Že je mi dobře

Že je mi dobře

Anotace: Jenom ona ví

Chudoba cti netratí
Tak si tak přemýšlím, zda toto proklamované heslo není tak trošku mimo mísu.
Ale abych si udělal představu mrknu na statistiku ohraničující chudobu extrémní, kdy jedinec musí vyžít na den s méně jak 1,25 USD a takových je na planetě 1,1 miliardy.
O něco lépe jsou ti co mají 2 USD a těch je 2,7 miliardy.
Tak sem zatím nepatřím i když se svým invalidním důchodem se těmto cifrám povážlivě blížím.
Navíc si myslím, že tam kde tito lidé žijí, nemusí a ani nemohou platit složenky za elektriku, topení, vodu, odpad, televizi, rádio, pojištění, kulturu, drogerii, oblečení.
Takže si z toho vezmu ponaučení, že vyžít se dá opravdu s málem.
Svědčí o tom život více jak třetiny obyvatel této planety.
Oproti tomu stojí ti, co mohou mít Rolls-Roce a dle statistik průměrný jejich majitel má dalších zhruba patnáct jiných luxusních vozů.
Jeff Bezos se svým majetkem 186 miliard USD, Elon Musk 219 milard USD, Kellnerová Renata 375 miliardy Kč, Andrej Babiš 75 miliardy Kč.
Převedeno na koruny tak Bezos má 4,84 bilionů korun.
Chudoba cti netratí.
Je skutečně potřeba, až taková nerovnováha na světě, která zapřičiňuje, že 1/3 lidí nemá základní lékařskou péči, přístup ke vzdělaní, pitné vodě, jídlu, bydlení?
Věřím, že mnozí z těchto extrémně bohatých poskytují velmi štědré dary a poskytují pomoc těm, kteří to potřebují.
Ale i přes to, těchto lidí přibývá což vede k jejich migraci, nespokojenosti, nepokojům, válkám.
Myslím, že se svět s příchodem internetu zbláznil.
Možná, že i zmoudřel, zrychlil svoje reakce i informovanost lidí.
Tím však přivodil apatii tedy nezájem, rezignaci o druhé.
Žiju za málo.
Vím, ono se to moc nenosí a málo kdo se s tím chlubí.
Nikam nelétám, protože na to nemám a taky si myslím, že to není až tak nutné.
Mohl bych tedy více pracovat, abych na to měl a postoupil v žebříčku hodnot mnohých.
Jo já byl ....ale já ne.
Já o tom četl.
A připodobním to k abstinenci.
Nejhezčí na pití je to bažení po něm.
Když už můžeš, jsi obrán o tu radost z očekávaného.
A létat mají cestovatelé a vědci a pak mají povinnost nás s tím seznámit.
Zbavit nás onoho bažení a nebo naopak probudit tu vášeň.
Chtěl bych být tedy bohatý?
Myslím, že spíš jo, než ne.
A taky raději víc, než míň.
Snad by mi zůstalo toto povědomí a pomáhal bych těm, co si sami pomoct nemůžou nebo neumí.
Máme krásnou a zelenou zemi, tedy kromě Hřenska, které dohořívá, ale přírodě to prý dle přírodovědců prospěje.
Máme hodně chytrých, schopných a po právu bohatých lidí.
Máme i mnoho štědrých dárců.
I přes vše konstatované, máme čím dál více lidí chudých.
Je to tedy podobné tomu s kůrovcem, lesů správce selhal.
Dáte-li chudému almužnu, jistě ji utratí.
Dáte-li mu vzdělání, možná ji příště potřebovat nebude.
Nedáte-li mu nic, jistě přijde brzo za vámi bez pozvání.
Píšu a přitom piju krásné červené silné Australské víno Shiraz.
Jo, to se mi to mudruje.
Chleba z Tesca 500 gramů za dvacku.
A vodu ze studny zadarmo.
Víte jak ječí formule jedna v Monte Carlu?
Nebo jak vypadají Sopoty?
Poznaly jste teplotu lázní Bešeňová.
Zažili jste Transfagarasan v Rumunsku?
Divokou vodu pod Lipnem?
Balaton?
Moskvu a Gruzii?
Itálii, Francii, Švýcarsko, Řecko, Rakousko?
A četli jste Hrabala, Haška, Poláčka, Kunderu, Nesbo, Renarque, Čapka, Bukowski, Hartl, Doyl, Foglar, London, Hemingwway....
Slyšeli jste burácet rock, operu, pop?
Viděli jste obrazy Gaudího, Picasa, Aleše, Pištěka, Moneta, Leonarda Da Viciho, Salvatora Dalího?
Slyšely jste zvuk kovadliny, protahovačky, vytočené štěkající motorky?
Pláč spokojených dětí?
Křik manželky?
Umíráček?
Zvonky štěstí...
Kručení břicha.
Viděli jste nálepku exekutora?
Hřmění války.
Mnoho z toho jsem zažil a viděl.
Chudý tedy jistě nejsem.
To bohatství je totiž v mysli.
Jenom ona to ví.
Že je mi dobře.
Autor umělec2, 09.08.2022
Přečteno 167x
Tipy 5
Poslední tipující: Amonasr, šerý, mkinka
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak jsem přečetl a myslím, že jsi napsal pěknou a objektivní úvahu. Lidí u nás je ve finanční krizi - a to docela velké. Ale je i skupina lidí, kteří zcela ztratila pojem o původu slova chudoba. To původně znamenalo hlad, mnohdy souchotě a tubera, nuzné bydlení v sklepních bytech a špeluňkách mnoha osob. Dnes někdo nemá automobil, zařízený byt (u novomanželů mít ihned pračku, tv, být vlastníkem bytu, dobře se oblékat atd) je přece hned po svatbě úplně běžná a normální záležitost. To neříkám, že bych to někomu přál a někomu záviděl. Myslím, že ta skutečná chudoba se někdy (!) za tu dnešní až červená. Ono stačí dnešní problémy a lidi jsou v obavách že umrznou a nebude elektřina, plyn, nevyjedou autem. Doufám, že nezažiji ztrátu internetu a mobilního volání. Napojené instituce, znuděná mládež nebude mít do čeho civět, nastane chaos... armagedon a konec světa. A to si nepřeháním ani si nedělám legraci. Závislost a rozmazlenost lidí, je až děsivá.

09.08.2022 22:59:53 | šerý

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí