Projeto

Projeto

Anotace: Pozor pro citlivky. Jsou tam použita sprostá slova o slušně mluvících lidech

Projeto
Ze středu na jih, z jihu na východ, z něj na sever a po hranicích na západ.
Taky středem naší země.
Hostýnské hory, Jeseníky, Beskydy, Krkonoše, Moravský kras, Broumovské skály, Adršpach, Hřensko, Kokořínsko, Most, Krušné hory, Jizerky, Šumava, Vysočina.....
Trvalo mi to řadu let a na mnohá místa jako bych přijížděl poprvé.
Mnohde zmizely lesy, jinde přibyly rozhledny, satelitní města, průmyslové zóny, nákupní centra, business kanceláře, aquaparky, lanové parky, sjezdovky, skejt parky, cyklostezky.
Všude je mnoho změn, které tím jak jsou průběžně realizované nejsou vnímány.
Byl jsem u stavby průmyslové zóny v Kolíně při budování autofabriky TPCA, ve Škoda závodě v Mladé Boleslavi, v Klášterci nad Ohří, BBC center na Pankráci, Alfa, Beta, Gama, Philadelphia, Brumlovka.
Dělal jsem v nejvyšší budově Českého rozhlasu.
Zabezpečovali jsme vysílače na Strahově, v Újezdě, Ještědu i Žižkově.
Taky ten nejvyšší u Českého Brodu v Liblicích.
Viděl jsem přeměnu Karlína, Libně, Holešovic po povodních do úplně nové podoby i využití.
Pracoval jsem v ČKD Elektrotechnika.
Jezdil do Lokomotivky, kompresorů, sléváren, modelárny a viděl bourání budov a stavbu nových čtvrtí O2 arény.
Byl jsem u stavby Metra na Hlavním nádraží, znám Fantovi kavárnu, Masaryčku.
Viděl jsem odstřely budov na Žižkově, likvidaci dalších v centru města.
Vidím změny v Zoologické zahradě.
Vnímám zpřístupnění parků, zahrad, muzeí.
Přibyly turistické stezky, koruny stromů.
Jsou nové přístavy, nábřeží na vodě se spoustou lodí.
Je mnoho nových a krásných bytů.
Lidé mají obrovskou směsicí dopravních prostředků všech značek.
Jistě i kol, letadel, balónu.
Jsou nové parkurové závodiště.
Vzniklo mnoho stáji pro koně.
Na pastvinách vidím krávy, ovce, kozy.
Domy na Starém městě nepodpírá letité dřevěné lešení.
Jsou vidět krásné a barevné fasády.
Dálnice D1 je průjezdná a opravená.
Máme nejvíce pump, golfových resortů.
Přibylo mnoho miliardářů, ale i nezaměstnaných.
Vznikly vodácké půjčovny, sjezdovky.
Musel jsem si to pro představu sepsat, abych si uvědomil, kolik práce se od sametové revoluce v roce 1989 udělalo.
Kolik úsilí lidí a prostředků se stalo hybateli.
A nyní, když lidé vyjadřují svoji nespokojenost v obavách o potencionální ztrátu všech těchto zbudovaných věcí a vymožeností se jim nelze nedivit.
Ztráta úspor, životních jistot obavy z covidu, války.
Stres, internetové informace, činnost naší politické reprezentace přináší své ovoce.
Po letech hojnosti se uskromňovat?!
Proboha proč, říkají si mnozí.
Politici za svá špatná rozhodnutí platí z našich daní a protože tyto již nejsou schopna toto pokrýt, jdou cestou inflace, tisku peněz a tím pádem ztrátou hodnoty úspor.
Toto lze vidět zcela evidentně na cenách bytů, kdy jsme se dostali z tisíců korun na stovky tisíc za metr čtvereční.
Hodnota jízdenky MHD stoupla z koruny na 32.
Jistě s tím stoupají příjmy, ale ne tak lidem co jsou v důchodu a musí žít že svých úspor.
Svět se mění a měnit bude.
Stejně tak přijdou vlivy globálního světa i Evropy.
Naše země se v poslední době extrémně a viditelně měnila.
Ne vždy a ve všem to je a bude mu prospěchu věci.
Globální celek na oko však působí dobře.
To vnímám svojí cestou.
Nechci být veden touto podivnou vládou do chudoby, ale i obavy o své vnuky a děti.
Nevěřím totiž v účelnost jejich činů.
Věřím totiž těm, kteří něco zbudovali, prezentují dobře své obory.
Mám právo nevěřit ve správný přístup lesákům vidím li obrovské holiny?
Mám právo nevěřit politikům kteří prodají vše státní co má zásadní vývoj na ceny energií i surovin?!
Čtu li Hrabala vidím jaká krásná souvětí na mně z jeho knih působí.
Pustím li si projevy ze sněmovny i parlamentu mám dojem, uvíznutí v žumpě plné hoven.
Něco je tedy špatně.
Že by za to mohly ty hovna.
Možná je jich septik plný.
Zavoláme na dědečka ten má V3S prázdnou a s vÿvjevou on je pěkně odsaje a na poli vypustí.
Až tam budou vezmu jim motyky.
Třeba nám celoživotní politik Benda ukáže svoje skryté schopnosti.
Věřím, že Češi jsou chytří i všeho schopní.
Bohužel platí i pravidlo poměrného zastoupení hlupáků a neschopných kteří si toto uvědomují a prahnou po uplatnění a moci ke které se bezzkrupulózně derou a jako bumerang i vrací.
Tak holt nezbývá než zavolat dědu možná i Čurdu z osmi promilema.
On ví kam patří.
Autor umělec2, 04.09.2022
Přečteno 272x
Tipy 2
Poslední tipující: Amonasr, šerý
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Žvásty, žvásty a zase žvásty.
A co je na těch Vašich žvástech vůbec odporné? Ten stesk po starých časech, těch komunistických!
Uvědomujete si to vůbec? Ne, jinak byste takové pitomosti nemohl napsat.

Už jednou jsem ve svém komentáři pod Vašim textem napsala, že se neorientujete ani trochu v dění, protože jste zamrzl někde v osmdesátých letech dvacátého století. Vůbec nechápete, že dnes není ani myslitelné to, co v minulosti bylo normou.

Jste přesně ten jedinec, který kolem sebe bude chrlit jed, protože nikdo nedělá nic dobře. Je jedno jestli se jedná o konfidenta StB Babiše, nebo o intelektuála Fialu. Případně o jiného poslance, či vrcholného politika.
Patrně Vám vůbec nedošlo, že je naprosto žádoucí, aby bylo více politiků, kteří jsou politici celoživotně. Třeba od těch nejmenších postů až po ty vrcholné. A víte proč? Protože to prostě po těch všech letech konečně umí, jsou to profesionálové, kteří vědí jak věci fungují.

Ani Vám nedochází, že stát tu není od toho, aby občany vodil za ručičku. Jinak řečeno, každý občan se musí starat sám o sebe. Takže proč by se měl starat o něčí blaho? Důvod, jeden rozumný důvod!?
Přísloví říká, že každý je strůjce svého štěstí. A je tomu tak.
Jistě, jsou lidé, kteří mají handicap, nebo třeba matky samoživitelky. A tady nastupuje stát, aby natáhl pomocnou ruku.

Ale určitě se stát nemá starat o to, aby měl Franta příští rok na svou oblíbenou dovolenou v Chorvatsku, nebo aby paní Kamila měla na nová prsa.
Takže pokud přijde doba ve které je třeba se uskromnit, je třeba se uskromnit. Dobrý hospodář počítá s časem nezdaru a tak ho nepřekvapí, že nezdar občas přijde. Ano, počítá s tím tak, že si odkládá na horší časy a pak žije z úspor.
To je totiž normální, víte!?
Dokonce je normální, že důchodci mají na penzi našetřeno a pak ty našetřené peníze utrácejí. Pokud se někdo choval nezodpovědně, nešetřil. A pak je odkázaný jen na důchod od státu, který může být všelijaký.
Je to chyba jedince, nebo systému?
Ano, opět tu máme handicapované, nebo třeba matky samoživitelky, které se mají co ohánět. V tu chvíli je na scéně opět stát a jeho sociální systém.
Ale určitě ne dříve. Každý má povinnost starat se sám o sebe. A ač se Vám to nelíbí, je spravedlivé, že jsou bohatí, kteří neví co by, a že jsou chudí. (čímž nechci chudobu nijak znevažovat)
Myslím, že v naší západní kultuře má chudoba jinou tvář, než třeba ta Bangladéšská.

Pokud se domníváte, že cenu energií utváří privatizace některých podniků, měl byste si přečíst něco o systému vývoje cen energie.
Pokud se domníváte, že vláda řeší inflaci tištěním peněz, čtěte jiná média než je Blesk, nebo Mf Dnes. Může Vám to jen prospět. Protože blbě pindat umí každý. I Vy.

05.09.2022 16:55:04 | Inanna

Po přečtení Vašeho komentáře je poměrně těžké být slušný. Nicméně se o to pokusím. Jsem invalidní důchodce ne vlastní vinou po autonehodě. Protože jsem podnikatel tak jsem myslel na zadní vrátka a naštěstí si spořil a investoval. Díky tomu jsme mohli jako rodina přežít. Ve svém popisu obdivuji tvořivost a množství práce provedené pk celé republice. Nemůžu však nevidět i různé nešvary a zlodějiny. Nevím opravdu co užitečného udělal poslanec Benda. Díky tomu, že většinu života podnikám, nejsem nikým voděn za ručičku naopak lidi vodím. O ekonomice vím díky rodičům, kteří pracovali po celý život v ČNB a na Ministerstvu financí rozhodně víc než Vy. Takže myslím, že Vaše pindy vznikají nepochopením mého sdělení popřípadě nevědomostí a fanatismem. Nicméně i za tyto děkuji. S pozdravem Tomáš

05.09.2022 18:11:09 | umělec2

Moc hezky napsáno. Každý je svého štěstí strůjcem, je známá věc. Jak se říká:" V mládí ležáci, ve stáří žebráci". Každý má příčinu hledat u sebe a ne svalovat vše na jiné. Dle mého jsou to také jen žvásty. Sprostá slova nejsou to nejhorší, co z textu zaznívá.

05.09.2022 17:34:21 | blues

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí