Síla slov

Síla slov

Anotace: Válka se slovy aneb úvaha o tom, jak nám slova dokáží mnohdy ublížit.

Každý den říkáme, slyšíme a čteme různé věci, ale už jste se někdy zamysleli nad tím, jakou ta slova mají vlastně sílu? Vzpomenete si , kdy vás nějaké slovo dokázalo potěšit, nebo naopak zranit?

O síle slova toho už bylo řečeno i napsáno hodně. S dobře zvolenými slovy  dokážete doslova zázraky.  Můžete jimi potěšit, pohladit, povzbudit i pochválit. Pokud ale zvolíte nevhodná slova, pak můžete udělat i pravý opak, a zasáhnout člověka na těch nejcitlivějších místech.  Proto je potřeba nejprve dobře zvážit co se chystáme říct a komu. Některá slova už totiž nejdou vzít zpátky a mohli bychom jich později litovat.

 Novináři i spisovatelé takovou sílu slov znají a běžně jí používají. Na stránkách svých knih v nás dokáží pomocí slov probudit ty nejrozporuplnější pocity.  Dávají nám pocítit lásku, touhu, strach i smutek. Tohle všechno bereme, ba dokonce vítáme, ale co když někdo použije sílu slov, aby záměrně někomu ublížil, nebo ho zesměšnil? S tím se v současné době setkáváme docela často, možná dokonce častěji než se slovy uznání a pochopení.  Bolí to ale pokaždé stejně, i když tenhle lidský nešvar už známe a mnohdy s ním i počítáme. 

Můžeme si obléct brnění, helmu, vzít do ruky jakoukoli zbraň, ale stále jsou to slova a lidská nenávist, co dokáže způsobit tu největší bolest.  Určitým způsobem, se dá říct, že slova jsou někdy nebezpečnější, než meč.  Dokáží pomyslně bodnout do srdce a mnohdy zanechat trvalé následky. A nejhorší na tom je, že tomu dokážeme jen těžko zabránit. Když nám někdo chce svými slovy ublížit, ublíží nám. Záleží pak už jen na tom, jak se k tomu postavíme. Jestli budeme stejní a oplatíme mu to, nebo lepší a necháme to být.

Autor Marry31, 23.08.2021
Přečteno 401x
Tipy 13
Poslední tipující: MatyhoZmaty, Marťas9, Dušekteráztroskotává, Stanislav32, psorm, Jeněcovevzduchukrásného, Vivien, Iva Husárková, Frr, mkinka
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Skvělý zamyšlení Marry ... naprosto souhlasím

27.09.2023 05:47:23 | MatyhoZmaty

Děkuji za přečtení i komentář

27.09.2023 08:05:03 | Marry31

Jean Paul Sartre řekl, že slova jsou nabité pistole. Pěkné, líbí se mi tato úvaha

25.11.2022 06:41:43 | Dušekteráztroskotává

Děkuji jsem ráda, že zaujala :)

25.11.2022 12:07:13 | Marry31

Krásná úvaha a určitě má svou váhu jako některá slova, jež jsou zneužita k záměru škodit... tedy ne pouze to použité slovo má sílu, ale především záměr toho kdo dané slovo použije a jak. Samotné slovo nemůže ublížit, pokud mu neuvěříme sami. Jestli nám někdo řekne jsi ošklivý/á, můžeme se podívat do zrcadla a s úsměvem si říct: "Jak krásné jsem to kačátko..." Ano síla slova zneužitého v záměr je destruktivní, s tím mohu jen souhlasit. Děkuji za Tvou úvahu ;-) *ps*

24.08.2022 14:19:50 | psorm

Děkuji za přečtení měj se krásně :)

24.08.2022 15:04:08 | Marry31

Tak jsem si vzpomněl na doslova ďábelská slova Géblsova, či Hitlerova:-(Ano, slova mají Velkou sílu, zápornou, ale i kladnou, Slova Ježíšova.

27.11.2021 18:50:48 | Jeněcovevzduchukrásného

Děkuji za reakci milá Vivien, máš pravdu vybrat ta správná slova je mnohdy těžké.

29.09.2021 15:55:37 | Marry31

Pracovat se slovy, zvlášť ve virtuálním světě, není jen tak, tedy úvaha s prima zaměřením.

24.09.2021 15:32:52 | Vivien

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí