnic

Anotace: ...

Útrpný výraz chlapců odhadem mladších žáků. Netřeba toliký údiv.

Teplota v posledních dnech láme rekordy. Uplynulý týden, nebyly teploty níže těch tropických.

Mladíci mají stažené tváře v bolestné grimase, po ukrutně namáhavém tréninku v kopané. Svou významnou či rozhodující roli sehrálo spalující všudypřítomné vedro.

Při bližším pohledu mají hoši zarudlé mapky na obličeji, přičemž co se mimiky týče, poměrně nezvykle často zvedají svá řídká zlatavá obočí.

Dlaně si přikládají přímo na oční oblouky, ve snaze ulevit za pohledů svým toho dne těžce zkoušeným očím.

Je snadno rozpoznatelná těsná blízkost hranice. A pak že je nuda jenom v Brně.
Atmosféra či duch místa mi připadá do detailu stejný v Opavě, Bruntále, Krnově či Rýmařově.

Táhlá, dávící, všeobjímající nuda, vzduch prošpikovaný krátkými často omílanými dialogy, věty vystavěné z několika málo slov.

Na souvětí anebo rovnou špalky textu, herecky řečeno, můžete klidně zapomenout.

Jednotlivá slova degenerovaná místními úpravami. Anebo zhodnocená?

Slovní zásoba je nekompromisním, národnostním, vyjadřovacím mixem po Němcích, Polácích, Slovácích i Češích.¨

Vyjadřování poznamenané tím, kdo se v daném období, zmocnil tohoto cáru území.
Místo v osrdí Evropy, co bylo bezpočetně krát porobené, ponížené, znásilněné.

Region, přes nějž se hnaly tsunami vojenských hord, který byl spoutáván církevními nařízeními i těmi od vrchnosti.

Hle, místo utlačovaných.

Půda obehnaná v posledních desetiletích stovkami stavebnic z barevných panelů.

Koho by v centrálním městě zajímaly osudy náplavy lidí zcela bez anebo jen chatrnými kořeny?

Nabývám dojmu, že snad jen patina sprostých náleven jaksi tlí a zůstává jako memento.

Ani složení, typologie návštěvníků.

Sedím vedle Parkhotelu, který se o sametové změnil jen nepatrně.

Odpudivý antracitový brizolit, rozpukané parkoviště s hlubokými, nezhojenými ranami způsobených nekvalitním složením směsí ale i drsnějším podnebím.¨

Evergreen v podobě opilých cyklistů, kteří v těsných kombinézách po štrece odpalují jednu cigaretu od druhé.

Vida je „sportovce“

Psů, těch je o dost víc než tehdy

Mladší lidé nechtějí břímě na krk. Jen taková, která považují za únosná
Bude to znít poněkud nepohodlně, avšak místo dítek si nejeden mladý pár volí psí mazlíčky.

Ti ostatní druhdy flirty i opilecké koníčky

Dívky, ty zde máme pěkné

Oproti dávné minulosti dívky neváhají mít na opálených stehnech obrovská tetování.

Jdou nato zostra, na ostro inkoustem ni henou

Tak, jak se v tomto kraji nejde daleko pro sprosté slovo, a přežití bývá odvislé od sociálních dávek, asi nepřekvapí to, že si dívky zajišťují přijatelnější životní úroveň intimními kontakty za úplatu.

Smířlivě pohlédl na v pořadí druhé a opět podměrečně natočené pivo a mocně si odkašlal.

Po chvíli se nadto přece jen odhodlal, že míru piva bude tentokrát reklamovat.

Těžkými kroky, na ztvrdlých okrajích chodidel, zamířil rozhodně za obsluhou.

Už z dálky viděl, že původně dokořán otevřené dveře, jsou nyní pevně spjaté z veřejemi.

Nejprve musel mírně odstoupit, pak uchopil za kliku, aby rázně otevřel.

Klika však ani po stisku, neumožňovala pohyb dveří.

Vztekle pohlédl na horní prosklenou část dveří.


Zde však nelezl jen fixem napsaný vzkaz:

„Ubytovávám klienta, přijdu za deset minut“
Autor kudlankaW, 16.08.2020
Přečteno 270x
Tipy 9
Poslední tipující: Amonasr, Vivien, Frr, Básník Karel, jenommarie
ikonkaKomentáře (11)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Výživné, jako vždy :-))

17.08.2020 19:43:25 | Amonasr

Doufám, že šlo o chutný pokrm, Josefe...

17.08.2020 20:17:34 | kudlankaW

To si piš, Marty ;-)

18.08.2020 14:14:14 | Amonasr

Jsem tedy zdatný kuchtík :))

19.08.2020 09:41:30 | kudlankaW

;-))

19.08.2020 20:58:06 | Amonasr

ACH Dandy - TYS UČINĚNÝ DEKADENTNÍ PRÓZY - LYRIK OPOLSKÝ DNEŠKA!!***ST* :-D*

16.08.2020 16:08:36 | Frr

Do jaké míry toť míněno jest povážlivě a do jaké v nadsázce?
Ctěný mi mistře verše, Jiří, jak odpovíš mi v dané otázce?

16.08.2020 18:14:56 | kudlankaW

No zase jeden den..trochu více jsi popřemýšlel. Parkhotel je i u nás, bylo stavěný za socialismu ve stejném stylu, zde je už kompletně zrekonstruován.
Dívky i chlapci...záleží kde vyrůstáš..jj určitě i kraj. Každý kraj jiný mrav. ;-) :-) Pěknou neděli milý Márty

16.08.2020 15:21:27 | jenommarie

Krásnou neděli, maruško. Líbá Marty

16.08.2020 15:24:55 | kudlankaW

;-) Děkuji elegáne milý

16.08.2020 15:26:13 | jenommarie

Potěcha je i na mé straně, milá mi Marie, ach...

16.08.2020 18:13:16 | kudlankaW

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí