Ne všichni mají stejné šance…

Ne všichni mají stejné šance…

Anotace: ...my a naše šance či nešance....

Ne všichni mají stejné šance… Je to pravda? Myslím, že každý vskrytu duše ví, že ano. Stačí se ohlédnout do minulosti nebo i zůstat v naší přítomnosti a na každém kroku vás následuje tato věta. Lidi jsou různí a různí též zůstanou. Každý jsme originální a chováme se jinak. Jeden je chytrý, druhý lakotný a další skromný; tím vším se lišíme, a to nejen psychicky a fyzicky, ale i sociálně.
Podívejme se na to z hlediska ekonomiky. Na naší planetě žije něco kolem 8 miliard lidí. Avšak ne všichni se mají stejně. Každý nemá vilu, bazén a „bourák“. Náš sociální statut je rozmanitý. Jedni jsou chudí a trpí hlady, druzí bohatí, že nevědí, co by ještě měli chtít. Možná si řeknete, že je to sice pravda, ale všichni jsme lidi, tak mezi námi nejsou v podstatě rozdíly? Ale ony jsou, a to v našich šancích.
Porovnejme například chudou africkou rodinu s americkým prototypem šťastného manželství. To dítě ze sociálně slabšího prostředí má rozhodně oproti synkovi z velkoměsta velmi nízké šance. Nemůže mnohdy ani chodit do školy a musí pracovat, aby mělo co jíst. Narozdíl od bohatého protějšku nemůže říct tatínkovi o nejnovější mobil nebo „fakt dobrý“ oblečení. Jeho šance na budoucí život jsou velmi omezené. Nemůže být jen tak z rozmaru politikem, právníkem či ekonomem. Samozřejmě, že možnost vysokého vzdělání nelze u takovéhoto dítěte zavrhnout, ale není tak obvyklá.
Rozdíly v šancích ale nenajdete nejen u „chudých“ a „bohatých“. Můžete být i obyčejný průměrný občan a přece jenom na tom nejste stejně jako ostatní. Sníte o právnické dráze a kupě dětí, ale nemusí se vám to povést. Zde hrají roli „šance vašeho nitra“. Člověk dostává do vínku základní vlastnosti, které rozvíjí a modeluje spolu s okolím. Tady záleží na tom, jakou vytrvalost chcete své šanci věnovat a zda na to máte. Třeba nezjistíte hned, co umíte nejlépe, ale i tak můžete využít větší část toho, co vám život nabízí. Každý jsme povahově jiný, tady nejde o peníze, ale o nás, proto v dospělosti nejsme všichni stejného povolání a společenského statutu.
V životě záleží na tom, jací jsme, ale také na osudu. Jak můžete vědět, že všechno již máte jisté, že jste své šance dokonale využili a teď půjdou věci tak, jak chcete vy? Svůj životní příběh si sice píšeme sami, ale okolnosti ho dramatizují.
Vždyť celý náš život je o šancích…
Autor Haydée, 06.04.2007
Přečteno 386x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velice dobře Ti rozumím a obdivuji Tvůj filozofický
rozhled a sociální cítění...
Děkuji za hodnocení mé úvahy!

10.04.2007 20:27:00 | Bíša

Vím,jak to myslíš....ale musím oponovat...já zde nemluvím o štěstí....mluvím jen o šancích....člověk může být šťastný,a to ať svých šancí využil či ne....v této úvaze jsem nechtěla mluvit o štěstí jen o tom,co nám život staví do cesty...za svým názorem si stojím,ale chápu i tvou výtku....štěstí a šance existují nezávisle na sobě,ale mohou se i propojit....o tom hovořme v jiné úvaze...zde ne

S poděkováním za tvůj náhled Haydée

10.04.2007 15:35:00 | Haydée

Znám lidi, kteří jsou chudí, ale nesmírně šťastní. Také znám lidi, kteří jsou na tom finančně více než dobře, a přesto nejsou šťastní. Takto nelze rozlišovat. Ono spíše záleží na tom, v co v životě věřím, za čím jdu a čeho chci dosáhnout. Já věřím v Boha a to je pro mě určující. Mám dobrou práci, skvělou přítelkyni, skvělou rodinu a to mi stačí. Ale na prvním místě je Bůh-láska. A co je na prvním místě u tebe?

S požehnáním

07.04.2007 13:36:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí